Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af et videokamera - Viden, foreslag og ideer?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som mange andre, har jeg også indset vigtigheden af video i forbindelse med ens forretning.. Video virker rigtig godt hvis det er lavet ordenligt, MEN, det kræver altså noget udstyr.

Personligt har jeg lavet videoer med et mindre Canon IXUS kamera, som absolut ikke er beregnet til det.. Jeg har besluttet mig for at jeg derfor vil gå et par ligaer op... og købe... Et video kamera!

Så hvad skal jeg bruge det til?

Jeg skal primært bruge det til undervisningsvideoer. Der skal laves en MASSE videoer som lægges op på YouTube, både optaget indenfor og udenfor. Der skal også laves en række videoer til nogle digitale produkter. Samtidig kunne man også forestille sig det til brug til interviews.

Jeg har derfor et par "krav":
- Mulighed for ekstern mikrofon (obvious)
- Lysfølsom
- God oplysning (man kan vel ikke få under 720p/1080p anyway)
- Maks ~4.000kr 

Mit budget ligger omkring 4.000kr.. Da jeg også skal investere i whiteboard, mikrofon og andet så vil jeg gerne holde det deromkring.

På forhånd tak for din storartede hjælp! 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 18:06

Sony har billige små håndholdte HD videocams med memory kort. Det er nok noget af det bedste til prisen.

Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 18:18

Hej! Jeg har været utrolig glad for min Canon Legria HF 200 (HD-kamera)
Da jeg købte den i starten af året, kostede den 5.400kr i tyskland, inkl moms.

Indbygget hukommelse mv. så helt sikkert noget du bør overveje, hvis den kan fås til 4.000kr nu!

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:21

Helt enig omkring Sony´s videokameraer.

Har selv et Sony video kamera dog med HD og der er altså kvalitet for pengene.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 18:27

DC Trading:

Sony har billige små håndholdte HD videocams med memory kort. Det er nok noget af det bedste til prisen.

Men mange af Sonys små HD-modeller har ikke Mic in, så vær opmærksom på det, når du køber.

Jeg arbejdede med et Legria fra Canon i sidste uge og det var da godt nok fantastisk. Men Sonys HD-camcordere er også rigtig lækre til prisen!

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 18:38

Jeg vil anbefale dig at tage dette kursus http://filmskoleforselvstaendige.dk/

Her får du både af vide, hvilket videokamera som passer til dit forbrug samt lære at lave videoer semi-prof uden det store arbejde :) 

Vh

Kristoffer Hjerrild

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:44

Jeg købte for kort tid siden et Canon Legria FS200 videokamera med ekstern mikrofonindgang til et fremtidigt projekt. Det var i en pakke med taske, diverse nødvendige kabler og et SD-kort, og det kostede 3000 kroner for pakken.

Jeg har ikke prøvet det så meget af endnu, men det jeg har prøvet, er jeg lidt skuffet over. Sælgeren i fotoforretningen sagde at Canon laver de bedste kameraer, og selvom kameraet ikke hører til i den dyre ende, så havde jeg regnet med en bedre kvalitet på videoerne.

Hvis man optager uden at objektet er kraftigt belyst, kommer der flimmer når der kommer bevægelse i videoen. Og så husk også på at Canon optager i .mod filer, hvilket betyder at du skal bruge en converter (og det koster også penge).

Det kan selvfølgelig også bare være mig som har brug for et kursus i hvordan man bruger sådan et kamera, så hvis nogen har forstand på det, kunne det være dejligt med lidt hjælp til hvordan man undgår flimmer når der er bevægelser i videoen.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 65
Fra  Filmskole for Selvstændige Skrevet kl. 19:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som flere så rigtigt skriver, så kan Canon Legria FS 200 virkelig anbefales, da det både lave OK billeder og endnu vigtigere har ekstern mikrofon indgang. Køb det, hvis du ser det.

Men desværre så er Canon ved at sætte det kamera ud af produktion. Og det er noget møg, for hvis man vil have et billigt kamera, der samtidig har ekstern mikrofon, så skal man op i et Legria HF M31 til godt 6.000 kr eller vælge et flip-cam, ex Kodak Z18 eller sport, der også har ekstern mikrofon indgang.

Hvis man bruger et stativ til 350 kr i El-Giganten, (Hama stativ), så kan man også komme langt med sine optagelser.

Tak til Kristoffer Hjerrild for henvisningen. Ganske rigtigt, jeg har lavet et on-line kursus, der trin for trin fortæller, hvad du skal købe, hvordan du skal lave optagelser og hvordan du klipper det bagefter + en hel masse om indhold. Du kan se det på:

http://www.filmskoleforselvstaendige.dk/

PS: Leder du efter en mikrofon, så tjek denne AudioTechnica til 2-300 kr:

http://www.thomann.de/dk/audio_technica_atr_3350.htm

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har problemer.

mvh

Mikael Johnsen, Click Film Aps

mikael@clickfilm.dk

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:56

Hej Mikael.

Du kan vel ikke løfte sløret for hvorfor der kommer flimmer på optagelserne fra mit FS200 når jeg ikke optager i skarp belysning, og hvad jeg kan gøre ved det?

Fra Århus
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 65
Fra  Filmskole for Selvstændige Skrevet kl. 21:19

Hej Morten

Nej, det kan jeg ikke umiddelbart sige. Se evt efter, o m du er kommet til at ændre det der hedder "shutter speed", prøv a sæt den på 1/60, hvis den kan indstilles manuelt. Det kan måske være det.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)