Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af et videokamera - Viden, foreslag og ideer?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael Johnsen:

Hej Morten

Nej, det kan jeg ikke umiddelbart sige. Se evt efter, o m du er kommet til at ændre det der hedder "shutter speed", prøv a sæt den på 1/60, hvis den kan indstilles manuelt. Det kan måske være det.

Det kan heldigvis indstilles manuelt, men jeg syntes bare at billederne bliver dårligere når jeg forsøger at indstille den selv. Så lige p.t. forsøger jeg mig frem med den funktion som hedder Dual Shot hvor alting automatisk skulle blive indstillet efter forholdende og omgivelserne, men jeg mener stadig ikke at billedet bliver som jeg har forventet. Men det kan være at det bare er en dårlig converter jeg har til at konvertere .mod filerne til MPEG4. Den vil i hvert fald ikke konvertere i samme bitrate som filmen er optaget i. Mit kamera er opsat til at optage i 9500 kbps, mens konverteren kun konverterer i 2500. Og den kan desværre ikke blive sat højere op.

Men kan det have noget at gøre med at programmet jeg bruger på min mac, konverterer fra 9500 til 2500 kbps?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:58

Mange tak for alle de gode svar! :-) Det er jeg rigtig glad for!

Jeg må indrømme jeg på forhånd er ret skeptisk over samtlige modeller uden ekstern mikrofon (Sony).. Hvis der bare er lidt vind udenfor siger jeg: Held og lykke!
Jer der bruger Sony.. Hvordan håndterer i den slags?

Omkring Canon, så synes jeg Canon FS200 lyder ret lækkert efter at have læst lidt om det, men igen, meget svært at skaffe.. Jeg vil jagte det, men det lader til at jagte et produkt der ikke eksisterer mere. Det er også træls at investere i noget hardware hvor al support stopper.. Så er det federe med en ny model.

Canon HF200: Super lækker.. Men jeg har ikke 6-7.000kr til at kamera! :-\

Jeg vil meget gerne høre flere alternativer! 

Thanks so far...:) 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan også nævnes at Ib Potter har skrevet et glimrende blogindlæg om emnet i dag. Det kan findes her

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:32

Lars:

Mange tak for alle de gode svar! :-) Det er jeg rigtig glad for!

Jeg må indrømme jeg på forhånd er ret skeptisk over samtlige modeller uden ekstern mikrofon (Sony).. Hvis der bare er lidt vind udenfor siger jeg: Held og lykke!
Jer der bruger Sony.. Hvordan håndterer i den slags?

Omkring Canon, så synes jeg Canon FS200 lyder ret lækkert efter at have læst lidt om det, men igen, meget svært at skaffe.. Jeg vil jagte det, men det lader til at jagte et produkt der ikke eksisterer mere. Det er også træls at investere i noget hardware hvor al support stopper.. Så er det federe med en ny model.

Canon HF200: Super lækker.. Men jeg har ikke 6-7.000kr til at kamera! :-\

Jeg vil meget gerne høre flere alternativer! 

Thanks so far...:) 

Hej Lars det klarer jeg anyways selv med et noise removal plugin i mit redigerings værktøj.

og resultatet er altid krystal klar lyd.

Mvh. 

Mig.

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:41

Jeg lavede disse for et stykke tid siden, med et Legria FS200 videokamera. (Jeg har dog avanceret til et meget bedre kamera idag)

http://traeklatreskolen.dk/Videovejledning

Men husk at kameraet ikke gør det alene. 

/Anders Vogt

MEDIEKANONEN
-videoløsninger så du får opmærksomeden...

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:11

Go aften Amino

Jeg er i samme båd, er på udkig efter et kamera jeg skal bruge til en video blog - skal være rimelig kvalitet, men er ikke lige parat til at smide penge efter prof udstyr - jeg har prøvet og læse en masse specifikationer, men kan simpelthen ikke finde vej i junglen af udstyr.

Jeg tænker jeg skal have et kamera, stativ samt ekstern mikrofon - og evt. fjerntbetjening til kameraet - er der nogen der har nogle bud på hvad der ville være bedst for mig og investerer i?

Bendtsen

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 18:08

Bendtsen,
Nu har jeg selv været igennem processen, og vil meget gerne dele lidt af min viden.

Personligt endte jeg med et Canon Legria M31, som fra ny koster >6000kr. Jeg fandt et i Den Blå Avis med tilhørende taske, SD-kort og andet gøgl, til 3500kr. Mærket er stadigvæk på kameraet. Det blev åbenbart vundet i en konkurrence i Spanien! Det er et fantastisk kamera, da både lyd og billede siden er i top (ekstern mikrofon).

Omkring dine behov... Skal du have en video blog, så vil jeg mene de fleste video kameraer er fine. Hvis du sørger for at have ordenligt lys (næsten det vigtigste) og rolige omgivelser under optagelsen, så har du ikke engang behov for en ekstern mikrofon. Det er faktisk først hvis du står langt væk fra kameraet eller der er flere lydkilder i nærheden, det bliver rigtig nødvendigt.
Jeg ville ikke vægte ekstern mikrofon så højt medmindre du skal ud under den slags forhold.

Mere konkret... Hvilket kamera!

Canon FS 200: Kan købes på Amazon.co.uk for under 2500kr med levering. Tillader ekstern mikrofon, men desværre begrænset billede kvalitet. 
Video kvalitet: 

(husk at vælg 720p)

Canon Legria HF M31: Lækkert kamera med ekstern mikrofon, men koster som sagt omkring 6000kr fra ny. Hvis man lurpasser lidt på DBA/QXL kan man sikkert være heldig ligesom mig. 
Video kvalitet: 

(husk at vælg 1080p)

Sony: Der er en lang række kamera fra 2000-5000kr. De er alle rigtig gode, men de har IKKE ekstern mikrofon. 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 18:23

Hej Lars

Hvilken ekstren mikrofon bruger du?

S

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 18:49

Søren,
Jeg har ikke købt en ekstern mikrofon endnu. Til mine videoer i første omgang er den indbyggede mikrofon god nok. Jeg skal dog helt sikkert have en på et et senere tidspunkt! :-) 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 21:19

Hej Lars

Tak for din beskrivelse - nu skriver jeg video blog, men jeg kommer til og skulle kunne bruge det både tæt på og lidt længere væk, samtidig skal jeg have mulighed for interviews mv - så tror helt sikkert jeg skal have en ekstern mikrofon - så er spørgsmålet jo så bare hvilken?

Jeg kan ikke købe tingene over DBA da det skal ind i firmaet - nu skriver i canon eller sony, men er der ikke andre mærker? Hvad med mærker som Samsung?

Hvis jeg kunne smide 5K, men så have kort, stativ, ekstern mikrofon - så ville jeg blive rigtig glad.

En anden ting, hvilket program bruger du til redigering - følger der noget med det canon du købte eller bruger du noget helt andet?

Bendtsen

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)