Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tilbage melding ønskes om mærkelig ide

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg har fået en mærkelig ide, det skal lige siges jeg tvivler på den selv, men jeg kan alligevel ikke lade være med at være nysgerrig, hvad I andre synes.

Jeg har fået den ide til at gøre folks plader til ovnen rene, jeg ved det lyder sindsygt, men der er andre der vasker biler, og vasker skralde spande for folk, jeg ved at der er mange mennesker der har nogen ovn plader, som de ikke kan få rene, men er folk parat til at betale 150 kr. for at få den vasket/renset, en ny plade koster omkring 200-300 kr. det vil ca tage 1/2 time per sæt at gøre rene, og det skulle kun umiddelbart kun være her i den by jeg bor I, jeg har regnet lidt på det, hvis 1 procent at byens befolkning vil tage imod tilbudet, svare det til 200 sæt. pr. mrd, det er 30000 kr. det er ikke en fed hyre men trods alt mere hvad jeg tjener nu ved mit arbejde.

Håber der er nogen der vil give mig noget feed back

niels

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:03

Hej

Ikke for at "kill" din idé.

Men gør folk ikke pladerne rene hver gang de har været brugt, det gør vi da i vores familie.
Jeg syntes de er meget lette at holde rene.

Men hvis 1% ikke har den holdning at det er lettere at holde rent, end at gøre rent, så er ideen jo ikke så tosset.

Men tænk nu også på udgifter til rengøringsmidler, vand m.m.
Så er 30.000,- pludselig ikke så meget.

Men held og lykke med projektet.
Du kunne jo starte med at lave en markedsundersøgelse i din by.

Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Jeg ved ikke om der er den store gevinst at hente...

Men hvis jeg må give dig en rigtig god idé, som jeg selv har overvejet!

Men jeg har så fået en anden idé, som jeg lancere i det nye år (i en helt anden "boldgade").

Så kan du bruge min idé - så værsgo :-)

Ser du, i de nyeste bygningsregulativer (... eller hvad de nu hedder), hedder det sig, at alle nye huse skal have friskluftsanlæg eller varmegenvindingsanlæg. Regulativet trådte i kraft i 2006. Jeg har selv et varmegenvindingsanlæg (som er monteret i et nyopført hus fra 2006). I sagens natur opsamler et sådan anlæg støv, hvorfor der også sidder 2 filtre i anlægget. Disse filtre skifter man ca. 1 gang om året. Nu er sagen så bare den, at der er tydelige tegn på, at mine rør (som ligger gemt på loftet, under en masse rockwool) indeholder en del støv. Det ses tydeligt ved, at omkring udblæsningsventilerne (som sidder monteret i loftet, forskellige steder i huset) har der samlet sig en masse støv. Jeg har talt med ventilationsfirmaet, og de har fortalt mig, at det ikke betyder noget. Men hvor er så fidusen med den friske luft?? Hvis anlægget opsamler en del støv og puster det rundt i huset?? Jeg har så spurgt mig lidt for og talt med en gammel fagmand på området, han kunne fortælle mig, at i Sverige, hvor hele ideen med varmegenvinding og friskluftsanlæg opstod (jeg mener det var Bacho eller Lindab, som var de første med ideen), ja der er det lovkrav, at rørerne skal skilles ad og renses hvert 3. år.

Så var det jeg tænkte, den som kan tilbyde rensning af rørerne, kan umiddelbart være den første på det danske marked og der sidder nu en masse anlæg rundt omkring, som har brug for rensning. Min ide var så, at agere lidt smart. Jeg ville ikke op på folks loft og rode i isoleringen, for i Sverige er rørerne monteret med spændebånd (så de kan skilles ad), hvor de i Danmark er skruet sammen). Jeg havde forstillet mig, at jeg skulle have konstrueret flere støvsugere, som blev koblet på rørføringen, så man kunne puste små flamingo kugler igennem systemet. Hvis man så forskede lidt i flamingo kuglernes sammensætning... (det skulle jo være nogle der var "statiske", så de opsamlede støv). Men for at kunne udføre denne service, skal du købe dig et apperat til udmåling af lufttryk i rørerne, for når du har haft løsnet ud- og indblæsningsventilerne (er det her lille spjæld/ventil i loftet, hvor anlægget suger luft ind eller puster luft ud), ja så skal du have udmålet luftgennemstrømningen. I et varmegenvindingsanlæg må systemet ikke blæse al den varme luft ud og kun tage kold luft ind. Der er nogle kendte grænseværdier... Jeg tror du kan finde dem et sted på nettet, hvis ikke, så kender jeg måske en gammel fagmand eller en tidligere salgschef inden for branchen, som kan hjælpe dig videre.

Det var i korte træk hele ideen. Der er uden tvivl et marked herfor.

Ha' en god dag.

Med venlig hilsen
DIT SALG v/Kim Kristensen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 171
Fra  maila Skrevet kl. 10:10

Måske en "mærkelig idé" men, du skal sku ha Yes for at dele den med os andre...

Her i huset har vi fået en pyrolyseovn der ordner det for os og i gamle dage røg de i en sort sæk med brunsæbe natten over.... Men som skrevet, prøv med en markedsanalyse :)

Go´ vind

Mvh

Kennet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27

Hej,

Som jeg ser det, koster din ide ikke meget i opstart. Var det så ikke en ide at prøve det af?

Print nogen flyers ud, kør forbi en ejerforening og vent og se hvor meget respons du får på det. Hvis du mærker en tydelig respons, så kan du starte det op.

VH

Haydar

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:41

Hej

En ide der er værd at afprøve og som Ucar siger så koster det jo ikke meget i opstart.

Hvem ved måske kan ideen udvikles til andre ting eksempelvis rensning/pudsning af sølvtøj, knivslibning m.m.

Held og lykke med ideen

Flemming

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:50

...og grillriste om sommeren (og op til jul, hvor flæskestegen skal ud i den meget beskidte og ikke-klargjorte grill...).

Sæt igang!

Michael

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:55

Hvis du starter op med grillriste også tror din idé vil have det lettere, især overfor en som mig :) Jeg glemmer altid den skide rist og så næste gang der skal grilles, så er det ikke så sjovt :)

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:56

Præcis! Problemet er nok prisen. Kan det gøres for en pris, hvor det kan betale sig?

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 13:17

Du kunne jo også gøre det som samlet pakke. grillriste, ovnplader, selve ovnen. osv.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)