Hej amino'er. Nu har jeg læst med herinde i noget tid, og jeg har ellers selv gået længe med drømmen om at blive en iværksætter.
Jeg er 19 år, og fik i sommers mit eksamensbevis fra HTX (mat og fys linje), og valgte derefter at holde et sabbat år. Har siden ikke fundet noget job, så går pt på jobcenter. Der har jeg haft masser af tid, og nu fået en genial idé (synes jeg selv ;)).
Jeg mangler nu nogle råd. Kan af gode grunde ikke afsløre hvad ideen går ud på, men jeg ved det vil blive unikt. Til at starte med, skal jeg bruge en lettere avanceret hjemmeside, med forskellige funktioner.
Mit spørgsmål er så, hvordan får man sig en hjemmeside? (alt inkl.).
1. Jeg køber domæne. (Har fundet et navn, og det er ledigt.) 2. Hvem skal så lave hjemmesiden? Jeg har selv lavet nogle sider, men kun i gammeldags html, for nogle år siden. Alt det php, mySQL osv. osv. har jeg ingen erfaring med. - Er det et firma der bliver hyret til at lave det? I så fald kan de jo blot selv kopiere ideen? Eller hvad? - Er det en webprogrammør der bliver ansat i firmaet, og er med fra start? - Skal jeg have mig en partner, der har ekspertise i webprogrammering og lade ham være en 50/50 partner i ideen/firmaet? - Noget helt tredje?
Lige pt er ideen i brainstorming fasen, med rigtig mange gode muligheder. Der skal selvfølgelig skrives forretningsplan, retningslinjer og hvad der ellers tilhører sådanne ting, men det har jeg både tid og overskud til at gå i gang med. Dette er forresten også mit første projekt.
Kom så med de gode råd og tips :D
Mvh Yonas. |
Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe? :O