Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankortinformation, kan dette lade sig gøre med lovgivningen ?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Tillader lovgivningen nedenstående eksempel ?

Butik 1 sender Leverandør 1 alle informationer om dankort betalinger, herunder dankort nummeret (muligvis med 1 skjult cifre).

Leverandør 1 bruger disse informationer og sender en rapport om deres kunders vaner, f.eks. købstidspunktet retur til Butik 1.

Ingen andre for disse informationer i hænde.

Må man dette i lovgivningen ?

På forhånd tak.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:36

Hej
det er teknink muligt men der er en del regler der skal overholdes.
og for at opbevarer kortnummer skal man være have nogle certeficeringer som er ret bekostlige.

der er et firma der har en løsnin lidt ala det du spørger til, de hadder e-kvittering
når man integrere med deres løsning sender man dem alle informationer om salget sammen med kortnummer(krypteret, så det kun er dem der skal have certeficeringen)

ved dog ikke om de er kommet videre end at "opbevare" kvitteringer, men da de ligger inde med alle informationer, incl stregkoder osv. så ville de kunne trække den slags raporter som du spørger til :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:03

Du skal PCI-certificeres for at måtte håndtere kortnumrene, alene certificeringen koster nemt "et par hundrede tusinde" om året, derudover kommer så det det nu engang koster at drive et PCI-certificeret setup. Alle betalingsgateways (som f.eks. Quickpay.net) er PCI-certificerede og bliver revideret årligt.

Jeg vil tro du kan finde en smartere måde at identificere kunderne på en kortnummeret, for det bliver noget bøvl da de f.eks. ikke må videregives...

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 21:50

Hej Begge to.

Mange tak for jeres svar.

Uanset hvor mange links jeg besøger på google, kan jeg ikke rigtigt finde ud af prisen ?

Ej hellere om man ikke kan leje sig ind på en godkendt host, og oploade dataen sikkert til dem ?

Ser frem til jeres svar :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:13

Next.man:

Hej Begge to.

Uanset hvor mange links jeg besøger på google, kan jeg ikke rigtigt finde ud af prisen ?

Ej hellere om man ikke kan leje sig ind på en godkendt host, og oploade dataen sikkert til dem ?

Regn med at det nemt tager en udvikler et sted mellem et halvt og et helt år at udvikle og få systemet godkendt, så har du brændt omkring en halv million af på det.

Derefter kan du få et af de godkendte PCI revisionsfirmaer til at gennemgå og forhåbentligt godkende dit system og dine procedurer for drift og sikkerhed, forvent nemt at det koster 250.000 om året... og det skal gøres årligt.

Det er ikke noget med at du blot sætter et system op og så kører det!

Jeg tror ikke du finder en host du kan uploade sådanne data til..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 52
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:24

ePay har mulighed for at returnere de 6 første og 4 sidste cifre i kortnummeret. Ved ikke om det kan bruges.

Med venlig hilsen
Morten Lanng - ePay / Payment Solutions - www.ePay.dk

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 10:00
Hej igen :). Det lyder sku meget fint. :). Da i lyder til at have en del erfaring med det, har jeg et tillægsspørgsmål:). Tror i kravende er mindre hvis alle data ligger i et miljø uden internet adgang ?
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:14

Next.man:

Hej Begge to.

eftersom du ikke lovligt kan være i besiddelse af "data" har du ej heller ingen data at uploade til nogen

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 52
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 10:30

Nej, det gør det desværre ikke lovligt.

Med venlig hilsen
Morten Lanng - ePay / Payment Solutions - www.ePay.dk

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 19:22

Hej igen begge to :)

I sku kloge på det her område må jeg nok sige :).

Hvorfor er det ulovligt ? Jeg skal bare lave noget statestik på dataen, så det vel lige meget om serveren er online ? Jeg tænker bare jeg tilføjer dataen over i et lukket miljø ?

Det måske mig som ikke forstår det helt hehe :)

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)