Jeg overvejer at læse markedsføring/innovation på markedsføringsuddannelsen, men mine karakterer i matematik er ikke de bedste. Vil det være en hindring? Er der nogen herinde der har erfaringer med markedsføringsøkonomuddannelsen?
v/Fumle
|
Hej Fumle,
Det vil sandsynligvis ikke være det største problem. De fleste skoler tilbyder et erhvervsøkonomi-kursus i starten af skoleåret. Du kan evt. også finde en aftenskole, så du har det inden du starter. Det ville nok være det bedste, da det så ikke vil komme i vejen for dine øvrige forpligtelser på din uddannelse (afleveringer, gruppeprojekter m.v.).
Jeg gik på uddannelsen for nogle år siden, og må egentlig indrømme, at jeg ikke var voldsomt imponeret. Man lærte en hel masse i starten, men så gik det over til at være en hel del repetition af teorier, og ikke så meget praktisk arbejde.
Der var rigtig mange, der droppede ud fra mit hold, fordi de følte at uddannelsen spændte for bredt, og at den ikke ville være brugbar i det virkelige erhvervsliv. Det skal dog siges, at det dengang var en relativ ny uddannelse, som ingen i erhvervslivet rigtig kendte noget til.
Jeg har hørt, at uddannelsen senere er blevet lavet om, således at der er et praktikforløb. Det lyder som en positiv ændring i mine ører. På den anden side, kender jeg to personer, der tager uddannelsen nu, som heller ikke synes at det er noget særligt.
Inden jeg skyder uddannelsen helt ned, så er der også en masse positive ting med den. Du kommer til at lære en masse ting, som senere kan være nyttige i en mellemlederstilling eller som iværksætter, f.eks. arbejdsmetoder, organisering, forretningsplanlægning osv. Kan du lide at lege med økonomi og statistiker, så er det en bonus, fordi det vil du komme til at arbejde en hel del med.
Jeg har stadig alle mine bøger, som du kan overtage for en billig penge.
Med venlig hilsen,
Nikki Strømsnes