Hej Alle Aminoer.. Jeg har med stor begejstring fundet dette site, og har nu snart nærlæst en del af trådene herinde. Man er efterhånden helt "bombet" med informationer om alt fra start til slut. Nu vil jeg så vove mig ud i at spørge lidt mere ind til meninger omkring mit eget projekt. Vi er 3 kollegaer i IT-branchen som ønsker at starte vores egen IT-forhandler. Vi er alle 3 idag ansat hos IT forhandlere der ligger i "top 3" angående størrelse, omsætning i dk. Vi har alle sammen 7-8 års erfaring med salg af hardware & software til erhvervslivet og har opnået gode resultater. Vi er faktisk temmelig gode til at sælge "æskerne" og omsætter samlet set standard HW & software for 50-60 mill. om året. Vi har en meget god ide om hvordan salgsprocessen skal forgå, og mener vi kan gøre en forskel for vore kunder, på baggrund af kundepleje og service. Vi vil køre et setup med udgangspunkt i en højere pris ( EDB-priser- go home) og tilsvarende kundepleje/service, meget i hånd med det vi tilbyder idag, men med det "ekstra skridt" man går for kunden som medejer....:-) Alt omkring salg er vi 112% sikre på, angående retning og form....men vi er ikke udpræget glade for papirarbejde, administration, mv. Vi vil gerne sælge så meget af tiden det er muligt, derfor søger jeg erfaringer med "bogholderi" outsoursing og generelt outsoursing af driften. Vi har kikket på lokaler, som giver os alt i forhold til, netværk, iptelefoni, serverpark, hosting, telefonpasning, omdeling af post..ja sgu også vandning af planterne på kontoret:-) og det frigiver jo netop tid, til det vi er gode til. Men vi gruer slemt over bunker af papir...nogle forslag? Et andet emne er financeringen, vi vil lave et ApS, vi har selv penge til opstart ( ca. kr. 200.000 ) men spørgsmålet er om vi skal bruge dem til indskud, eller skal vi låne os til dem istedet? Vi forventer et stort pengeflow fra start, og da IT er dyrt, vil vi sikkert opleve en diff. mellem de betalingsbetingelser vi opnår hos distributøren og den betalingsfrist vi kan tilbyde vores kunder...nogen erfaringer med hvordan vi får den mest optimale aftale til likviditetsdækning for denne periode? På forhånd tak... Sorensa |
Uden at have et indgående kendskab til branchen, og jeres dybere tanker, så undrer det mig at i vil bruge oceaner af penge fra starten på outsourcing. Nogle af de nævnte elementer kunne man måske godt overskue at håndtere selv i starten og derved spare de penge.
Bare en tanke