Hej derude.. Jeg går og leger lidt med tanken om at åbne et site. Har ikke lyst til at løfte sløret for meget, men min ide var at det skulle hive nogle penge hjem selvfølgelig.. sitet vil omhandle musik, video, anmeldelser plus mere.. Jeg har hverken så meget erfaring som iværksætter eller produktion af websites for den skyld.. Jeg har derfor lige et par korte spørgsmål så jeg kan gå videre med mit projekt.. Hvad koster produktion og årlig vedligeholdelse af et site i gennemsnit? der er selvfølgelig forskel fra site til site men der må jo være en nogenlunde standard pris. Hvis der er nogen der har erfaring med dette må i meget gerne kontakte mig;) derudover tænker jeg om et site kan bringe nok penge hjem bare ved hjælp af eventuelle reklameindtægter? Jeg ved ikke om jeg bare skal springe ud i projektet og bare forsøge at få nogle andre med på vognen eller om man skal sætte sig lidt tilbage og gennemtænke det hele..? til sidst er jeg altid åben for tilbud fra en evt. partner eller pengetank til projektet;) |
Der er ikke en standard pris for "et site" i al almindelighed, men hvis det er en form for nyheds/artikel site som jeg synes at laese udfra din korte beskrivelse kan du faa nogen til at designe og opsaette wordpress for 5000. Maaske billigere, men det er en cirka pris jeg har set fra flere danske udbydere der tilbyder et unikt design.
Vedligeholdelses omkostninger af saadan et site vil primaert dreje sig om dns og hostning, hvilket du selv kan soege online, f.x. surftown.
Jeg har 0 ide om der kan tjenes penge paa reklamer. Det kraever nok du har en rimelig success med din ide. Hvis vi snakker artikler skal du nok have et ualmindeligt godt skrive talent for at tjene noget paa det. Det nok ikke noget jeg ville satse paa. Generelt siger jeg til kunder at de skal "braende" for deres ide til et site og det skal vaere deres fokus snarere end en droem om at tjene kassen.
Eller de skal have nogle specielle forudsaetninger for at deres ide bliver en rimelig success.