Er der forskel på Facebook like og share knapperne. Hvis ja, skal man have dem begge eller hvilken er at foretrække? |
Ja - share linker hvad du nu end ´´share´´ på din væg
og Like gør dig til fan af hvad du nu end liker :)
Er der forskel på Facebook like og share knapperne. Hvis ja, skal man have dem begge eller hvilken er at foretrække? |
Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement
Ja - share linker hvad du nu end ´´share´´ på din væg og Like gør dig til fan af hvad du nu end liker :) |
Magasin for mænd Online - www.mfmo.dk
Hej Nicolaj, Like kender du jo. Der kommer der bare en lille "Nicolaj synes godt om xxx" på din egen facebook side.. Hvis du klikker på share / del vil det derimod se sådan her ud: |
Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!
Jeg foretrækker 'like/synes godt om'. Her skal kun et klik til for at poste, tilgengæld fylder posten ikke så meget fysisk (du får vidst kun titel med), hvor share kommer typisk både titel+noget tekst med. Sådan husker jeg det lige i hvert fald :-). |
Ja.. Hvis det er til fx mobiltjek.dk ville jeg sætte begge knapper på.. Share / del giver meget større synlighed på facebook væggen, hvor "Synes godt om / Like" er meget mindre.. |
Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!
Og så er det ofte heller ikke specielt svært lige at "klemme" en del-knap ind :-) Det gode råd er at du altid skal huske at lægge vægt på del-knappen efter brugeren har opnået det de skulle. På den måde er der langt større chance for at de klikker "del". Held & Lykke! |
.. og for at runde den her. Der er to udgaver af "like". Man kan trykke "like" til indhold et eksternt sted, og man kan trykke "like" på en knap der refererer til en facebookside. Altså i korte træk.. Like - content (den mildeste inflydelse på walls) Førstnævnte egner sig efter min mening bedst på produktniveau. Kort og intuitivt i retorikken. "Jeg synes godt om det her". Share synes jeg giver mest mening ved content, som man retorisk vil dele med sit netværk som i; "hey folks! Læs lige det her, eller se den her video jeg faldt over" Like til en facebookside hører til et overordnet sted på en hjemmesides sitemap... Men igen... Vigtigste er at man ikke går i "So ein ding"-mode. Spild af tid at jagte knapløsninger til placeringer hvor ingen trykker. Det bedste man næsten kan gøre er at se sin egen væg. Hvor tit oplever man at nogen har brugt like- eller sharebuttons... og når man ser det, så se efter hvilken slags content der er trykket på. |