Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange visninger kan jeg regne med at få på Facebook?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er igang med at lave en lille medieplan for en kunde, som blandt andet skal til at annoncere på facebook.

I medieplanen skal det selvfølgelig fremgå, hvor mange penge kunden ca. kan regne med at bruge. Facebook siger der er 700.000 mennesker i min målgruppe. Andre steder kan jeg læse at man kan regne med en CTR på lidt under 0,1%

For at kunne regne mig frem til et budget skal jeg dog vide hvor mange visninger jeg skal regne med at kunne få ud af en målgruppe på 700.000, hvis kampagnen skal kunne konkurrere nogenlunde med en Google Adwords-kampagne?

Kh

Martin

 

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,
det kan kun blive vilde gætterier, fordi antal visninger jo er helt afhængige af hvad du byder per 1000 visninger (du kan i øvrigt også vælge at betale pr. klik). Du kan bestemt ikke regne med en CTR omkring 0,1 % - den kan blive meget lavere, især da du tilsyneladende er begynder på området?

Hvis der skal være lidt seriøsitet i den medieplan du skal lave, mon det så ikke var en god ide, at du kører i hvert fald en kort test, så du får lidt fornemmelse af visninger kontra klik?

Held og lykke med det Smile

 

Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Tak for et godt svar - ja, det giver jo sig selv at budprisen har en del at skulle have sagt. Jeg havde tænkt mig at betale pr. klik. Det jeg har kunne læse hist og pist siger at man skal sætte sin budpris på omkring 20-40% af Facebooks anbefaling, så det havde jeg tænkt mig.

En test er en god idé, men ikke hvis man ikke har fået opgaven endnu - jeg kan jo ikke lave en test hver gang jeg laver et tilbud eller skal fortælle en kunde hvad han nogenlunde kan regne med at få ud af det. Det var derfor jeg efterlyste et "hvad-kan-man-regne-med-tal".

Håber mit spørgsmål giver lidt mere mening nu :o)

-Martin

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)