Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på like og share

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der forskel på Facebook like og share knapperne. Hvis ja, skal man have dem begge eller hvilken er at foretrække?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Fredericia
Tilmeldt 13. Mar 10
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja - share linker hvad du nu end ´´share´´ på din væg

og Like gør dig til fan af hvad du nu end liker :) 

Magasin for mænd Online - www.mfmo.dk 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nicolaj,

Like kender du jo. Der kommer der bare en lille "Nicolaj synes godt om xxx" på din egen facebook side.. Hvis du klikker på share / del vil det derimod se sådan her ud: 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg foretrækker 'like/synes godt om'. Her skal kun et klik til for at poste, tilgengæld fylder posten ikke så meget fysisk (du får vidst kun titel med), hvor share kommer typisk både titel+noget tekst med. Sådan husker jeg det lige i hvert fald :-).

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil I anbefale begge knapper?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja.. Hvis det er til fx mobiltjek.dk ville jeg sætte begge knapper på.. Share / del giver meget større synlighed på facebook væggen, hvor "Synes godt om / Like" er meget mindre.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så er det ofte heller ikke specielt svært lige at "klemme" en del-knap ind :-)
Tag for eksempel et kig på min tracking/splite-testing/produktvining applikation til Facebook, hvor del knappen lige presser sig ind på sidelinjen:
http://www.facebook.com/smykkeronline#!/smykkeronline?v=app_152083921502134
http://www.better-web.dk/social-media-marketing/app-produktvis.html

Det gode råd er at du altid skal huske at lægge vægt på del-knappen efter brugeren har opnået det de skulle. På den måde er der langt større chance for at de klikker "del".

Held & Lykke!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Wiig :

og Like gør dig til fan af hvad du nu end liker :) 

.. og for at runde den her.

Der er to udgaver af "like". Man kan trykke "like" til indhold et eksternt sted, og man kan trykke "like" på en knap der refererer til en facebookside.

Altså i korte træk..

Like - content (den mildeste inflydelse på walls)
Share - content (den største indflydelse på walls)
Like - af facebookside (mild indflydelse, men "likers" er gjort til "fans" og kan skrives til via sidens opdateringer)

Førstnævnte egner sig efter min mening bedst på produktniveau. Kort og intuitivt i retorikken. "Jeg synes godt om det her".

Share synes jeg giver mest mening ved content, som man retorisk vil dele med sit netværk som i; "hey folks! Læs lige det her, eller se den her video jeg faldt over"

Like til en facebookside hører til et overordnet sted på en hjemmesides sitemap... 

Men igen...
You know the rules.. there are no rules. 

Vigtigste er at man ikke går i "So ein ding"-mode. Spild af tid at jagte knapløsninger til placeringer hvor ingen trykker.

Det bedste man næsten kan gøre er at se sin egen væg. Hvor tit oplever man at nogen har brugt like- eller sharebuttons... og når man ser det, så se efter hvilken slags content der er trykket på.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)