Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejekontrakt tvist med udlejer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle. Jeg har et problem med min udlejer. Har lejet en butik hvor taget lækker, væggerne og gulv er rådne i de bærende stolper. Har haft dialog med udlejer, og vi blev enige i efteråret at jeg kunne flytte og de finde en som ville leje lokalet til lager hvis jeg fandt et nyt egnet lokale. Nu har de trukket i land og vil have mig til at betale for 14 mnd leje hvis jeg flytter. Det viser sig i efterkant at bygningen ikke er godkendt til at drive butik i, kun godkendt til lager. Det står i kontrakten at udlejer er forpliktet til at efterkomme myndighedernes bestemmelser. Problemerne i bygningen er flg. Brandsikkerhed, for lavt til loftet, ingen redningsvej undtagen indgangsdøren, kun spon og finerplader på væggerne. Ingen indlagt vand eller vandtank, tørkloset. Udlejer siger jeg har ansvaret for myndighedskraverne? Hvad gør jeg?
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis gulv er rådne kan det godt tyde på at det kan være usundt for dig at være der. Hvis det er tilfældet så står du godt i sagen. Brug det som argument for at komme væk derfra. Når du tager kontakt til udlejer så sørg ALTID for at kontakten går igennem via skrift, SMS, breve og emails osv. Dokumentation for samtaler er langt bedre end ord mod ord, hvis sagen skulle komme for retten.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)