Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Youtube, skal/skal ikke?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du beslutter dig for at kaste dig ud i det, så anbefaler jeg at du trækker dine youtube-videoer over på Facebook, og opbygger en interessant facebookside om vin.

Nøglen til at få succes på facebook ligger i at tage noget af værdi med til festen, og en masse gode simple videoer er en ganske effektivt mulighed.

Den store begynderfejl set herfra ville være at rykke på Facebook for at forsøge at sælge vinglas gennem f.eks. en fanside af firstglass.dk. Den slags fremstød kikser som oftest, og så kommer jeg på banen og foreslår "en ommer".

Den ommer kunne i den hårde dom fra mig lyde således:
"Lav en facebookside der handler om vin, med nogle interessante videoer, og andet nyttigt, givtigt og hyggeligt materiale om den passion din målgruppe har. Vinen skal i centrum - salget af glas i baggrunden."

Er facebooksiden godt lavet - og rammer sin målgruppe, kan du med 2-3 opdateringer om ugen holde den ved lige så den måske helt uden udgifter vokser stødt og roligt. Med en god kommunikationsplan kan du suge trafik og dermed nye købere over til dit website.

Den helt store årsag til at trække videoerne ind på facebook, er for at få ekstra gavn af den virale effekt der opstår når de første begynder at interessere sig for dine videoer. Hvis de endda roser dem, eller bedre endnu begynder at diskutere indholdet i dem.

Se et eksempel på en indlejret youtube-kanal på facebook her:
Nitro Circus

Min helt objektive vurdering er, at din målgruppe færdes mere på facebook end på youtube.

mvh

Thomas Bigum
ekspert i sociale medier
kontakt
Professionel håndtering af Facebook
 <--- gratis råd og vejledning

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 08:56

Hej Thomas

Tak for dit indspark - men siger du at hovedvægten af min indsats skal ligge på facebook? - I mine øjne skal jeg have en hjemmeside, og så kunne jeg bruge facebook til og skabe større kendskab til den pågældende side.

Eneste grund til jeg har talt om youtube er fordi jeg har hørt at ved at ligge videoerne her, så kan min side køre væsentlig hurtigere når den afspiller - det er ikke mit mål og på den måde blive "kendt" på youtube - og vil gøre mit bedste til at folk rent faktisk finder min side og ikke bare videoerne på youtube, så skyder jeg forbi mit mål hvertfald.

Det er ikke mit hovedmål og sælge vinglas via denne nye side - den skal således være så ikke-kommerciel som muligt, selvom den på en eller anden måde jo skal tjene penge i sidste ende. Men det kan jo laves må mange sjove måder - og ikke nødvendigvis ved kæmpe banner reklamer mv.

Men selvfølgelig hvis der kan ryge et par glas eller to med i kurven, så tager jeg jo gerne dette med - men hvis jeg f.eks. påtænker og lave en video med anmeldelse af forskellige glas, ja så vil det ikke kun være mine egne, men også fra mange andre producenter/brands - så er det jo op til forbrugeren og vælge hvad de vil have :)

Men er stadig interesseret i kompetente bud på hvordan siden kunne se ud - indtil videre har jeg modtaget flere henvendelser, men kun en template jeg virkelig kan se kunne bruges til formålet - så flere modtages gerne :)

Bendtsen

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 10:54
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)