Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporing af PPC kampagner til en affiliate side.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino'er.

Jeg står med en udfordring, hvortil jeg har brug for kompetent hjælp med at opsætte sporing.

Forestil dig følgende:

Du har en lang række affiliate marketing websites (+10), som du vil have opsat sådan at du kan få optimal statistik ud af dem. 

Affiliate linksene på siderne går hovedsageligt via danske affiliate-netværk, men der er dog også nogle links til direkte aftaler med den enkelte forhandler. Alle de udgående affiliatelinks kører via interne links som er i en robots.txt disallow folder, som så 301 redirecter til destinationen.

En stor del af trafikken og derfor også konverteringerne, kommer fra organiske søgeresultater. Du har dog planer om at igangsætte PPC-annoncering inden længe. 

Optimalt set, så vil du gerne kunne spore følgende:

- Hvor kommer brugeren fra? Direkte, henvisning, organisk søgning eller ppc annoncer?

- Hvis brugeren kommer fra organisk søgning eller ppc annoncer, hvad har vedkommende så søgt på?

- Hvilket affiliate link trykker brugeren på?

- Når brugeren har trykket på et affiliate link, ender det så ud i et salg?

- Hvis det ender ud i et salg, hvad har indtjeningen så været? 

Spørgsmålet/udfordringen er så nu: Hvordan ville i opsætte en sådan sporing? Kan det ordnes med Analytics, eller skal det gøres via de forskellige partner netværks med diverse URL variabler som f.eks. EPI og UID? 

På forhånd mange tak!

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Jeg vil anbefale, at du kigger nærmere på tracking202. Det kan mange af de ting du efterspørger.

Mvh. Peter

billig toner 

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Jeg har haft kig på tracking202 tidligere. Bruger du det selv? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)