Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Først flæskesteg og nu vejsalt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Først kørte nordmændene priskrig på flæskesteg, så der blev udsolgt af flæskestege i Norge. Derfor har Norge lavet en særaftale med Danmark om, at import af flæskesteg til og med den 23. december i år ikke skal fortoldes på sædvanlig vis.

Noget tyder på, at vi snart skal til at høre om manglen på vejsalt i Danmark, for danskerne har hamstret vejsalt efter erfaringerne med vejsaltstørke i 2 vintermånder sidste år. Mindst 3 byggemarkeder har udsolgt, hvor jeg bor.

Så det gode spørgsmål er, om Danmark også skal se på toldsatser for vejsalt for at undgå at priserne stiger 3-4 gange som sidste år, hvor udbud/efterspørgsel bestemte priserne for vejsalt.

Hvorom alting er. Hvis du har fortorv eller parkeringsplads foran din virksomhed, så er det nok en god ide at købe vejsalt nu.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 15:33

Så er det godt man har købt begge dele Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:05

Er helt sikker på at det vil blive et problem igen i år, specielt nu hvor det ser ud til at vejret bliver hængende et godt stykke tid endnu.

Frem for salt kan det da anbefales af man overvejer at bruge grus også, det ligger faktisk længere tid og sikrer også at man kan stå fast, og har større effekt hvis der alligevel er konstant frost, hvor salten alligevel har en begrænset effekt.

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 22:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

man bruger da efter min mening FIN SALT til at lave en flæskesteg, så 20 kg vejsalt er lige rigeligt, - så stor en familie har jeg i hvert fald ikke..

Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:15

Det er vel meget naturligt at saltet stiger på nuværende tidspunkt.

Jeg har selv lige købt de første 2 læs i udlandet. Leverandørene i udlandet bliver jo kimet ned, så selvfølgelig hæver de priserne. Når man så som i mit tilfælde skal medregne ca. kr. 300/ton fragtudgifter bliver prisen jo højere end normalt. Jeg vil da selvfølgelig også tjene en skilling når nu muligheden (og risikoen) byder sig. Sidste år gik det da meget fint med at afsætte det jeg kunne skaffe så jeg prøver igen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)