Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at læse markedsføring/innovation.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at læse markedsføring/innovation på markedsføringsuddannelsen, men mine karakterer i matematik er ikke de bedste. Vil det være en hindring?

Er der nogen herinde der har erfaringer med markedsføringsøkonomuddannelsen?

v/Fumle

Fra Randers
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:30

Hej Fumle,

Det vil sandsynligvis ikke være det største problem. De fleste skoler tilbyder et erhvervsøkonomi-kursus i starten af skoleåret. Du kan evt. også finde en aftenskole, så du har det inden du starter. Det ville nok være det bedste, da det så ikke vil komme i vejen for dine øvrige forpligtelser på din uddannelse (afleveringer, gruppeprojekter m.v.).

Jeg gik på uddannelsen for nogle år siden, og må egentlig indrømme, at jeg ikke var voldsomt imponeret. Man lærte en hel masse i starten, men så gik det over til at være en hel del repetition af teorier, og ikke så meget praktisk arbejde.

Der var rigtig mange, der droppede ud fra mit hold, fordi de følte at uddannelsen spændte for bredt, og at den ikke ville være brugbar i det virkelige erhvervsliv. Det skal dog siges, at det dengang var en relativ ny uddannelse, som ingen i erhvervslivet rigtig kendte noget til.

Jeg har hørt, at uddannelsen senere er blevet lavet om, således at der er et praktikforløb. Det lyder som en positiv ændring i mine ører. På den anden side, kender jeg to personer, der tager uddannelsen nu, som heller ikke synes at det er noget særligt.

Inden jeg skyder uddannelsen helt ned, så er der også en masse positive ting med den. Du kommer til at lære en masse ting, som senere kan være nyttige i en mellemlederstilling eller som iværksætter, f.eks. arbejdsmetoder, organisering, forretningsplanlægning osv. Kan du lide at lege med økonomi og statistiker, så er det en bonus, fordi det vil du komme til at arbejde en hel del med.

Jeg har stadig alle mine bøger, som du kan overtage for en billig penge.

Med venlig hilsen,
Nikki Strømsnes

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 13:36

Jeg er pt. på min sidste undervisningsuge på Markedsføringsøkonom uddannelsen og og skal i praktik til januar.

Da jeg søgte ind på uddannelsen, kom jeg fra gymnasiet med dårlige karakterer i matematik. Derfor krævede de at jeg tog et kursus i enten matematik b eller virksomhedsøkonomi b. Jeg valgte virksomhedsøkonomi b, som jeg tog over sommerferien inden jeg startede. Det er jeg super glad for at jeg gjorde. Det gav mig en god basisviden, der gjorde at jeg ikke var helt bagefter mine klassekammerater der fortrinsvis kommer fra handelsskolen. Så jeg vil helt klart anbefale at du tager et kursus. Det skader i hvert fald ikke :)

Mht. uddannelsen, så er den ret bredt orienteret. Om man kan lige det eller ej, det er op til den enkelte. Der er nogle fag jeg ikke er så glad for, men på den anden side, så hjælper de til at forme helheden.

Tilmeldt 12. May 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:56

Det lyder godt, for jeg er bestemt ikke nogen ørn til matematik. Har mat. på C niveau + erhvervsøkonomi på B niveau

Jeg læste at der var en masse matematik i statistik og økonomi, og det gav mig sved på panden.

fint med mig hvis man kan få en all-round viden indenfor afsætning og innovation uden at man skal kunne en masse matematik og statistik.

Tilmeldt 2. Dec 10
Skrevet kl. 15:04

Jamen, så lyder det som om  jeg vil overveje. Erhvervsøkonomi har jeg haft. Må se at læse matematik op, men jeg tager jo heller ikke uddannelsen for at blive professor i statistik, men skal også bare have en bred viden om markedsføring og innovation.

Tilmeldt 2. Dec 10
Skrevet kl. 15:14

Nikki, hvis du har en litteraturliste, vil jeg da gerne se den. Det er bestemt muligt at jeg vil købe en eller flere af bøgerne samt evt. noter.

Hvilken skole gik du på?

v/Fumle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15

Hej Fumle

Ring ud og snak med sekræteren - hun skal nok hjælpe dig.

Der findes også vejledere på næsten alle skoler.

Med Venlig Hilsen

Nikolaj Haupter

Tilmeldt 2. Dec 10
Skrevet kl. 15:31

Hej Nikolaj

Det har jeg gjort. Det lyder bare som om at de ville sælge uddannelsen og derfor er det godt at høre andres vurdering.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57

Hej Fumle

Om de vil sælge eller ej er dit valg og det er en god ide at se, hvordan du kan bruge faget i fremtiden. Det er en investering i dig selv uanset hvad. Kan du ikke regne - så kommer du højst sandsynligt til det ved studiet.

Interessere du dig for faget og du viser det så skulle dine karakterer for matematik ikke have noget indflydelse.

Det kan altid forbedres.

Med Venlig Hilsen

Nikolaj Haupter

Tilmeldt 2. Dec 10
Skrevet kl. 17:55

Jeg syntes bestemt at uddannelsen lyder spændende og vil gå ind i det med åben sind..

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)