Har du overvejet at lave det som et website man kan tilgaa fra iPhone browseren, i stedet for som en app. Det vil normalt vaere billiger, og saa vil det samtidig virke paa de fleste mobil telefoner, ikke kun paa iPhone.
Brugeroplevelsen vil ikke helt være den samme glidende effekt som du oplever ved native programmer så den vil jeg fraråde.
Man behøver dog ikke kaste sig frådende over Objective-C for at kode på iPhone. Jeg sidder lige nu i Titanium Developer på et par projekter og der kører det strålende.
Men hvis man faar ~3 gange saa mange potentialle brugerer, og en halvering af udviklingsprisen kan det godt vaere et tradeoff man kan leve med. Men om et website er en god loesinng, kommer naturligvis an paa de praecise detalejer om hvad hans loesning skal kunne.
Man behøver dog ikke kaste sig frådende over Objective-C for at kode på iPhone. Jeg sidder lige nu i Titanium Developer på et par projekter og der kører det strålende.
Hej Niels,
Det lyder interessant at du er kommet i gang med Titanium. Vi ligger selv i øjeblikket og leger med i idéen på et par fronter. Indtil videre er det dog mest på forsøgsstadiet.
Hvordan er din oplevelse med det sådan lidt mere detaljeret? Har du prøvet at submitte noget til App-storen bygget på det endnu?
Hvis emnet er for off-topic i forhold til den originale post, så kan du måske bare sende en privat besked. Jeg tænkte måske bare at det kunne være interessant for c37 også, at høre om Titanium "holder hvad de lover" :-).
Men hvis man faar ~3 gange saa mange potentialle brugerer, og en halvering af udviklingsprisen kan det godt vaere et tradeoff man kan leve med.
Ikke i min ordbog. Så meget betyder antallet af brugere ikke. Jeg har ikke lyst til at lave noget jeg ikke kan stå inden for.
Martin T:
Men om et website er en god loesinng, kommer naturligvis an paa de praecise detalejer om hvad hans loesning skal kunne.
Hvis det SKAL være noget web, så kan man benytte Titanium Developer som benytter JavaScript til at lave native programmer. De ser ud på nøjagtigt samme måde og opfører sig på samme måde.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Uhash det var en ordentlig omgang som jeg ikke lige svare på alt sammen. Det er jo mest din egen erfaring og holdning der bliver fremlagt, hvilket jo også er helt iorden.
Jeg siger på ingen måde at outsourcing er let, men som jeg skrev i mit sidste indlæg mener jeg at der er nogle ting der gør sig gældende som retfærdiggør at trådstarter i det mindste kigger på denne mulighed.
Når du snakker om erfaring med outsourcing projekter, lyder det også mere som om dine erfaringer kommer fra større udviklingsprojekter. Jeg har selv efterhånden interviewet mellem 10-15 større virksomheder omkring deres brug af outsourcing så jeg har et ganske godt billede af hvordan større outsourcing projekter kører. Heriblandt også en virksomhed der leverer open source løsninger til store offentlige kunder (blandt andet ministerier) hvor al udvikling er outsourcet (og som kører rigtigt godt).
Hvis jeg skulle anbefale trådstarter noget (hvis du altså ikke er blevet skræmt væk fra outsourcing idéen), så tag et lyt til følgende podcast som kommer ind på hvad man ikke skal gøre (men de nævner fx. også i samme podcast at en lille iphone app ville være mulig uden de store tekniske kundskaber).
Det er måske lidt offtopic, men jeg vil teste forskellige apps til forskellige platforme, når mit website er oppe, at kører. Så der kan I komme med ønsker til anmeldelser også gerne jeres egne. Men vel at mærke først, når de kan hentes i de forskellige Apps butikker.
Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.
Jeg fik en mail fra en bruger (her fra forummet) igår, med et nummer til en ung app-udvikler som jeg har fremlagt projektet for her til morgen og som gerne vil løse opgaven.