Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg fat på en som dig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har lurpasset lidt her på siden, men vover nu mit første indlæg og håber på gode ideer.Big Smile.

Case:

Du har et mindre/mellemstort firma, hvor du bruger ekstern rengøringshjælp. Det kører egentlig ok og du skænker det ikke de store tanker. De fleste ting bliver lavet som aftalt, noget kunne måske være bedre og måske sker det en gang imellem at en af dine ansatte kommer med en bemærkning om lidt mangler - men alt i alt betaler du jo blot girokortet og så gider du ikke bruge mere tid på det.

Du hader at blive kontaktet af en eller anden telesælger, som i en hurtig talestrøm vil prøve at få dig overtalt til et tilbudsmøde med et nyt rengøringsfirma. Så derfor får sådan en telefonsælger aldrig held med sig, når de ringer til dig.

MEN..... hvordan får en ny rengøringsleverandør så fat på dig?Wink

Hvad skal der til, for at du "gider" skænke din rengøringssituation en tanke og måske overveje at tage imod et tilbud osv.?

Skal du have en reklame ind af døren? Skal du fristes med 2 flasker vin etc.  i bytte for et møde? Skal det uopfordret banke på jeres dør en formiddag med en pose mogenkager og samtidig en brochure i posen? Eller ....???

Så er det nu jeg søger input til nye ideer til at få "dig" i tale.

Har du selv oplevet noget fra en sælger som gjorde lige netop den forskel, der gjorde udslaget til at han fik en chance, så lad mig gerne høre.

Eller måske du selv er i samme situation som mig og selv har fået succes med en ide.

Eller...??

På forhånd tak.

Mikkel

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

1. Vi skal være utilfredse med den nuværende rengøring.

2. Du skal være anbefalet af en i vores omgangskreds og/eller have nogle fornuftige referencer du kan henvise til.

3. Du skal være punktlig og sørge for at aftalerne overholdes og rengøring udføres på det aftalte tidspunkt, helst af den samme faste rengøringsperson.

4. Du skal være billigere end vores nuværende rengøringsfirma.

Når ovenstående fire punkter kan opfyldes er du velkommen til at ringe eller sende os en fin flyer (pr post!) med information om dine ydelser.

Hvis du kom rendende uanmeldt ville du ikke få andet end receptionen i tale der pænt ville "smide dig ud igen" da du ikke har nogen aftale.
Jeg finder det respektløst at komme anmasende på den måde, uden aftale.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi fik et uopfordret tilbud (med priser og det hele) med almindelig post i forrige uge. Priserne blev tjekket, og de matchede ikke vores udmærkede ordning, så det var ikke aktuelt at reagere. Men hvis vi havde været utilfredse og prisen havde været i samme størrelsesorden eller lavere, ville det uopfordrede tilbud have udløst en opringning fra os. Jeg kan så undre mig over, hvordan de kan give et tilbud uden at have været inde i lokalerne - eller også har de været inde hos os i en eller anden forbindelse. Ikke desto mindre: Brevet i sig selv fik os til at tjekke.

Hvis jeg skulle skifte, ville jeg vælge en, som også kunne klare vinduespolering, tæpperensning (hvis vi havde tæpper) og evt. havde en handyman tilknyttet, så man også kunne få hjælp til "alt muligt andet", så jeg ville gå efter nogen med et bredt tilbud. Hvis I har den slags, så husk at nævne det.

Du kan prøve at melde dig ind i nogle af de netværk, som mødes jævnligt og skaffer hinanden kunder (f.eks. http://www.bni.as/ - der er også andre), hvis man bruger de netværk rigtigt, kan det vist skaffe en del kunder. Har dog kun selv været med som gæst i ny og næ.

Men svar på dit spørgsmål: Det er svært at få fat på mig, hvis du vil sælge noget, som jeg ikke synes, jeg har brug for at købe eller allerede har en god leverandør af. Der er en stopklods i receptionen: De skal bare ikke stille den slags opkald ind. De førstnævnte med et uopfordret tilbud fik opmærksomhed, det ville en reklametryksag ikke have fået.

Hvis jeg skal finde ny rengøring, vil jeg spørge i netværket, først det personlige og derefter andre steder f.eks. her på Amino. Her fra Amino har jeg fået leverandører af mange ting, f.eks. USB-sticks, design, hjemmesidehjælp, flytteforretning. Jeg lytter mest til navngivne brugere, og helst nogen, der har skrevet mange indlæg - som jeg altså synes, at jeg kender lidt, selvom vi måske aldrig har mødt hinanden.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 6. Dec 10
Skrevet kl. 21:40

Tak både til Anette og Anders for jeres input.

Alt det I begge skriver er jo fuldstændig sandt. Og det er NETOP DER mit problem/udfordring ligger. Der er jo ingen af os er "gider" alt det renderi og ringeri af folk som vil sælge alt muligt. Ting / ydelser som vi måske nok har brug for og som vi måske også gør brug af i dag fra en anden leverandør - men vi orker / har ikke tid til at involvere os for at høre på endnu en i rækken. Selvom denne ene, måske netop både er billigere, bedre, har en bred vifte af ydelser osv. osv.

Jeg er godt klar over vigtigheden af netværk, anbefalinger fra andre osv. som I to også nævner. Men hvis ikke helt det gør det, skal der jo nye tiltag til. Eller med andre ord skal der jo helt nye emner på bordet. Og det er her jeg er lidt nysgerrig på, hvad der netop får dig til at spærre øjnene op og sige "ok - jeg giver dig 3 minutter til at fortælle mig hvorfor jeg skal bruge dig som leverandør". Altså noget der sender sælgeren forbi telefonslusen i receptionen - eller får salgsbrevet til at lande på dit bord - eller....??

