Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står i en lille dilemma med min revisor, hvilket omhandler et årsregnskab fra 2008 som jeg har bedt om for min forretning. Han har så lavet en regning på at sende det til mig over mail.

Det skal siges at jeg har betalt for regnskabet en gang, og jeg har hellere ikke forretningen momsregistreret længere. Grunden til at jeg beder om regnskabet er bare for at få orden på papirene.

Kan det virkelig passe at han kan tage penge for det.

Synes nemlig det er svinsk at gøre sådan.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:39

Locha:

Kan det virkelig passe at han kan tage penge for det.

Revisorer lever blandt andet af at sælge deres tid. 

Om rimeligheden i dette tilfælde skal jeg lade være usagt. Dertil er du for sparsom med oplysningerne. Hvad har det kostet at få regnskabet sendt? Har du ikke tidligere modtaget det i forbindelse med at regnskabet i sin tid blev udarbejdet?

Hvis du ikke var min klient længere ville jeg nok også have faktureret dig for tiden med at finde regnskabet frem og genfremsende det til dig. For en revisor er tid lig med penge......

/Henrik

Tilmeldt 17. Jun 10
Skrevet kl. 22:49

Hej igen

Det er ca 800kr, og nej har nemlig ikke modtaget den.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:51

Locha:
Det er ca 800kr, og nej har nemlig ikke modtaget den.

Lyder ikke rimeligt i dette tilfælde.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 22:54

Det er altid et dilemma, når en tidligere kunde beder om yderligere service. Personligt har jeg aldrig taget penge for en sådan ydelse, men Henrik har meget ret i sætningen: Revisorer lever blandt andet af at sælge deres tid. Jeg vil gå så vidt som at fjerne "blandt andet".

Under alle omstændigheder er han i hans gode ret til at fakturere dig for ydelsen, nemlig den medgåede tid, hverken mere eller mindre. Har han skrevet et for stort tidsforbrug i forhold til at skulle sende dette regnskab, er situationen selvfølgelig en anden.

Mens jeg skriver dette ser jeg, at du skriver at han har krævet 800 kr. for at sende det. Det lyder bestemt i overkanten, for at sige det mildt!

mvh
Michael

Tilmeldt 17. Jun 10
Skrevet kl. 23:05

Hej igen.

Det var jeg mente. Synes bare metoden han bruger er svinsk. Jeg ved at det har taget ham MAX 5 minutter, da det hele er gemt på hans computer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)