Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejder du med kultur i en eller anden form?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Det vigtigste, du har brug for er de rigtige samarbejdspartnere.
Hvis det er din tanke, at du skal tjene penge på projektet, er det også vigtigt, at du gør dig nogle forestillinger om, hvem der skal betale, og hvad de vil betale.
I socialt og pædagogisk arbejde - som du tjenere penge på - er det vigtigt at du har styr på det faglige. Du skriver ikke, hvilken uddannelse, du har, men jeg vil foreslå, at du finder en løsning på at sikre et pædagogisk forsvarligt niveau, hvis det er et kommercielt projekt.
Du skal også sikre dig, at din målgruppe (børnene fra dit lokalsamfund og deres forældre) er interesserede i tilbudet. Dette er især vigtigt, når du sætter projekter i søen i det lokalsamfund, hvor du selv bor. Hvis man laver et lokalt funderet projekt, som savner lokal opbakning, risikerer man at køre sig selv ud på et socialt sidespor i lokalsamfundet - og det er ikke hyggeligt.
Din kommune kan intet have imod, at der bliver lavet aktiviteter i lokalsamfundene - omvendt er det heller ikke sikkert, at du kan få kommunal støtte. Når du søger kommunal støtte, er det en god idé at have en forening bag dig. Det er langt lettere for kommunen at give støtte til en forening end til en enkeltperson (faktisk er det oftest ulovligt for kommunen at give støtte til enkeltpersoner).

Jeg er ved at lægge sidste hånd på en bog om projektmageri. Den hedder Projekthæftet, og jeg skal nok udbasunere det her på siden, når den udkommer. Dér vil du kunne læse dig frem til, hvilke faser du skal igennem fra idé til realisering og evaluering for at gennemføre dit projekt. Indtil da er du naturligvis - som alle andre - velkommen til at ringe til mig. Et par gode råd koster ingenting.

http://www.kjers.com/html/landdistrikter.html kan du se mine tilbud til folk i landdistrikterne.

God arbejdlyst.

mvh Hans
Side 2 ud af 2 (11 indlæg)