Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges til opstart af webside. Samt evt en partner.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er. Nu har jeg læst med herinde i noget tid, og jeg har ellers selv gået længe med drømmen om at blive en iværksætter.

Jeg er 19 år, og fik i sommers mit eksamensbevis fra HTX (mat og fys linje), og valgte derefter at holde et sabbat år. Har siden ikke fundet noget job, så går pt på jobcenter. Der har jeg haft masser af tid, og nu fået en genial idé (synes jeg selv ;)).

Jeg mangler nu nogle råd. Kan af gode grunde ikke afsløre hvad ideen går ud på, men jeg ved det vil blive unikt. Til at starte med, skal jeg bruge en lettere avanceret hjemmeside, med forskellige funktioner.

Mit spørgsmål er så, hvordan får man sig en hjemmeside? (alt inkl.).

1. Jeg køber domæne. (Har fundet et navn, og det er ledigt.)

2. Hvem skal så lave hjemmesiden? Jeg har selv lavet nogle sider, men kun i gammeldags html, for nogle år siden. Alt det php, mySQL osv. osv. har jeg ingen erfaring med.

- Er det et firma der bliver hyret til at lave det? I så fald kan de jo blot selv kopiere ideen? Eller hvad?

- Er det en webprogrammør der bliver ansat i firmaet, og er med fra start?

- Skal jeg have mig en partner, der har ekspertise i webprogrammering og lade ham være en 50/50 partner i ideen/firmaet? 

- Noget helt tredje?

Lige pt er ideen i brainstorming fasen, med rigtig mange gode muligheder. Der skal selvfølgelig skrives forretningsplan, retningslinjer og hvad der ellers tilhører sådanne ting, men det har jeg både tid og overskud til at gå i gang med. Dette er forresten også mit første projekt.

Kom så med de gode råd og tips :D

Mvh Yonas.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52

Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe? :O

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55

Jo da - det er der i hvert fald. :)

Altså, en partner vil i opstarten selvfølgelig være billigst for dig, men til gengæld skal du jo så afskrive dig f.eks. 50% af projektet.

Du vil typisk hyre et webbureau (f.eks. mig) til at lave siden.

Du er velkommen til at skrive lidt mere om hvad det er for en side til mig på kim(a)b-web.dk, så kan jeg prøve at komme med en ca. pris.

Med venlig hilsen
Kim Bang

Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:04

Hej Yonas.

Super at du har en god ide, og håber det vil lykkes for dig. Mit råd til dig er først og fremmest at få lavet din forretningsplan, da dette er så vigtig en del af dit projekt, og husk at den er til for at blive revurderet i takt med at du lærer mere og mere. I startfasen er den bare så ufattelig god at have som retningslinie. 

Jeg har selv startet en hjemmeside for nylig; www.rightthere.nu. Jeg havde absolut ingen forstand på at lave hjemmesider, jeg havde bare en god ide, ligesom dig. Jeg kontaktede et firma hvor jeg fremlagde mine ideer, og de udførte dem så. Alt gik skam også rigtig godt, men jeg har så fundet ud af at jeg har betalt ALT for meget for produktet. Derfor pas rigtig godt på hvad du siger ja til. Jeg blev nødt til at fyre min programmør og har nu fundet en ny som passer meget bedre ind i mit projekt. Igen vil jeg henvise til din forretningsplan, for jo mere du har struktureret din ide, jo nemmere er det at undgå de fejl jeg har begået, og det har kostet mange lærepenge...

Held og lykke med det.

Mvh

Steffan

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 22:05

Ideer er nemme: Alle har dem.. Det svære er at udføre.

En meget typisk trend er ide-indehaveren byder ind med ideen, og så ikke rigtig har mere at byde ind med. Som programmør har man ikke interesse i at indgå i projektet, da det kort sagt bare er arbejde uden løn. Selvfølgelig er der 50%/50%, men hvorfor pokker skal jeg som programmør bruge dig?

Ideer er som sagt ikke den svære del.

Så... Som jeg ser det, så har du nogle muligheder..

1. Webbureau

Her køber du en færdig løsning. Hvis du køber den i DK, regn i hvert fald med 2-300kr i timen . Hvis projektet er bare lidt stort, så regn i hvert fald med minimum 50-100 timer. Så kan du selv lave regnestykket.

Du kan også få det lavet i udlandet, men ofte kræver det at du kan specificere præcis hvad du skal lave (software arkitektur osv.).

2. Partner

Du får en partner med.. Men det kræver du bringer noget på bordet.

- Hvad kan du bringe på bordet af markedsføring?
- Kontakter
- Penge
- You name it...

Held og lykke med det! :-) 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49

Tak for alle svarene.

- Hmm. Jeg kan godt følge dig Lars. Men jeg har det sådan, at nu hvor jeg har fået ideen, så vil jeg da også kæmpe for den. Være alt-mulig-mand; sælger, skabe netværk, lave reklame osv. osv. osv. Så jeg vil da mene jeg kan være til stor hjælp. Og hvis min idé virkelig starter godt op, kan jeg også skaffe en god slat penge.

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 02:44

Du kan registrere dit domæne og gratis (næsten) komme i gang med noget simpel programmering - det er mit forslag. At finde en seriøst partner er svært hvis du ikke kommer i de rette miljøer, men du kan jo prøve at høre med dine venner først.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 05:08

Hej Yonas,

Jeg vil foreslå at finde en virksomhed der har de kompetencer der skal til. VI har fx. vores generelle betingelser, der sikre dig at vi ikke stjæler din ide, 

Hvis det er budgettet der ikke er så stort, så er vi heldigvis en produktionsvirksomhed og ligger i Thialand. Vores priser er derfor helt i bund. Alt kontakt foregår dog med danske projektledere osv.

Ellers kan du jo prøve at deltage i vores konkurrence, jeg kan dog ikke love at den hjemmesid du kan vinde, lever op til dine ønsker, men det er ihvertfald en god start:)

http://www.vsi-group.dk/nyheder/julekonkurrence.html

Jeg ønsker du ihvertfald alt held og lykke med projektet og god jul.

Mvh.

Mikkel Schmidt

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 05:09

Hej Yonas,

Jeg vil foreslå at finde en virksomhed der har de kompetencer der skal til. VI har fx. vores generelle betingelser, der sikre dig at vi ikke stjæler din ide, 

Hvis det er budgettet der ikke er så stort, så er vi heldigvis en produktionsvirksomhed og ligger i Thialand. Vores priser er derfor helt i bund. Alt kontakt foregår dog med danske projektledere osv.

Ellers kan du jo prøve at deltage i vores konkurrence, jeg kan dog ikke love at den hjemmesid du kan vinde, lever op til dine ønsker, men det er ihvertfald en god start:)

http://www.vsi-group.dk/nyheder/julekonkurrence.html

Jeg ønsker du ihvertfald alt held og lykke med projektet og god jul.

Mvh.

Mikkel Schmidt

Fra Randers
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:35

Hej Yonas,

Hvis du har behov for en hjemmeside, så er du velkommen til at sende mig en mail på hejsa@tinybits.dk og fortælle lidt mere om dit projekt. Hvis du er interesseret, kan vi sagtens skrive ind en såkaldt non-compete klausul ind i kontrakten, der sikrer at jeg ikke "stjæler" din idé. :)

Du kan se lidt af hvad jeg ellers har lavet på http://www.tinybits.dk Lige nu kører jeg med kampagnepris, så du får det til halv pris!

Med venlig hilsen,
Nikki Strømsnes

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)