Okay jeg siger tak for svarene, nu sidder jeg så med det sidste problem inden jeg bestiller min server i morgen. Og håber i stadig kan hjælpe mig :)
Det bliver en X3 med windows server 2008.
Ville det være nemmest med 32 eller 64 bit ? Siden det kun er 2gb ram, og 32 mere kompatibel ?
Og er det nogen forskel på Web og standard edition ? Ellers ser jeg ingen grund til at smide 10euro mere. Noget med at mysql ikke kan køre på web eller bare rygter ?
Det er nok med 32 bits da 2GB ram ikke er meget så du løber ikke ind i problemer.
Men hvis jeg skulle starte ville jeg altid smide 64 bits på så kan du altid udvide rammen senere hvis det er nødvendigt. Jeg har i des sidste 1½ år ikke haft nogle kunder der havde kompabilitetsproblemer med 64 bits.
Webedition er ren til web brug, dvs. IIS er mere eller mindre den service/feature der dominerer serveren. Du kan feks. ikke smide et økonomisystem på som skal deles med andre via remote desktop (mener faktisk ikke et gang du kan få mere end 1 samtidig bruger på RD på en webedition)
Vi har haft MYSQL kørende på webedition og MSSQL express virker også fint.
Det er nok med 32 bits da 2GB ram ikke er meget så du løber ikke ind i problemer.
Men hvis jeg skulle starte ville jeg altid smide 64 bits på så kan du altid udvide rammen senere hvis det er nødvendigt. Jeg har i des sidste 1½ år ikke haft nogle kunder der havde kompabilitetsproblemer med 64 bits.
Webedition er ren til web brug, dvs. IIS er mere eller mindre den service/feature der dominerer serveren. Du kan feks. ikke smide et økonomisystem på som skal deles med andre via remote desktop (mener faktisk ikke et gang du kan få mere end 1 samtidig bruger på RD på en webedition)
Vi har haft MYSQL kørende på webedition og MSSQL express virker også fint.
Mvh
Markus
Man kan have 3 connections (2 almindelige og 1 til console session) mod en Web Edition uden problemer. Man kan også godt køre sit økonomisystem på den.
Man kan også køre alle mulige 3. parts applikationer på den på lige fod med andre windows servere.
Begræsningen i Web Edition består i de Windows services du kan installere - du kan ikke køre f.eks. AD, Exchange, RAS, Fileserver osv. på den.
Så til trådstarters brug vil en Web Edition være ganske fint.
Du har fuldstændig ret, det var lidt et venstrehånds svar jeg kom med, da jeg ikke havde så meget tid, og du har ret, trådstarter har krav på et fornuftig svar og ingen "jeg mener lige jeg kan huske..." selvom konklusionen er den samme.
Så takker at du lige forklarede det bedre end jeg gjorde
Og sorry til trådstarter for det lempfældige svar..
Jamen tak for svarende, skal lige se om jeg har forstået det rigtigt , web edition kan sagtens køre hva jeg nu engang skal bruge det til ? kun tale om war3 bot og ikke så meget andet, og det er også muligt med ftp så jeg kan uploade maps ? :)