Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnerskab - SHIT! - hvad skal jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er i øjeblikket ved at snakke med potentielle partnere til et sprit nyt projekt, med et massivt globalt potentiale. I den forbindelse syntes jeg lige jeg ville hører om, der eventuelt var nogle af jer der har erfaring med at indgå og/eller at være i et partnerskab(er).

Eventuelt noget jeg skal være specielt opmærksom på ved indgåelse af kontrakten? eventuelle problemstillinger der kan opstå og hvordan de kan forhindres/forebygges?

Håber at der er nogle der har noget erfaring de vil dele ud af.

Mvh.

Thomas

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 20:32

Der er mange ting der skal være på plads, men først og fremmest: har i tænkt jer at starte et I/S eller et ApS/AS?

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 21:02

Hej Jonas,

Fedt med et hurtigt svar.

Firmaet er endnu ikke oprettet. Jeg forventer at starte som enkeltmandsfirma, og efterfølgende oprette et Aps før der indgåes aftaler og laves kontrakter.

Mvh.

Thomas

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 21:28

Her er det så desværre jeg står af. Ville ellers foreslå en interessentskabskontrakt, men så bliver det for teknisk til mig ;)

Håber der er en anden der har et fornuftigt svar, men ellers ville jeg måske prøve at udspecificere det lidt mere, da jeg tror det er forholdsvist rodet først at lave kontrakter omkring hæftning og fortjeneste ved et enkeltmandsfirma, for så lidt tid efter at skifte til et ApS, hvor der er helt andre gældende regler :) 

Mvh

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:46

Newteam:

Hej Aminoer,

Jeg er i øjeblikket ved at snakke med potentielle partnere til et sprit nyt projekt, med et massivt globalt potentiale. I den forbindelse syntes jeg lige jeg ville hører om, der eventuelt var nogle af jer der har erfaring med at indgå og/eller at være i et partnerskab(er).

Eventuelt noget jeg skal være specielt opmærksom på ved indgåelse af kontrakten? eventuelle problemstillinger der kan opstå og hvordan de kan forhindres/forebygges?

Håber at der er nogle der har noget erfaring de vil dele ud af.

Mvh.

Thomas

I bør have en advokat til at udfærdige en ejeraftale der som minimum indeholder:

1. Aftalens genstand og formål
  2. Uopsigelighed
  3. Arbejdsindsats
  4. Hverv udenfor formålet
  5. Aflønning & udbytte
  6. Varemærkeregistrering
  7. Kapital
  8. Opsigelse fra en parts side
  9. Misligeholdelse
  10. Parts død
  11. Udtræden
  12. Parternes betalingsstandsning m.v.

og det bør startes som et I/S med en interessentskabskontrakt som kan være udfærdiget som en ejeraftale med punkter som anført ovenfor.

Det kan være en kedelig ting og skulle igennem, men alt er fryd og gammen når man starter op og alle er glade. Kontrakten er god lige at have klar den dag alle ikke er lige så glade som nu.

God vind.

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:10

Helt enig - få en advokat til at udarbejde en kontrakt. Sådan en kontrakt kan være dyr at få lavet, men helt sikkert pengene værd. Held og lykke med det!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)