Hej Jeg har haft en webshop som ikke findes mere. Ved det samme firma fik jeg lavet en webshop som aldrig rigtig kom op at kører. Da den føste blev lavet i et cms system og ikke i et shop system det endte med at jeg bare flyttede min side da jeg ikke rigtig havde fået noget. Men nu vil de have penge :( Det er fra 2007 Nu sidder jeg jo med en stævning fra en advokat som vil tvinge mig til at betale. De skriver at fordi jeg havde en kontrakt vedr. en anden side kender jeg deres service aftale og det mener de er nok. Det mener jeg jo klart nok ikke da jeg på intet tidspunkt har skrevet under på noget. Kan de tvinge mig til at betale for noget jeg ikke har skrevet under på ? Jeg havde ikke siden hos dem i den periode som du ønsker betaling for da jeg jo flyttede den. Håber dette giver bare lidt mening :) Thomas |
Jeg er jeg tilbøjelig til at være enig med modpartens advokat. Der er i hvert fald ikke noget i det du skriver, som umiddelbart kan føre til et andet resultat.
Som jeg læser dit indlæg, så (i) vidste du, hvad det kostede, (ii) du kendte deres vilkår fra den første handel, og (iii) du bestilte faktisk den anden hjemmeside.
Hvis ovenstående (i)-(iii) er korrekte, så mener jeg, at den manglende underskrift er uden betydning.
Dvs. at hvis den betaling de forlanger også fremgik af vilkårene for den første handel (tilpasset de ny omstændigheder), så skal du betale. Din bedste chance for at slippe er i så fald, at de ikke har leveret det, som de skulle levere - og at dette ikke skyldes dine forhold, fx at du flyttede hjemmesiden.
Har du flere detaljer, så kom med dem, men indtil videre, så tror jeg bare, at du skal betale hurtigst muligt.