Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsform

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg står for at skulle starte selv, og ville gerne høre noget omkring holdingselskab.

Det er min mening at lave et aps sammen med en kollega, dette aps skal så for mit vedkommende styres af et holdingselskab, er dette klogt?

Har desuden et udlejningshus er det en fordel at flytte over i holdingselskabet?

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:26
Selvom det nok ikke lige er det, du ønsker at høre, vil jeg anbefale dig at finde en advokat og købe en rådgivningstime eller to. De penge vil være givet godt ud for til gengæld at få strikket den rigtige løsning sammen. Her er det svært, for ikke at sige umuligt, at give kvalificeret rådgivning omkring din konkrete situation med de begrænsede oplysninger.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:54
Dato: 30-01-2007 19:36:41 Forfatter:Stige
Hej.

Jeg står for at skulle starte selv, og ville gerne høre noget omkring holdingselskab.

Det er min mening at lave et aps sammen med en kollega, dette aps skal så for mit vedkommende styres af et holdingselskab, er dette klogt?

Har desuden et udlejningshus er det en fordel at flytte over i holdingselskabet?

Vedr. rådgiver mener jeg måske nok at det er mere relevant at drøfte det med en revisor, end en advokat.

Hvis I forventer at generere overskud udover hvad I vil hæve i løn og selv have ud i udbytte vil dette med fordel kunne udloddes til et holdingselskab. Det giver dig også mulighed for at sælge anparterne skattefrit efter 3 år via holdingselskabet.

Men skal der være mere ide i det så bør din kollega også erhverve sine 50% anparter via et holdingselskab.  Dvs. kommer der en dag et firma udefra og vil betale guld for jeres selskab så vil det ikke være skattemæssige hensyn som blokerer en beslutning.

Vedr. udlejningshuset kunne der måske være noget ide i det. Bruger du det også selv ville jeg dog ikke gøre det da du herved mister muligheden for et senere skattefrit salg. Herudover kan du opnå mange af fordelene ved at have det i et selskab via virksomhedsordningen eller kapitalafkastordningen.

Hvis du vil have det over og værdien i dag er højere end din anskaffelsessum koster det skat men anvendes det kun til udlejning kan du lave en såkaldt skattefri virksomhedsomdannelse. Dette selskab kan herefter nytegne anparter i det selskab som I stifter fælles.      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 19:11
Det er ofte klogt med et holding, men der kan være ulemper. Du bør ikke træffe din beslutning på grundlag af kun indlæg her. Jeg ville ikke placere ejendommen i holding - evt, i 100% ejet søsterselskab, men det kræver en drøftelse.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:43
Helt enig Jacob. Dog mener jeg ikke man utvetydigt kan sige at det altid vil være usmart at have ejendommen i holdingselskabet men sådan tolker jeg dig heller ikke. Det afhænger helt af hvad man på sigt vil med ejendommen og de beløbsstørrelser vi opererer i 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:54
Nemlig, Bent, det kræver drøftelse i hvert enkelt tilfælde.
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:45
Hej Alle.

Jeg siger tak for jeres svar.

Jeg vil nu søge råd og vejledning ved både revisor samt advokat, så jeg derved er sikker i min sag omkring holding og udlejningsejendom.

Endnu en gang tak for dette forum.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)