Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulentbistand og juridisk ansvar

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne vide, hvilket juridisk ansvar man har som freelance konsulent i forhold til en rådgiver.
Er der forskelle og hvorfor?

Hvis der er et juridisk ansvar, er det så muligt at forsikre sig for det?

gazela.dk 40820055
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:50

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:39
Ja, der findes også rådgiveransvarsforsikringer, forsikringspræmierne er nok i den dyre ende (Vil gætte på 10-20.000 om året med en dækning på 5-10 mio.)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:09
Jeg undersøgte markedet da jeg startede op og fik også priser i det leje men jeg giver ikke mere end ca. 8.000 kr. for min forsikring, der dækker ansvar op til 2 mio. kr. 

Den dækker så ikke grov uagtsomhed men her er min pointe at hvis en revisor eller rådgiver har udvist grov uagtsomhed så vil det typisk være i situationer hvor forsikringen ikke dækker. Endvidere at rådgivers vigtigste rolle (på vores område) er at være boldspiller med revisoren og sikre at denne ikke går længere ind til stregen og ifalder ansvar.      

Hvis man derimod som visse rådgivere - som vi også har set her tidligere - går længere end til stregen og udbyder skattearrangementer, så som offshore selskaber m.v. er det noget andet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 10:38
Sådan som jeg har forstået det, så er forsikringen den sammen om man betegner sig selv som er en konsulent eller en rådgiver.
Hvilken forsikring bruger du Bent?

gazela.dk 40820055
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 19:04
Hvis du optræder som rådgiver/konsulent m.v. kald det hvad du vil, i erhvervsmæssig sammenhæng, så har du klart et proff. rådgiveransvar indenfor det område, hvor du gebærder dig. I et vist omfang kan du begrænse dette ansvar i den aftale du laver med kunden i det omfang det er muligt at få sådan en aftale igennem. det ses fx. at en it konsulent søger at begrænse sit ansvar til det vederlag han får for en opgave. derfor er det enormt vigtigt at du i din virksomhed anvender midler på at få en prff. til at skrive dine vilkår og at du ikke blot copy paster fra andres på andre hjemmesider. en sådan opgave for en god advokat koster vel 1 - 3 timer eller 1500 - 4500 + moms. mere behøver dte ikke koste og det er en billig præmie.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:02
Dato: 01-02-2007 10:37:39 Forfatter: gazela
Sådan som jeg har forstået det, så er forsikringen den sammen om man betegner sig selv som er en konsulent eller en rådgiver.
Hvilken forsikring bruger du Bent?

Jo men der er nok nogle branchemæssige forskelle. Jeg bruger faktisk samme forsikring som flere af de registrerede revisorer jeg betjener. Det hedder Thisted Forsikringsselskab.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:58
Jeg anvender et ansvarsforsikringsselskab, der hedder cna - der er mange forskellige selskaber.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)