I har ik problemer med forsvundne breve? |
Erfaringer med Billigpakkepost.dk...
|
Du kunne måske også fortælle hvorfor det tog så lang tid, for det er bestemt ikke normalen. Jeg kunne bestillen en vare indtil klokken 17.oo og så allerede have den i firmaet næste dag. så...! mvh |
Hej Læste lige en lille pasus at de fik en halv million til at begynde på, så hvad så, når man har brugt de mange rare gratispenge. Man kan ikke både være bedre end de store aktører og samtidig tro, man kan levere varen billigere. Alle vognmændene vil også have en god bid af kagen og så er det sjove forbi, næsten inden man er startet. Det er mega dyrt at tage kampen op med de store aktører der har masser af kroner i ejerkredsen. mvh |
Nej, han ville ikke gå tilbage til gamle travere. Han startede selv op med A Post og har sidenhen solgt firmaet med god fortjeneste. mvh
|
Det er noget sludder. GLS er i fuld gang med at udbygge deres privatpost afdeling i form af GLS Pakkeshops som er helt og aldeles rettet mod forsendelser til og fra private. De er godt på vej og systemet fungerer super godt. Jeg har nu brugt GLS i 10 måneder efter at have brugt Postdanmark igennem nogle år og skiftet har været en meget positiv oplevelse. For mit vedkommende har det betydet billigere fragt, specielt grundet at GLS ikke volumenberegner på erhvervspakker ligesom Postdanmark gør. I langt de fleste tilfælde giver volumen beregning en højere vægt/pris. Samtidig henter GLS pakkerne gratis, det ville Postdanmark have kr. 3000 om måneden for. Kundeservicen ved GLS er også formiddabel i forhold til Postdanmark. Man oplever generelt at kommunikationsvejene er kortere og mindre bureaukratisk. For privatkunder er Pakkeshop systemet meget bedre end Postdanmarks system med at aflevere sedler når kunderne ikke er hjemme. Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange pakker kom retur da jeg sendte med Postdanmark, på grund af at kunderne ikke havde set de små grå sedler, eller (som kunderne hævdede) at postbudene ikke havde lagt nogen seddel. Pakkeshoppene har "normale" åbningstider og ofte endda udvidede, da der mange gange er tale om tankstationer og Blockbuster forretninger. Postdanmark tillader sig i deres eget store selvfede bureaukrati stadig at køre med kundefjendske åbningstider der hører det forrige årtusinde til, samtidig med at de lukker det ene lille posthus efter det andet. Jeg tror kun det er meget store kunder som f.eks. ham notebook manden med 3-500 pakker om dagen der er meget glade for postdanmark, og jeg gætter på det skyldes at man med en så stor volumen kan forhandle sig ned i meget lave pakkepriser selv hos postdanmark. På den anden side kan jeg konstatere at de største IT distributører i Norden som jeg handler med, alle anvender GLS. Det er jeg som erhvervskunde MEGET glad for da min firmaadresse befinder sig på min privatadresse i et parcelhuskvarter hvilket betyder at Postdanmark har aftenudbringning, så selvom deres Erhvervsudbringning kører lige forbi på den store vej tæt på, nægter de at levere erhvervspakker om dagen til mig dvs. pakker sendt til mig med Postdanmark kommer om aftenen så dem får jeg altid først glæde af to dage efter de er afsendt! Jeg kan kun anbefale GLS, og sig til dem hvis i har konkrete eksempler på steder, hvor der er lidt langt til nærmeste Pakkeshop, for i modsætning til Postdanmark så lytter GLS til hvad vi siger. |
Ja, jeg burde formulere det at GLS ikke vil have noget med private udbringsningspakker at gøre. Pakkeshop konceptet fungerer perfekt - og jeg tror kun at det vil storme frem i de kommende år. Men vi har altså ca. 20% af vores kunder som ikke kan få pakken leveret på deres arbejdsplads og ikke ønsker at benytte en Pakkeshop - de vil simpelthen have pakken leveret hjemme på privatadressen. Mvh. Søren |
Mvh. Søren Vang,
Ja, jeg har også 10-20% som vælger Postdanmark uanset at jeg så tager lidt ekstra i fragtomkostninger. Jeg tror i mange tilfælde det skyldes at privatpersoner i almindelighed ikke kender til andet end Postdanmark. Jeg er sikker på det bliver endnu bedre i takt med at Pakkeshop konceptet udbredes og Postdanmark fortsætter med at forringe servicen og sætte priserne i vejret. Håber GLS holder tungen lige i munden og evner fortsat at håndtere væksten på ordentlig vis. |
Er der nogen der har godt styr på GLS som alternativ ? Afhenter de hos webshoppen. ? Jeg formoder de opdeler efter om modtager er erhverv eller privat; Hvis erhverv - håndterer de vægt op til f.eks 100 kilo ? Hvad er prisen for f.eks 20 kilo og 80 kilo ? - eller går det på mål på pakken som ved private ? Jeg går ud fra de leverer på erhvervsadressen ? Hvis privat; Kun op til 20 kilo , pris efter mål ( og ikke vægt) , samt kun levering til de der pakkeshops ikke ?? Lige nu har jeg lidt "kaos" i forsendelserne efter IKS stoppede, og kører en del ud selv + noget med P.D + ZAP . Jeg har også lavet ny aftale med ZAP, og tror det kommer til at køre ok, når rodet efter IKS problematikken har lagt sig, men vil gerne se/høre om GLS kan være seriøst alternativ. Som jeg ser det , er det for os webshops klart fragten der er en af de allerstørste udfordringer.
|
|