Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikre jeg...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :D

Jeg står lidt i en sjov situation, som jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg har opfundet et værktøj som ikke eksistere til VVS brancen, der er et behov for det. Men det er ikke unikt nok til at få patent vil jeg tro. Kan man sikre det uden patent? og evt. hvordan?

Min anden løsning er at få sat en produktion igang, og får markedsført det i gennem nogle kæder på samme tid, så jeg er den første på marked med det. Hvordan lyder den strategi, tror hvis man sætter sig først på marked, vil man have en fordel... Indtil andre vil gøre det efter.

Nogen der kan komme med noget viden de vil dele, omkring denne problemstilling?

Mvh. Nikolaj

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nikolaj:

Hej :D

Jeg står lidt i en sjov situation, som jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg har opfundet et værktøj som ikke eksistere til VVS brancen, der er et behov for det. Men det er ikke unikt nok til at få patent vil jeg tro. Kan man sikre det uden patent? og evt. hvordan?

Min anden løsning er at få sat en produktion igang, og får markedsført det i gennem nogle kæder på samme tid, så jeg er den første på marked med det. Hvordan lyder den strategi, tror hvis man sætter sig først på marked, vil man have en fordel... Indtil andre vil gøre det efter.

Nogen der kan komme med noget viden de vil dele, omkring denne problemstilling?

Mvh. Nikolaj

Du nyder weekenden og glæder dig til mandag.

Der ringer du så til dette nummer 4350 8301 som er kundeservice hos Patent- & Varemærkestyrelsen. De har det offentliges mest sublime kundeservice og kan hjælpe dig med alle de spørgsmål som du måtte have og du kan i fuld fortrolighed snakke med dem om din opfindelse.

Køb ren argan olie her

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 23:57

Det vil jeg gøre Tak for hjælpen

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 18:53

Hej Nokolal,

om du kan få patent på din VVS ide??

det gælder, at opfindelsen (din VVS ide) skal både være 1) 2)  o g 3):

1) ny, (det kan afklares med en nyhedsundersøgelse, om ideen faktisk er set før)

2) har opfindelseshøjde, dvs. den må i k k e være nærliggende for en såkaldt fagmand

3) vil kunne virke i praksis, når du laver den i f.eks. metal eller plast

så kan der principielt udtages patent på det. Husk at bare en lille overraskende forbedring, som gør en dims nemmere/lettere/hurtigere smart, ubøvlet osv. at bruge i praksis er indikation for at den har opfindelseshøjde. !!

Ellers se mere om nyhed, opfindelseshøjde, nyhedsundersøgelse under patentordbogen på www.eneret.dk

Held og lykke med VVS dimsen - jeg savner en balloflex, som ikke går stramt...

Mogens

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)