Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad mangler/er i glade for i jeres CRM?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg sidder og nørkler med et CRM, og ja der er en del på markedet allerede, men det er jeg ligeglad med.

Jeg laver det mest af alt for at holde mig igang med programmeringen, så jeg ikke bliver sløv i kanterne :)

Og hvis det skulle gå hen og blive til noget kommer det til at sille sig ud fra de andre.

Følgende funktioner er pt. på tegnebordet:

Projekt styring
Kunde styring
Faktura
Evt. lager styring
Nyhedsbrev
Udsende mails udfra egne skabeloner
RMA håndtering

Nå men til det egentlige spørgsmål...

1. Hvilke funktioner er i glade for i jeres nuværende systemer?

2. Hvad syntes i mangler i jeres nuværende system?

3. Hvorfor har i evt. ikke et CRM system?

Og ellers gerne andre inputs til hvad der kunne blive de ultimative funktioner :)

Fortsat god December :)

 

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil gå direkte til 3. og besvare det med:

"Fordi et system der prøver at løse alle opgaver i en indpakning, sjældent er ret god til noget". Jack of all trades kan være en fordel nogen gange, men når det kommer til it-systemer er det sjældent tilfældet.

Jeg har den indstilling til CRM at det bedste CRM-system er mennesker med de rigtige værktøjer til rådighed.

Personlig tror jeg ikke rigtig på store CRM-system-monolitter der skal kunne håndtere en masse forskellige arbejdsopgaver.

Der hvor jeg kan tale bedst med er selvfølgelig nyhedsbreve. Det bedste argument for ikke at placere en nyhedsbrevsfunktion i et CRM-system er at det sværeste ved et nyhedsbrev er ikke at bygge det eller lade folk skrive noget html og så sende det som mail, men derimod at håndtere forsendelsen, modtager-systemer og deres krav, bounces og abuse henvendelser, skaffe internetlinjer der tillader at sende så meget post på en gang, performance til at håndtere et stort antal pludselige forbindelser pga et udsendt nyhedsbrev der bagefter giver x*1000 hits på en server pga link-omskrivning, billeder der skal vises osv.

Det er alt sammen discipliner der ikke nødvendigvis er særlig nødvendige når det kommer til at drive et administrationssystem til at opdatere lidt projekter eller kundeinformation. Derfor ender man med at skulle specificere sin hardware ud fra at man skal drive et high-performance nyhedsbrevs-system, men 90% af tiden vil det kun skulle tilgåes af et par personer i en virksomhed og kan sikkert køres fra  3 år gammel laptop. :-)

Det er dog bare et eksempel. Generelt set er der mange fjollede ting ved at forsøge at presse så meget funktionalitet ned i et system, som de fleste CRM-udbydere gør i dag. Det lyder ofte rigtig smart at man kan gøre det hele et sted og have tingene samlet, men desværre giver man også afkast på en masse specialiseret funktionalitet som kun findes i de systemer/løsninger som holder et skarpt fokus på et mindre antal arbejdsdiscipliner.

Så personlig er jeg mere til at tænke i værktøjer der løser specifikke opgaver en virksomhed har og så samle en system-værktøjskasse på den måde fra flere leverandører (i gamle dage kaldte man det vist et intranet eller lignende, hvis man skulle være smart med de unge). Alt for mange gange definerer en CRM-løsning hvordan virksomheden skal arbejde i stedet for omvendt.

Min erfaring siger mig at det er meget nemmere at skifte en hammer ud, som er gået i stykker eller performer dårligt, end hvis man hver gang skal ud og købe en komplet ny værktøjskasse fordi den hammer man har i dag ikke rigtig  virker til det nye projekt man skal starte i næste uge. Det er smart for CRM-leverandører at låse folk inde til deres værktøjer ved at "lave det hele", tilgengæld er det træls for kunderne når de finder ud af de har nye behov og det bliver en dyr affære at skifte system fordi de skal skifte det hele og hele organisationen skal lære et nyt system, bare fordi marketing har brug for en ny funktion i deres nyhedsbrevsløsning, eller lignende.

Så for mig er det oftest en balancegang om at hvis systemerne prøver at kunne for meget over forskellige discipliner så får jeg lidt følelsen af at de ikke rigtig er gode til noget som helst, men de skal heller ikke være så simple at man skal købe 8 forskellige løsninger for at foretage en enkelt arbejdsopgave. Som regel er arbejdsopgaver delt op på forskellige afdelinger og mennesker, så min retningslinje er lidt at hvis en arbejdsopgave kun varetages af en enkelt person eller mindre arbejdsgruppe, så er der ingen grund til at købe et system der løser både den opgave og opgaver som andre personer, grupper skal løse, hvis der ikke rigtig er nogen nødvendig sammenhæng. Som f.eks. projektledelse og markedsføring, eller markedsføring og økonomistyring osv.

Så længe de forskellige systemer kan tale sammen når det er nødvendigt igennem åbne API'er eller lignende, så vil jeg helt klart lade den afgørende faktor være den person der skal bruge systemet og vedkommendes arbejdsopgaver frem for nemheden ved at alle tingene taler sammen med den samme database, der kun skal betales en regning til en leverandør og lignende typiske salgsargumenter som CRM-leverandøren ofte kommer med.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar

Først og fremmest tak fordi du gav dig tid til at lave et så fyldestgørende svar.

Derefter, skal det måske siges at jeg glemte at skrive at det bliver en hosted løsning.

Så kunden skal ikke tænke hardware og opsætning.

Der vil også blive mulighed for at tilpasse, bla. eksport/import funktioner, så de snakker sammen med de systemer man har i forvejen.

Med hensyn til tilpasning, kan der laves ekstra moduler, hvis kunden har behov for noget specielt.

Nyhedsbrev delen er også den del som jeg stadig overvejer mest.

Dog vil fremgangsmåden, blive at en sepperat server står for den del. Så selveudsendelsen af nyhedsbrev osv. vil blive håndteret af server software, og ikke af webben..

Sidst vil jeg sige at det jeg knokler med aldrig nogen sinde ville være egnet til microsoft, mærsk, osv.

Det er tænkt til mindre firmaer som blot skal have samlet deres systemer et sted.

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger webCRM dagligt som jeg er godt tilfreds med.

Det mangler:
API

Integration til en eller anden form for telefonsystem

Noget ticket-agtig styring af emails - jeg synes det er bøvlet med flere systemer - og så synkronisere de emails med crm som man skal bruge - alle emails ind i crm for hulen - og gerne det samme for sms'er.

Sidst, men ikke mindst, så synes jeg det er for dyrt, trods det forholdsvis høje serviceniveau.

 

Derudover savner jeg et mere fleksibelt brevfletningssystem - hvor man kan hvad man vil - og kan man ikke, så skal man have lov at programmere sig ud af det.

 

Umiddelbart synes jeg du skal holde dig fra Faktura&lagerstyring, - og i stedet få dit system til at synkronisere med diverse økonomisystemer og lade dem gøre hvad de er bedst til.

Tilmeldt 6. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Jeg bruger webCRM dagligt som jeg er godt tilfreds med.

Det mangler:
API

Hej Jørgen,

webCRM har netop lanceret et API der gør det muligt nemt, at integrere CRM systemet til diverse systemer så som telefonsystemer, Økonomisystemer (ERP), e-mail marketing systemer og meget andet. Ønsker du at høre nærmere om dette er du velkommen til at kontakte os her og vi hjælper dig gerne i gang.

Med venlig hilsen,

Ian/webCRM A/S

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)