Jeg er lige blevet ringet op af en kunde, som har sendt en pakke tilbage iht. 14 dages reklamationsret til min butik. Hun fortæller mig dog at postdanmark har sendt den retur til hende med "ukendt adresse" selvom vores firma står på postkassen. Siger til kunden at hun skal sende den igen, men hvordan? Til hvilken adresse. Hun ender med bare at sælge den og købe noget nyt hos os igen. Så nu føler jeg at vi virker total uproffesionelle.
Er der noget jeg skal gøre? Skal jeg registrere min webside som postadresse hos postdanmark?
Har før modtaget retur forsendelser, så det virker til at postdanmark gør som det passer dem.
Jeg ville tage fat i PostDanmark for at høre, om de mangler oplysninger om dig i deres database, så du i fremtiden undgår at kunder (og andre for den sags skyld) får returneret den post, de sender til dig.
Men det er jo egentlig en spændende tanke. Hvis man har en enkeltmandsvirksomhed på samme adresse som man bor - kan man så modtage erhverspakker? Ender pakkerne på posthuset hvis man ikke er hjemme?
Men det er jo egentlig en spændende tanke. Hvis man har en enkeltmandsvirksomhed på samme adresse som man bor - kan man så modtage erhverspakker? Ender pakkerne på posthuset hvis man ikke er hjemme?
Hej Krkli
For mig giver det ingen problemer. Jeg har valgt at lade post og pakker sendes til min privat adresse, mere for nemhedens skyld.
Det eneste som der giver af problemer, er at når mit navn, altså personlige, ikke står på pakken, så skal jeg dokumentere at det er mig der bor på adressen, samt at det er mig der ejer firmaet. Når jeg skal hente pakker på posthuset.
Det med at bevise ejerskab af virksomheden har jeg også oplevet. Jeg tænker mest på at flere webshops tilbyder levering på arbejdspladsen (til lavere pris).
Hvis fx jeg bestilte et par sko over nettet kunne jeg jo så spare penge på den måde.
Det er totalt latterligt, havde også ballade med post danmark.
Vores firma har adresse et sted og lager et andet sted, når vi skal ha vare vil vi selvfølgelig gerne ha dem leveret på lageret, vores lager ligger i et industri kvater.´.. næsten midt i byen
Vi har navn på døren og postkassen, men det er post danmark helt lige glad med, fordi de har nemlig nogen små kasser, så hvis der kommer et brev til et firma og de ingen kasse har (evt fordi firmaet er nyt) så sender de bare breve retur uden at forsøge at afleverer dem på aderssen..
Dammm.. nogen fjolser.. havde meget ballade med dem før de fattede vi gerne ville havde vores post, specelt vores "bill of lading" når vi får vare fra udlandet.. sådan en lykkedes det dem at sende retur til den anden side af jorden :-(
Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)
Det eneste som der giver af problemer, er at når mit navn, altså personlige, ikke står på pakken, så skal jeg dokumentere at det er mig der bor på adressen, samt at det er mig der ejer firmaet. Når jeg skal hente pakker på posthuset.
Hej - jeg kan ikke helt forstå at PostDK giver problemer med det, jeg har aldrig haft problemer..
Nu gjorde jeg så det helt primitive lige at tale med postbudet fra dag 1 så han vidste at der nu er firma på adressen, og så har han fixet det siden.
Faktisk er han så rar at han har ringet til mig flere gange hvis jeg var til møde ude i byen for lige at høre om han bare måtte lægge pakken og notere at den var lagt uden kvittering :) Det kan man da kalde service. Hans kolleger gør iøvrigt det samme. Jeg giver dem også julegaver....kan være det er derfor.
Til gengæld har jeg haft massive problemer med DHL, TNT, UPS, FedEx....der skal man lave en fuldmagt så de lægger pakken uden kvittering og kører igen - problemet er blot at chaufførerne ikke får dette at vide. Løsningen er ganske primitiv - jeg har sat en seddel op ved min postkasse hvorpå der står at jeg har underskrevet en fuldmagt med det pågældende firma. Siden dette har jeg kun haft 1 oplevelse hvor chaufføren ikke ville lægge den, og et foto af min postkasse sendt til hans chef udløste omgående 1 æske chokolade - og min pakke kl 21 samme dag :)