Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Site

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude..

Jeg går og leger lidt med tanken om at åbne et site. Har ikke lyst til at løfte sløret for meget, men min ide var at det skulle hive nogle penge hjem selvfølgelig.. sitet vil omhandle musik, video, anmeldelser plus mere..

Jeg har hverken så meget erfaring som iværksætter eller produktion af websites for den skyld..

Jeg har derfor lige et par korte spørgsmål så jeg kan gå videre med mit projekt..

Hvad koster produktion og årlig vedligeholdelse af et site i gennemsnit? der er selvfølgelig forskel fra site til site men der må jo være en nogenlunde standard pris.

Hvis der er nogen der har erfaring med dette må i meget gerne kontakte mig;)

derudover tænker jeg om et site kan bringe nok penge hjem bare ved hjælp af eventuelle reklameindtægter?

Jeg ved ikke om jeg bare skal springe ud i projektet og bare forsøge at få nogle andre med på vognen eller om man skal sætte sig lidt tilbage og gennemtænke det hele..?

til sidst er jeg altid åben for tilbud fra en evt. partner eller pengetank til projektet;) 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:15

Der er ikke en standard pris for "et site" i al almindelighed, men hvis det er en form for nyheds/artikel site som jeg synes at laese udfra din korte beskrivelse kan du faa nogen til at designe og opsaette wordpress for 5000. Maaske billigere, men det er en cirka pris jeg har set fra flere danske udbydere der tilbyder et unikt design. 

Vedligeholdelses omkostninger af saadan et site vil primaert dreje sig om dns og hostning, hvilket du selv kan soege online, f.x. surftown. 

Jeg har 0 ide om der kan tjenes penge paa reklamer. Det kraever nok du har en rimelig success med din ide. Hvis vi snakker artikler skal du nok have et ualmindeligt godt skrive talent for at tjene noget paa det. Det nok ikke noget jeg ville satse paa. Generelt siger jeg til kunder at de skal "braende" for deres ide til et site og det skal vaere deres fokus snarere end en droem om at tjene kassen. 

Eller de skal have nogle specielle forudsaetninger for at deres ide bliver en rimelig success. 

Fra København
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 16:16

Nej tænkte nok der ikke var en standard pris som sådan.. men der må vel osse være et max for hvor dyr en hjemmeside er at producere og vedligeholde.. 

Jeg mener det kan vel ikke koste meget mere end 10.000 at producere og 1000-1500 at vedligeholde årligt, plus det arbejde der i at holde den daglige drift kørende, selv for et ret avanceret site?

jeg havde en ide om at sitet gerne skulle indeholde musik, video, charts, blogs måske en radio player og igen måske anmeldelser af koncerter,events, cd'er, dvd'er osv.. måske endda en søgemaskine som denne -> http://www2.mrtzcmp3.net/ 

jeg har selvfølgelig osse nogle aces oppe i ærmet men dem ville jeg nu gerne holde der så længe som muligt, dette gælder navn, evt sponsorater, "kendte personer der kunne drages lidt indover". er det ikke altid nemmere at få investorer, sponsorater når du har et kendt navn at arbejde med?

og med hensyn til det med at skriveanmeldelser kunne man evt outsource den del til bloggere og besøgende.

Tilmeldt 3. Dec 10
Skrevet kl. 16:29

Mit sidste faste arbejde var for et japansk website hvor der var investeret flere millioner. Alene server omkostninger beloeb sig til 12.000 om maaneden. Saa nej du kan ikke sige at det max vil koste 10.000 at lave et site, det handler om hvad funktionaliteter du oensker, om det er behov der kan daekkes af eksisterende CM software eller skal udvikles fra bunden, kraevet design, osv osv. 

Fra København
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 16:39

Nu har jeg jo ikke den store ekspertise i hvorledes websites bygges op, men kan godt se at hvis man har et virkelig tungt site så kræver det en del serverplads. jeg vil vove at påstå at mange af de funktionaliteter jeg ønsker allerede findes. selvfølgelig er der ting der skal designes fra bunden men tror nu ikke der er brug for at programmere mere noget internettet endnu ikke har set.

men så er det jo bare et spørgsmål om omkostningerne overstiger det som eventuelle reklamer kan indbringe 

Tilmeldt 3. Dec 10
Skrevet kl. 16:45

Lav en klar krav specifikation. Beskriv funktionerne du oensker. At du skriver "skal indeholde musik, video..." er ret intetsigende. 

Med en kravspec vil du kunne faa et klart tilbud fra freelancere/firmaer. 

Som naevnt i foerste svar lyder det stadig paa mig som en opsaetning af wordpress med lidt tilpasninger vil daekke dit behov. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:51

Hvis du nu fandt en hjemmeside, som ligner det du havde i tankerne (design, funktioner osv.), så ville det være meget nemmere at give et bud på.

Du skal bare igang.. Få forberedt alt vedr. din hjemmside; hvem er din målgruppe, hva skal indholdlet være, gør nogle tanker om design, skriv alle teksterne (og få nogle til at kigge det igennem for fejl mm.), osv. osv.. Tjek evt. 100svar.dk, startvaelst.dk og ivaerk.dk.
Når du har tjek på alt dette og mere til, så tager du kontakt til web-firmaerne.

Om det bliver en succes eller ej, så bliver du den del rigere på erfaring.

Held og lykke

/Kristoffer

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 17:07

Hej Daniel.

Hvis jeg var dig ville jeg undersøge tingene grundigt før jeg kastede mig ud i noget..

indhent tilbud fra forskellige folk herinde, eller firmaer.. der er masser der kan finde ud af at lave en god og pæn hjemmeside til ingen penge. evt. opret en freelanceopgave.

Du kan også vælge bare at kaste dig ud i det, men så risikerer du at spilde en masse penge på ingen ting. Det er selvfølgelig "kun" 5.000 - 15.000 men det er jo meget rart hvis man kan spare lidt, fordi man har sagt sig ordenligt ind i tingene fra start af.

Men havde du regner med at du selv skulle skrive alle anmeldelser eller hvordan?

Mvh Tobias.

Fra København
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 17:09

Det er vel i bund og grund at lave en forretnings plan der viser målgruppe, indtægter, udgifter, vækst, evt reklame og alt and hvad en ordentlig forretnings plan nu indeholder. 

og derudover få lavet et design forslag hvori jeg beskriver de funktioner og diverse ting og sager jeg nu ønsker at mit site skal indeholde.

Fra København
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 17:13

har nu osse set der er masser der tilbyder til til lign for næsten ingen penge..

men nej havde faktisk slet ikke tænkt mig jeg skulle skrive noget.. det skulle være forebeholdt brugerne af sitet..

fokus ligger på at folk skal besøge siden for at finde det fedeste og nyeste musik der bliver spillet på diverse scener rundt omkring.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)