Jeg har et handelsfirma, der handler hovedsageligt med "den sorte industri". Der er nogle kunder, der har "bøffet" mig. Det går jo ud over bundlinien. Så jeg har haft nogle store passiver. Altså en underbalance. Det er dog ved, at vende nu, dette kvartal bliver godt. Men banken spænder ben nu. Det til trods jeg har tilbudt virksomhedspant! Jeg har via Ivækst været ved en advokat. Der kom nogle forslag på bordet. Jeg havde natuligvis drøftet det med min revisor. Han kom med nogle helt andre og i mine ører bedre forslag. Enden på sangen hos advokaten, efter jeg var blevet helt kørt i skoven, en betalingsstandsning og derefter konkurs. Efter at have sovet på det i nogle dage, blev det pludselig klart, at det muligvis var gribbe, jeg var i selskab med? Jeg føler mig nu lidt bundefanget, da alt er "konfiskeret" og jeg har mange ordre til færdiggørelse, men skal ringe og spørge om jeg må købe ind til levering af en ordre til f.eks. en forsikringssag!. Jeg mener med gribbe, at man ser en der ligger ned og nu tager man hans tøj. Alt skal jo indleveres og udstedes breve til kreditorer mv. Kender nogle prisen sådan nogenlunde? Med venlig hilsen PUF |
Har du selv et overblik over dine kreditorer?
Kan du få 60 % af dem til at bakke op om en tvangsakkord af f.eks. 40%.
Kan du få nogen til at stille beløbet til rådighed for dig?
Vil driften såfremt du kommer igennem med en sådan kunne tilbagebetale de 40 %
over en rimelig tidshorisont?
Det er de første spørgsmål du må stille dig selv. Er svarene ja så er der jo en
mulighed for at komme ud af din konkurs i. flg konkursloven.
Du er selvfølgelig velkommen til at ringe til mig såfremt du har spørgsmål på 29924519 eller
98311022, du kan også se forbi www. sag-partners.dk.
En opfordring til andre iværksættere, kom ud af busken før I når så langt som dette tilfælde viser , det er væsentligt lettere at finde løsninger og væsentligt billigere.
Mvh
Bertil Vrou Thomsen