Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lige - endnu - et lille teknisk web spørgsmål

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg tidligere i dag modtaget hurtig kompetent besvarelse på en teknisk web forespørgsel, så jeg har lige et lille spørgsmål mere i samme boldgade :

Jeg er i besiddelse af omkring 20 stk. domæne navne, som jeg gerne vil have linker/peger direkte på mit - endnu ikke færdige - hoved website - for derved at skabe flere besøgende på hovedsitet - læs indtjening.

Hvorledes kan dette lade sig gøre ?

Skal der oprettes "mini" webhotel for hvert enkelt domæne, som "peger" til hoved websitet?

Er det bare mig, som tror jeg er supersmart eller er der ingen ide og effekt i dette overhoved

Takker på forhånd mange gange.

Med venlig hilsen

PB

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 17:09
Rent teknisk behøver du kun ét site hvor du sætter alle dine domæner på. Det kan være samme site som dit hovedsite, der så bare skal programmeres så det redirecter til det rigtige domæne hvis det er et af dine ekstra 20 der er kaldt.
Du kan også placere dine 20 domæner på et selvstændigt domæne og derfra redirecte.
Det var den tekniske del.

Du siger at du vil gøre det for at få mere trafik. Det får du kun hvis der i forvejen kommer en del trafik til dine 20 domæner og med mindre der er nogle der linker til dem - så vil den trafik hurtigt mindskes.

Hvis du ikke har det - så giver det ikke rigtigt mening. Så får du kun noget ud af det hvis du på de 20 domæner laver nogle mini sites med tekst der har med dit hovedsites indhold at gøre. Disse sites skal så super optimeres og have links der peger på dit hovedsite.
Det kan være en tidskrævende affære og er måske ikke tiden værd i forhold til at fokusere kræfterne på det domæne der er vigtigt.

Når dét så er sagt, så vil det af brugervenlighedsmæssige hensyn altid være en god idé at redirecte domæner der minder om dit hoveddomæne til dit site så det ikke går noget at man skriver det forkerte.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 19:53
Skal der oprettes ''mini'' webhotel for hvert enkelt domæne, som ''peger'' til hoved websitet?
Er det bare mig, som tror jeg er supersmart eller er der ingen ide og effekt i dette overhoved
Takker på forhånd mange gange.

Hej PB

Hvis Du ønsker at skaffe Dig flere links der peger på Dit brand-domæne for på den måde at opbygge
flere backlinks til brand domænet, så skal Du passe MEGET PÅ hvad Du gør, for søgemaskinerne
kan relativt nemt spotte, at Dine domæner fx ligger på samme webhotel, også selvom de ikke ligger på
samme shared IP adresse. Whois informationer for alle Dine domæner er også ret hurtige at slå op i,
og der kan man måske også se, at de alle ejes af Dig

Hvis et af formålene med at bruge de 20 domæner er at skaffe backlinks til Dit brand domæne, så
skal Du vide hvad Du gør. Hvis ikke Du sletter alle spor bag Dig, så er det alt for risikabelt
at begynde på, for så risikerer Du ikke bare at skade/miste Dine "backlink" domæner, men også Dit brand
domæne. (Med "miste" mener jeg, at De bliver smidt ud af søgemaskinernes indeks).

Sagt med andre ord, er Du ikke i forvejen kyndig indenfor SEO, så lad være, så skal Du i stedet få
hjælp og rådgivning fra en kompetent SEO konsulent/virksomhed.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 08:11
Hej igen.

Tak for de mange guldkorn, jeg er nu blevet noget klogere.

- og så må jeg vist hellere fået min nye website på plads -

Ha`en god søndag.

MVH:

Med venlig hilsen

PB

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 11:47
Men hvis du bare vil have domænerne til at pege på hovedsiden så er URLforward fra http://gratisdns.dk hvad du leder efter
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:39
Forstår ikke helt dette du mener.

<head>
<meta http-equiv="refresh" content="1;url=http://www.yourdomain.dk">
</head>

?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)