Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på visitkort papir?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil lige høre hvad forskellen er mellem 250g colorcopy og 300g silk papir?

(Ligeledes hvis du laver visitkort print og gerne vil gi et tilbud på jævne bestillinger af 500stk. pakker, må du gerne sende en mail på mail@gfxmedias.com)

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ColorCopy er mat bestrøget papir. Det vil sige at det er mat i overfladen, men fordi det er bestrøget, så er det ikke så "rugt" som et normalt stykke kopipapir.

Silk er en betegnelse ligesom mat. Det er simpelthen en overflade-beskrivelse. Det er svært at beskrive, men optisk set virker den ikke helt så mat som mat bestrøget papir, men omvendt, så er den heller ikke blank. Den er lidt silke-agtig i overfladen.

De 250 og 300 gr. er en beskrivelse af gramvægten på papiret og derved også definerer tykkelsen. Gramvægten er målt ud fra hvor meget et ark på en kvadratmeter vejer. Jo tykkere papiret er, desto mere vejer det - for det meste. Et normalt ark kopipapir ligger typisk på omkring 80 gr. pr. kvm.

Du skal dog så være opmærksom på at et ark silk-papir virker blødere i det imodsætning til et ark mat bestrøget papir som virker stivere - selvom de har samme gramvægt.

Og så kan jeg ellers begynde at skrive videre med nogle mere nørdede detaljer omkring bulk-værdier og baneretning, men det vil jeg skåne dig for Geeked.

Når du skriver 500 stk. pakker - er det så 500 stk. visitkort du spørger på, eller er det papir du spørger efter? Og hvilken størrelse papir er det i så fald? De fåes jo i formater fra A4 og op til helark (70 x 100 cm.).

/Jesper

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Skrevet kl. 16:53

Hej Jesper,

Det er 500 stk visitkort.

Hvis jeg månedligt f.eks. bestiller 4 x 500 dkk med forskellige designs til hvert batch.

Og tak for din yddybelse. :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:58

4 sæt á 500 stk. visitkort - offsettrykte i 4+4 på 300gr. mat dobbeltbestrøget papir med silkemat lak (så føles de mere silkeagtige end silkpapiret), vil komme til at ligge på 495 kr. pr. sæt. Det er dog eksklusiv fragt og moms. Du kan også vælge at gå op i 1.000 kort pr. sæt, så vil prisen ligge på 588 kr. pr. sæt når der er tale om 4 sæt vi trykker samtidigt. Priserne er dog eksklusiv fragt og moms.

/Jesper

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Skrevet kl. 17:00

Vil det være mulighed for at få tilsendt et par samples af de forskellige papir-typer?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:07

Selvfølgelig kan du det - sålænge det er inden for DK.

Hvis du sender mig din adresse (f.eks. som en PM eller på email), så kigger jeg lige efter når jeg er i MediaMouse i morgen, om vi ikke har nogle stumper liggende. Ellers hakker jeg lige et hjørne af et par ark til dig.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)