Hey derude.. Min situation er den, at jeg ejer et website som laver fotografisk materiale af biler. Her låner vi biler til biltests, laver pressebillede-opgaver for importøre mm. Da det er mig som ejer websitet, primært bygger indhold på det osv, var min tanke at lave det som en enkeltmandsvirksomhed. Jeg har andre personer med på sitet, men ingen af os får løn eller lign for det vi laver. Tanken var så, at for de opgaver vi får der giver indtægt, kunne vi have dem stående på en konto. Hvis der så var et bilshow i udlandet vi meget gerne ville dække, kunne vi dække udgifterne fra de penge, der stod på firmakontoen. Nu hvor året nærmer sig sin udgang, har jeg fået en flot kuvert fra SKAT. Heri lå en masse indbetalingsgirokort. De var hver på XXXX kroner, og jeg blev lidt nervøs for hvordan faen jeg lige skulle betale alle dem, da jeg ikke har haft den vilde indtægt på hjemmesiden. Det viste sig så, at de var udregnet på baggrund af et sats som SKAT har lavet. Det ramte blandt andet min privat økonomi, hvilket gjorde at hvis jeg ville tjene det de havde satset mig til, så ville jeg privat ikke have noget fradrag mm. Men for at komme i en situation, hvor min hjemmesides indtægt kører helt sit eget løb, og ikke har indflydelse på min private indtægt - skal/skulle jeg så have registreret firmaet som noget andet, end enkeltmandsvirksomhed? Håber der lige er en eller anden der kan forklare lidt på det. Tak. |
Hej.
Hvis de tal du nævner i en anden tråd er valide på årsbasis, vil det nok være
overkill at oprette ApS, SMBA eller andet.
MvH
Peter