Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestyrelse - Hvordan og hvorledes?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det lyder som en god handel :)

Jeg sender dig en PB.

Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DC Trading

Mangler du fortsat en eller flere til lidt bestyrelsessparring imod sandwich og soda, så assisterer jeg gerne. Jeg mener bestemt at have noget at bidrage med efter 14 år indenfor IT området og evner at sætte mig ind i de fleste forretningsområder hurtigt med brugbare output som følge :-)

Sig endelig til !

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DC Trading

Jeg kunne sikkert også bidrage med noget nyttigt, har ikke en IT-baggrund, men har ledelseserfaring, salgserfaring samt et rimeligt økonomisk overblik og er fuld af gode ideer.

Jeg er selv selvændig med et par forskellige virkomheder, dog i andre brancher end dig og jeg har kunnet drive dem igennem krisen og har fjernet et underskud til overskud.

Jeg synes bestyrelsesarbejde og sparring er utroligt spændende og givtigt for begge parter, så jeg skulle da også gerne være med i din bestyrelse for en sodavand mv. Dog måske lige lidt kørsel betalt.

Så kan du altid se om et år eller to, om din bestyrelse har fortjent en bedre aflønning :-)

Bare skriv til mig hvis du er interesseret.

Mvh

Jacob

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

 

Spændende tråd, osm iøvrigt også er svær at svare entydigt på. Det afhænger 100% af hvad dine forventninger er, hvem du får ind og hvilke kompetencer du søger.

Mangler du stadigvæk et bestyrelsesmedlem så er du velkommen til at kontakte mig, det kan være vi kan finde ud af noget. Jeg kan hjælpe dig med kommunikation, markedsføring samt ikke mindst IT og sociale medier. pris osv. det må vi snakke os til rette om - det kan være jeg også er til salg for en sandwich og en Cola ;-)

 

Venlig hilsen
Christian Kjær

leverandør af dit næste excel kursus 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille Ørskov, Advokat, Lund Elmer Sandager:

Hej,

Som det fremgår er jeg selv advokat og arbejder dagligt med en hel del med selskaber og deres bestyrelser, ligesom jeg selv sidder i en bestyrelse.

Der er masser af veldrevne professionelle bestyrelser der ikke aflønner deres medlemmer, så jeg synes ikke man ud fra dine oplysninger om timetal m.v. kan sætte en pris på som den anførte, som jeg i øvrigt opfatter som noget høj i forhold til den type bestyrelse, der lægges op til.

Det af dig oplyste timetal lyder meget gennemsnitligt. Jeg er dog enig i de øvrige indlæg i, at det er vigtigt at der tages konkret stilling til, hvad bestyrelsens arbejde forventes at bestå i, og hvor ofte den skal mødes. Nogle bestyrelser mødes en gang månedligt, nogle hvert kvartal og mindre kan jeg nok ikke anbefale, og under alle omstændigheder skal dette fastlægges i bestyrelsens forretningsorden.

Det er selvfølgelig klart at aflønning vil være et incitament for at tiltrække særligt kvalificerede eller eftertragtede bestyrelsesmedlemmer, men når vi taler honorar af den størrelsesorden er det alligevel begrænset, hvad det betyder efter skat m.v.  Herudover bør bestyrelsesposterne da også i høj grad kunne sælges på den udvikling selskabet er i og som bestyrelsen kan være med til at præge. Jeg ville derfor eventuelt foreslå, at man lod bestyrelsen være ulønnet et år for at vurdere arbejdsbyrde, mødefrekvens m.v, og herefter kunne revurdere spørgsmålet om aflønning.

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Problemet er bare at der ikke er ret mange rigtigt gode bestyrelsesmedlemmer der vil forberede foreslag til en eventuel virksomhed og til og med sidde og bruge 2-3 timer "ind imellem" + den tid det tager frem og tilbage uden at få penge for det. Visse bestyrelsesmedlemmer kan give så meget værdi for virksomheden at de bliver tilbudt andel eller optioner i virksomheden, og så er det en helt anden snak.

Selv med et bestyrelseshonorar på lad os sige 100.000 per år er der ikke ret meget tilbage efter skat for et kvalificeret bestyrelsesmedlem som ikke allerede er tilknyttet virksomheden, folk med kvalifikationer har som regel andet og mere udbytterigt at bruge deres tid med.

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror også det er de færreste der arbejder "gratis" for evigt. De fleste vil dog også få en del igen i form af mere erfaring og sparring. Derudover kan man sige at hvis man gør sit arbejde godt og det kan afspejles på bundlinjen i virksomheden, så kan man vise sit værd og gøre sig fortjent til en aflønning på sigt. Men det er vel fair nok at man lige skal vise hvad man kan.

Alternativt kunne man også bytte bestyrelsesposter, hvis jeg er med i din er du med i min, det kræver dog selvfølgelig at man begge har noget at bidrage med til hinandens virksomhed...

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)