Kan I følge mig lidt?

Mvh.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:51

Der er cirka to tre slags sælgere der har håbløst svært ved at komme igennem til en beslutningstager hos os, vores telefonpiger er generelt ganske gode til at lure om det kunne have vores interesse og spørger lige en af os hvis de er i tvivl.

1. Telefoni-sælgere.
Vi har selv fint styr på de teleaftaler vi har. De er ikke de billigste, men kvaliteten af ydelsen og kundeservice matcher vores behov og ønsker.

2. Rengøringssælgere
Vi sidder i et større kontorhus på 13.000 m2 hvor det er samme rengøringsfirma der gør rent i hele huset, så vi giver i omegnen af 30 kroner om ugen for rengøring.
Jeg har endnu ikke mødt nogen rengøringssælgere der kunne matche prisen. Wink

3. Avissælgere
Der er vist alligevel ingen af os der har tid til at læse avis...

Hvis du skal være sikker på at en af os ser din super lækre flot udformede reklame der virkeligt afleverer budskabet på forsiden og dermed sikrer dig at en af os gider kigge nærmere på det, så skal det afsted med god gammeldags brevpost.

Og så er et stykke slik i reklameskrivelsen jo altså et billigt salgstrick der sandsynligvis ville få mig til at trække på smilebåndet, tømme posen med vingummi og bladre lidt i det fremsendte reklamemateriale.. Den fælde er jeg røget i et par gange.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 6. Dec 10
Skrevet kl. 14:07

Ja - den med en pose slik i kuverten er jo en billig måde at skille sig lidt ud.....

Andre gode forslag?

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:13

Dine potentielle kunder bliver, som du ved, ofte ringet op, og da det samtidig er svært at finde et godt og troværdigt selskab (rengøringspersonalet har jo trods alt i et eller andet omfang adgang til følsomme oplysninger eller inventar), er det nemmeste for kunden at give en standardafvisning og komme videre med dagen.

Jeg vil i stedet på ganske inhabil vis anbefale AdWords. En stor del af kunderne er så trætte af sælgere, at de aldrig siger ja til noget i telefonen, så du kan nok med fordel bruge pengene på at reklamere over for dem, der er utilfredse og derfor aktivt søger en ny leverandør.

Vælger du alligevel at ringe eller få andre til at ringe på dine vegne, vil jeg foreslå at snakke mindst muligt om rengøring. Kunden siger ja til dig, ikke til dit produkt.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Tilmeldt 6. Dec 10
Skrevet kl. 21:43

Ja - Jakob, der har du nok fat i en pointe. Det er "mig" de køber og ikke så meget ydelsen.

Men udfordringen ligger jo så i, at få muligheden for at den potentielle kunde kan "lære mig" at kende.......????

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:10

Med "købe dig" mente jeg "synes om dig under telefonsamtalen".

Ingen gider høre om, at du vasker gulvet ENDNU bedre end andre, og at du lige er et par hundrede kroner billigere.

Du har en meget bedre chance for at booke mødet (hvor du kan fortælle en masse om dig selv), hvis du taler om vind og vejr og fodbold.

Du kan stort set kun booke rengøringsmøder, hvis kunden er utilfreds i forvejen. Kunsten består i at booke dem, der er ved at være utilfredse, men som ikke har gidet gøre noget ved problemet endnu.

Dem kan du fange ved at være sød og sjov, ikke ved at fortælle om fordelene ved at vælge dig som leverandør.

Du kan ikke få kunden til at tænke "Det er nok en god ide med et tilbud på en ny rengøringsordning". Du kan til gengæld få kunden til at tænke "Nå ja, jeg er jo nødt til at holde et par af de her irriterende rengøringsmøder, så jeg kan vel lige så godt holde det med ham her, når han er sådan en hyggelig gut". Først derefter kan du sælge rengøring til dem.

Med al respekt lyder din erfaring med mødebooking dog ret begrænset, og så er rengøringsmøder altså et hårdt sted at starte.

Send en besked, hvis du alligevel kaster dig ud i det ─ så giver jeg dig et par af de værste krejlertricks ;)

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Tilmeldt 6. Dec 10
Skrevet kl. 11:19

Jakob - endnu engang tak for din pointe Wink

Jeg tror nu godt at jeg forstod at det ikke var min smækre krop jeg skulle sælge ....... Du har mere end ret i det du skriver om, at kunder ikke gider høre hvor ihh og åhh gode vi er. Man skulle jo næsten tro at du kendte til branchen....

Det er jo netop - som du påpeger - et spørgsmål om at finde dem, som lige står på vippen til selv at kontakte et rengøringfirma, men som ikke har fået gjort noget ved det endnu. Og den der kan fortælle mig (og mange andre) hvordan jeg lige netop finder disse potentielle kunder, kan vist lave en god forretning på den viden Indifferent.

Du har ret - jeg har ikke den store erfaring med mødebooking. De gange jeg har prøvet at ringe lidt rundt, og jeg har fået de første 10-20 "nej tak", hænger det mig langt ud af halsen. Derfor skal der, som jeg også startede dette indlæg med, noget nyt til - og jeg er derfor nysgerrig på at høre, hvordan netop "DU" kunne "lokkes" til at give mig opmærksomhed.

Et tidligere indlæg nævner f.eks. en pose slik i et flot salgsbrev - virker måske for nogen?? - Men hvad får dig til at sige "ok - jeg giver dig en chance til at fortælle lidt"?

Giv mig gerne gode ideér.

Mikkel

P.s. Jeg tager da gerne imod et par krejlertricks

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)