Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsstandsning/omkostninger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et handelsfirma, der handler hovedsageligt med "den sorte industri".

Der er nogle kunder, der har "bøffet" mig. Det går jo ud over bundlinien. Så jeg har haft nogle store passiver. Altså en underbalance.

Det er dog ved, at vende nu, dette kvartal bliver godt.

Men banken spænder ben nu. Det til trods jeg har tilbudt virksomhedspant!

Jeg har via Ivækst været ved en advokat. Der kom nogle forslag på bordet. Jeg havde natuligvis drøftet det med min revisor. Han kom med nogle helt andre og i mine ører bedre forslag.

Enden på sangen hos advokaten, efter jeg var blevet helt kørt i skoven, en betalingsstandsning og derefter konkurs.

Efter at have sovet på det i nogle dage, blev det pludselig klart, at det muligvis var gribbe, jeg var i selskab med?

Jeg føler mig nu lidt bundefanget, da alt er "konfiskeret" og jeg har mange ordre til færdiggørelse, men skal ringe og spørge om jeg må købe ind til levering af en ordre til f.eks. en forsikringssag!.

Jeg mener med gribbe, at man ser en der ligger ned og nu tager man hans tøj.

Alt skal jo indleveres og udstedes breve til kreditorer mv.

Kender nogle prisen sådan nogenlunde?

Med venlig hilsen

PUF

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 10:52

Har du selv et overblik over dine kreditorer?
Kan du få 60 % af dem til at bakke op om en tvangsakkord af f.eks. 40%.
Kan du få nogen til at stille beløbet til rådighed for dig?
Vil driften såfremt du kommer igennem med en sådan kunne tilbagebetale de 40 %
over en rimelig tidshorisont?
Det er de første spørgsmål du må stille dig selv. Er svarene ja så er der jo en
mulighed for at komme ud af din konkurs i. flg konkursloven.
Du er selvfølgelig velkommen til at ringe til mig såfremt du har spørgsmål på 29924519 eller
98311022, du kan også se forbi www. sag-partners.dk.

En opfordring til andre iværksættere, kom ud af busken før I når så langt som dette tilfælde viser , det er væsentligt lettere at finde løsninger og væsentligt billigere.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:53

Puf:
Kender nogle prisen sådan nogenlunde?

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med et svar på dit direkte spørgsmål, men vil alligevel knytte et par bemærkninger til dine tanker omkring "gribbene" - advokaterne.

På din skrivemåde virker det som du har valgt løsningen med at gå i betalingsstandsning?

Betalingsstandsningen har til formål at give dig "luft under kontrollerede forhold", mens det bliver  undersøgt, om der kan laves en samlet ordning med kreditorerne.

Det er vigtigt at have for øje at advokaten primært varetager kreditorernes interesse og ikke dine. For at få det optimale ud af betalingsstandsningen vil det være en god ide at hav din revisor med på "dit" hold.

Brug tiden med din revisor til at få lavet en plan til hvordan din virksomhed kan reetableres. Husk at tiden går hurtigt.....

Held og lykke med din virksomhed...

/Henrik

Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 11:04

Hej Klovn

Tak for dit svar. Der var noget jeg kunne bruge:

"Det er vigtigt at have for øje at advokaten primært varetager kreditorernes interesse og ikke dine. For at få det optimale ud af betalingsstandsningen vil det være en god ide at hav din revisor med på "dit" hold. "

Helt ærligt i forvirringen blev det accepteret, men efter at have sovet på det og gennemtænkt det hele, er det ikke nogen god ide. Derfor kaldet jeg dem nu "gribbe". Hvorfor skal der bruges penge til skifteretten, hvis det ikke er nødvendigt..

PUF

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:17

Hej PUF,

Jeg studsede over at du "valgte" betalingsstandsningen fremfor dine revisors forslag (som åbenbart er mere i tråd med dine egne ønsker).

Mit bedste råd er at du skal bruge tiden konstruktivt med din revisor (eller anden rådgiver) og få udarbejdet jeres forslag til løsning - og så få en dialog med dine kreditorer omkring denne plan.

Husk at du selv har mulighed for at tilbagekalde en betalingsstandsning.

/Henrik

Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 13:08

Hej Henrik

Sådan er det sommetider, når der er en masse aktivitet omkring een. Jeg har sendt info til min revisor, at det er hans løsning er skal vælges. Jeg har korresponceret med Bertil og fik noget input derfra til at komme videre.

John

Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 15:45

Hej Henrik

Jeg har stoppet det hele, herunder også advokaten.

Jeg har set efter en PM til dig?

Puf

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)