Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Billigpakkepost.dk...

Side 3 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Egebjerg:

Er lige blevet ringet op af BilligPakkepost.dk - De lukker ned midlertidig

Jeg har aldrig hørt om at firma som lige lukker ned midlertidigt og så forventer at deres kunder bliver hos dem eller kommer igen. Denne gang tror jeg at det er slut med Billigpakkepost - desværre.

Det er lidt skræmmende for de danske webshops synes jeg... GLS vil ikke have med private pakker at gøre, Post Danmark fordobler priserne fra nytår på privatpakker og alle andre fragtmænd er for små eller brækker ned lige så hurtigt som de starter op.

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Miriam Frank:
Hvad skal jeg dog snart sige til mine kunder. Sandheden lyder næsten for opdigtet ikke?

Jamen det er vel nemt nok, du skal erkende at du som e-købmand har fejlet ved at vælge de forkerte leverandører, og måske endda fokuseret for meget på prisen?

Til Jer der er sprunget på billigpakkepost.dk, håber jeg at det har været fordi i har været vidende omkring den historik som de har efterladt. 

- ikke afsluttede kunder som fx. Helle
- total stilhed i lang tid, hvor de har efterladt en masse kunder på gulvet

Jeg har tidligere forsvaret dem, da alt muligt kan være sket. Men efter at de har været ude og "genstarte" har de skrevet at de valgte ikke at kommentere på trådene blandt andet her på amino.dk. Det giver jeg sgu ikke meget for, og jeg giver da slet intet for at de ikke tager det som en mand og afslutter alle kunder.

I må sgu undskylde mig venner, men hvordan fanden kan man som e-købmand bare springe på det billigste der dukker op? Vi taler om et produkt som alle Jeres kunder smider i kurven (fragt) og om noget giver indtryk hos kunden. Kvalitet og pris hænger altså bare sammen.  

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Larsen:

Post Danmark fordobler priserne fra nytår på privatpakker  

Hvor har du den oplysning fra? Det passer i hvert fald ikke med de priser, der fremgår af PostDanmarks hjemmeside.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam,

Jo, mine kunder er også godt trætte af de ikke får deres pakker og jeg ikke kan andet end at beklage. Får ingen svar på hvor mine pakker er, fra BilligPakkepost :-(

Jeg har valgt en kombi løsning. GLS til alle erhvervspakker og GLS pakkeshop til private der fortrækker det. Til privat kunder der vil have den leveret til døren bruger jeg PostDanmark mod et tillæg på 39 kr. Har normalt gratis fragt og skal have dækket de højere takster ind. På den måde slipper jeg PostDanmarks høje priser og deres krav om bankgaranti, men kan stadigvæk leverer til døren hvis kunden absolut vil have det. Kunne være ældre, gangbesværede osv. Jeg køber pakkelabels på posthuset og afleverer dem selv da mit lager er meget tæt på et posthus.

Mvh.

Peter

billig toner 

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Nu har jeg ikke selv haft direkte kontakt med GLS, men er det lykkes for dig at lave en aftale omkring vægtberegning istedet for volumen beregning på GLS pakkeshop.

Mit problem med Post Danmark har hele tiden været, at jeg skal have en eller anden form for kombi med Post Danmark. hvis jeg sender alt med en kreditaftale så volumenberegner de mine pakker, og en del af mine pakker vejer måske 7-8 kg, men bliver volumenberegnet til 40-45 kg. (behøver vel ikke sige at det koster kassen) - Derfor bruger jeg p.t pakkelabels, for de bliver afregnet efter vægt og ikke volumen.

Så har du fået lavet en vægt aftale med GLS Pakkeshop ?

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Klaus Egebjerg:

Jeg bruger også lige p.t BilligPakkepost og det forsætter jeg med.

Det er rigtigt at der har været lidt problemer siden sneen er kommet, men mit indtryk er at de arbejder hårdt på at få de problemer løst som de har haft (specielt på Sjælland)

Jeg vil gerne give dem muligheden for at forbedre deres service, for havde også forventet at der ville være lidt start problemer, og synes ikke det er vildt slemt. Jeg forsætter derfor med at være kunde hos BilligPakkepost.dk også fordi jeg gerne vil støtte en iværksætter der tager kampen op med PostDanmark. Det er ikke nogen let opgave de har givet sig selv, men de kæmper og har forsat min støtte.

Jeg havde det på samme måde sidste år ved denne tid, da vi startede op med at bruge dem. Jeg blev ved med at give det chancen i et langt stykke tid. De prøvede også alt hvad de kunne for at få det til at fungere.

Nu har jeg bare intet tilovers for det projekt. Man kan ikke bare forsvinde fra overfladen i over et halvt år - ikke besvare mails - ikke ringe tilbage... Det er ikke god iværksætterånd. Det rigtige ville være at tage fat om nældens rod, og få de sager af vejen som forplumrer billedet.

Udover de penge vi har mistet, så mener jeg at der er een ganske vigtig ting, som nok er det som gør at dette projekt ikke kan fungere. Og det er at det ikke er ansatte chauffører af firmaet selv. De har ikke den samme gejst for at kæmpe for projektet - og de har nok også egne kunder som prioriteres først.

Dengang vi brugte dem, stod jeg ofte en-to timer efter fyraften, og ventede på at de kom for at afhente pakkerne. Een gang havde de »glemt« det. Ingen af delene er ALDRIG sket for os med Post Danmark. Den flinke post kommer troligt hver dag mellem 15.15 og 15.30. Om der så er snestorm, så passer han tiden. Og det er guld værd, at man overhovedet ikke skal spekulere over, om noget nu går galt i dag - det fungerer bare til ug.

Dermed ikke sagt at jeg ikke ønsker et alternativ - men det handler kun om prisen. Kan det ikke gøres mærkbart billigere og mindst lige så godt - så er det bare ikke interessant!

Et tip til at kunne få fragten til at løbe rundt: vi tager fast 49 kr for privat leveringer - og alle bestillinger under 800 kr sendes som brev og resten som pakke.

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Alle, jeg tror desværre ikke at problemet ligger i at der system er forkert, men at vognmændene falder fra fordi de ikke bliver betalt nok for at levere pakker for Billigpakkepost..

 

hvis man har en så stor forskel i prisen, som i forhold til Post Danmark, så er der ikke penge til at betale vognmændende eller også administrationen, eller de biler som skal flytte pakkerne rundt i Dk til terminalerne...

så jeg tror problement ligger i forholdet ml. BBP og vognmændende - bare tænk en chauffør skal have alene ca. 1400,00 kr. for 9 timers arbejde og bilen skal betales samt terminal mm.. dvs. at bilen skal tjene alene ca. 2400,00 om dagen

SÅ problemet er nok at man ikke har penge nok i baggrunden, så jeg tror først der kommer et rigtig alternativ, når en af de øvrige store transportfirmaer kommer ind på markedet.. Schenker, DHL, eller lign. Beklageligvis.

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

GLS har leveret en af vore pakker idag til kunden.. 10 dage efter de modtog den fra os.. :-S

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.nordjyske.dk/vesthimmerland/forside.aspx?ctrl=10&data=31,3672338,2875,3 L
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
http://www.nordjyske.dk/vesthimmerland/forside.aspx?ctrl=10&data=31,3672338,2875,3
Side 3 ud af 8 (80 indlæg)