Hej Alle mine Aminoer
Er det godt at købe noget fra Kina?
Min far har fået hentet scooter fra Kina ..
Og han har ret svært ved at sælge dem ..
Men de er gode og fejler intet og har ikke fået problemmer med...
Er det bare rygter om kinisisk varer er dårlige?
Eller hvad skal der til for St det kan blive solgt?
Tak på forhånd :)
Hej Sevde, der er selvfølgelig regler omkring parallel import og afgifter osv. som jeg helt sikkert ikke er den rigtige til at forklare, men man kan ikke generalisere kina og sige det er noget bras.
En god tommelfingerregel er hvis det virker for billigt, så er det nok noget bras.
Men man kan sagtens finde gode produkter til gode penge fra kina.
Jeg regner med at når du skriver at han har fået dem hjem. Så er de hjemme og alle afgifter, importold og moms osv. er betalt.
Så du søger simpelthen råd til hvordan han skal få dem solgt? Forstår jeg det helt korrekt?
Som Kasper helt rigtig skriver, kan man ikke generaliserer det kinesiske marked. Der er mange gode, og mange dårlige. Det er bare vigtig at vide hvad man skal kigge efter, når man skal finde en distributør eller producent.
Men at købe scootere hjem, er noget af et sats. Nærmiljøet (konkurrence markedet) Er kæmpe, når det handler om scootere. Derfor er det vigtigt at skille sig ud. Tænk på de ting der ville gøre, at i fik lyst til at købe en scooter. I skal ænke ud af boksen. Den eneste måde at komme frem på et godt dækket marked (scootere) er det vigtigt at gøre noget, eller tilbyde noget som ingen andre har?
Det er nok det bedste råd jeg kan give, uden at sige for meget. Håber det kan hjælpe.
Helt enig med Steffen, differentiering af produktet, gør noget som ikke gøres allerede
Det du søger er vel hvis jeg har forstået det rigtig en eller anden "hurtig" og "nem" måde til at lave en forretning, men det er desværre bare ikke sådan det hænger sammen.
I skal have markedsført de scootere til dem i gerne vil sælge dem til. om det så er på internettet eller lokal området er i og for sig ligegyldigt. Det er jeres opgave at overbevise dem om det er jeres produkt de skal have!