Hej aminoer. Jeg er medejer af siden www.vindogstøt.dk. Til siden www.facebook.com/vindogstot, mangler vi medlemmer. Derfor vil vi køre en kampagne hvor folk kan vinde gaver ved at invitere deres venner til gruppen. Til dette kræves der at vi har nogle præmier og give ud. Derfor søger vi en sponsor som kan sponsorere med nogle små gaver. Hvis du har en virksomhed som du gerne vil have promoveret igennem vores facebook og hjemmeside, og har nogle små produkter som du kan sponsorere, er du meget velkommen til at skrive til mig på htan@live.dk. Hvad får du ud af dette? Dit firma logo, vil komme op på vores hjemmeside. |
Søger en sponsor!
- 1
Nu er det ikke for at virke negativ på nogen måde, men eftersom dit koncept er bygget på Affiliate indtægter, igennem et velgørenheds princip, kan du så ikke bruge noget af din profit på de gaver du gerne vil udlodde på facebook. Derudover skal du være opmærksom på at det er ulovligt at opfordre folk til at invitere deres venner på Facebook, for at være med i en konkurrence. :) |
Mobilabonnement og aviser - #retrostil
Hej. Problemet er jo, at der ikke rigtig er kommet gang i siden? Dette gøre jo at vi næsten intet profit har til gaver. Er det ulovligt at opfordre folk til at invitere deres venner på facebook? Dette sker jo overalt :( |
At noget er ulovligt har jo aldrig været ensbetydende med at der ikke er nogen (i visse tilfælde mange), der bryder reglerne. Men ja, det er på papiret ulovligt at opfordre folk til at invitere deres venner, og ikke kun på Facebook. Læs evt. dette glimrende indlæg af Kristian fra Simply Law omkring emnet. Det er jo op til en selv hvorvidt man vil tage lidt let på lovgivningen på området eller ej, og risikere eventuelle bøder det måtte medføre. Jeg vil ikke opfordre til det, mere af moralske end eventuelle økonomiske grunde fra min side, men kan dog alligevel konstatere at jeg ser rigtig mange brud på markedsføringsloven nærmest dagligt. Visse der er mere alvorlige end ovennævnte scenario, og i langt de fleste tilfælde er det ikke rigtig noget der bliver gjort noget ved. Så man kan jo spørge sig selv hvor stor en risiko man egentlig løber, det må være op til den enkelte at afgøre. ~ Amaris |
Man må godt opfordre til at invitere sine venner - man må bare ikke belønner folk for at gøre det. Dvs du må ikke give dem x lodder i en konkurrence alt efter, hvor mange venner de inviterer. |
Du må i teorien hverken belønne eller opfordre til det nej. Du må gerne have en funktion der gør at folk kan tippe deres venner, men du må faktisk ikke i din kommunikation opfordre dem til at bruge den, hvis vi sådan skal være helt regelrette. Som sagt bliver det dog gjort i stor stil alligevel, og umiddelbart uden nogle konsekvenser for nuværende. |