Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fremtiden - din mening er vigtig !

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har lavet siden www.hus-til-salg.dk, hvor man kan annoncere med sin bolig, hvis man vil sælge den selv og undgå at få røven revet af, af en ejendomsmægler.
Jeg startede siden ifm. at jeg (vi) selv skulle sælge vores hus og den har siden udviklet sig til det den er i dag, som en lille fritidsinteresse når der har været tid ved siden af mit normale job, børn, hund og når konen ikke har sat mig til at vaske tøj.

Siden er lavet fra bunden, og (bortset fra lidt starthjælp) så har jeg selv stået for at lave den. Jeg er autodidakt inden for at lave hjemmesider, hvilket måske kan ses. Det er bl.a. det jeg gerne vil høre din mening om.

Jeg har fået købt mig en web-shop ved Surftown, som bruger OsCommerce. Den vil jeg gerne have tilknyttet.

Jeg synes dog selv, at hus-til-salg.dk kunne være bedre og går i den forbindelse med flere overvejelser:

- skal jeg beholde den som den er og tilknytte shoppen som en side der hoppes over på alene ved betaling.
- skal jeg lave siden helt om fra bunden og stadig have shoppen tilknyttet
eller
- skal jeg lægge hele siden over i shoppen, så der kun er den, hvor boligannoncerne mv. ligger som varer.

Det er E-pusher Light som har sat en masse tanker igang, og nu bør der ske noget. Jeg har bestilt den fulde version af E-pusher og går og venter på den. Måske findes svaret deri ?!
Så Martin ... hvis du læser dette, så tjeck lige din e-mail/bestilling !!

I mellemtiden (og under alle omstændigheder), så vil jeg meget gerne høre din mening om www.hus-til-salg.dk.
Hvad synes du om siden ? For stor, for lille, for dyr, for billig, for amatøragtig, for jysk ... eller hvad ? Og ikke mindst ... ville du bruge den ?

Håber på en masse feedback og forskellige vinkler at se det fra ...

Mvh Henrik

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:42
Det er en fed nok der designmæssigt giver et prof. indtryk. At du tilsyneladende har alle annoncerne på forsiden udstråler desværre at du ikke "tænker stort". Hvis du havde alle de annoncer som et sådant site bør have, ville de ikke kunne være på forsiden. At man skal scrolle nedad på forsiden virker heller ikke godt. Når indtrykket er at der er så få annoncer, ville jeg som mulig annoncør overveje om det overhovedet er arbejdsindsatsen værd at lægge en annonce op. Dette uanset om det var gratis. Mit bud vil være at der ikke er så meget trafik, og chancen for at et huis sælges denne vej igennem er begrænset (det kan meget vel være forkert, men accepter at jeg og muligvis andre har den vurdering).
For at tænke stort kunne du nøjes med enkelte udvalgte huse på forsiden og linke til huse på hhv. jylland, fyn, sjælland m.m. Evt. bakket op af en søgefunktion (der dog ikke for ofte må returnere "ingen hits".

Din største udfording ser ud til at få flere annoncer for at skabe trafik og awareness om sitet.

1) Overvej at gøre det gratis at annoncere indtil du er oppe på en kritisk masse af annoncer. Hvos det er gratis kan du spare tid nu og her da du ikke har behov for at integrere med webshop. Tid der i mine øgne kan bruges bedre på at skabe trafik.

2) Du kan overveje at lægge annoncer ind uopfordret fra boligsektioner for at booste antallet af annoncer og dermed virke større/mere troværdig.

Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:53
På forsiden kunne du vise de 3 mest sette huse, eller 3 nyeste huse - og så evt. lave et link hvor man kan komme ind og vælge at se en oversigt over alle husene.

Som personen ovenover også siger så opdel dette index i kategorier, evt. Jylland, Fyn, Storkøbenhavn, Sjælland og øerne (lige som melodi grandprix)

Og derunder så hver region, som midtjyllandsregion, sønderjyllandsregion osv.

Evt. lav en kontaktformel, på hver side hvor der sælges et hus, direkte til sælger.

Og så lav så man kan se billederne tydligere:)

Og som der også er blevet sagt, så gør servicen gratis i starten, kører det så godt, så kan du sætte en pris på;)

Håber du kan bruge dette

Held og lykke med siden

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 08:57
Hej

Fin side du har lavet.....

Set fra et e-handelsmæssigt synspunkt, er der nogle overvejelser du bør gøre dig..

1. Du skriver at man har mulighed for at blive eksponeret for tusindvis af potentielle købere..Synlig DOKUMENTATION!!
2. Jeg ville, som nævnt i ovenstående tråde, fjerne brugerbetalingen. Lav det gratis at annoncere.

3. Fjern boligerne fra forsiden og gør dette til et betalingsemne. Hvis en bruger vil eksponeres via forsiden koster det.. Evt. en PPC model(pay per click).

4. Forbedring af profil/annonce -siden. Et bedre fotoalbum. Sæt evt. 4 billeder som standard. Der efter kan der købes plads til flere billeder.

5. Dankortbetaling.. Mange falder fra hvis det er for besværligt.

6. Undskyld.. Men det er helt hen i vejret at dine brugere skal betale for at reklamere for siden. Argumentet med at flere ser siden og der med boligen bla bla bla. Den holder IKKE. De betaler i forvejen for det..

Tror ikke at en OSC shop er løsningen for dig.. Din side fungere ganske godt. Så arbejd på at få lavet en "indkøbskurv" med betalingsløsning som kan bruges til din side..

Eller kig evt. på en OS løsning som er profil opbygget.. evt et datingsite som tilpasses til salg af boligprofiler.

/ Charly  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)