Hej det er teknink muligt men der er en del regler der skal overholdes. og for at opbevarer kortnummer skal man være have nogle certeficeringer som er ret bekostlige.
der er et firma der har en løsnin lidt ala det du spørger til, de hadder e-kvittering når man integrere med deres løsning sender man dem alle informationer om salget sammen med kortnummer(krypteret, så det kun er dem der skal have certeficeringen)
ved dog ikke om de er kommet videre end at "opbevare" kvitteringer, men da de ligger inde med alle informationer, incl stregkoder osv. så ville de kunne trække den slags raporter som du spørger til :)
Du skal PCI-certificeres for at måtte håndtere kortnumrene, alene certificeringen koster nemt "et par hundrede tusinde" om året, derudover kommer så det det nu engang koster at drive et PCI-certificeret setup. Alle betalingsgateways (som f.eks. Quickpay.net) er PCI-certificerede og bliver revideret årligt.
Jeg vil tro du kan finde en smartere måde at identificere kunderne på en kortnummeret, for det bliver noget bøvl da de f.eks. ikke må videregives...
Uanset hvor mange links jeg besøger på google, kan jeg ikke rigtigt finde ud af prisen ?
Ej hellere om man ikke kan leje sig ind på en godkendt host, og oploade dataen sikkert til dem ?
Ser frem til jeres svar :)
Regn med at det nemt tager en udvikler et sted mellem et halvt og et helt år at udvikle og få systemet godkendt, så har du brændt omkring en halv million af på det.
Derefter kan du få et af de godkendte PCI revisionsfirmaer til at gennemgå og forhåbentligt godkende dit system og dine procedurer for drift og sikkerhed, forvent nemt at det koster 250.000 om året... og det skal gøres årligt.
Det er ikke noget med at du blot sætter et system op og så kører det!
Jeg tror ikke du finder en host du kan uploade sådanne data til..
Hej igen :).
Det lyder sku meget fint. :).
Da i lyder til at have en del erfaring med det, har jeg et tillægsspørgsmål:).
Tror i kravende er mindre hvis alle data ligger i et miljø uden internet adgang ?
Hvorfor er det ulovligt ? Jeg skal bare lave noget statestik på dataen, så det vel lige meget om serveren er online ? Jeg tænker bare jeg tilføjer dataen over i et lukket miljø ?