Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejse med tog, fradrag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg rejser tit med tog. Eksempelvis skal jeg fra aalborg til nykøbing f. d. 25 december, Jeg kender turen, og jeg kender "miljøet" i togvogn, og det er ikke altid muligt at få noget konstruktivt ud af det (slet ikke den dag). Rejsen har intet med min virksomhed at gøre.

Vil det være fradragsberettiget at bestille pladser på DSB 1 (forskel ca. 200 kr i billet pris), da jeg på den måde har mulighed for at arbejde med mine hjemmesider, blandt andet pga. den stabile internetforbindelse som er inkluderet i prisen.

VIl der være fradrag for hele billetten?

Vil der være fradrag for forskellen mellem almindelig billet og DSB 1?

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 20:23

Jeg tror ikke du skal forvente at kunne trække noget fra.... Jeg har selv haft noget af det samme oppe og vende hos min revisor og det blev et nej.

En god ledetråd fra min revisor :"er du i tvivl, så kan du ikke trække det fra" og det er næsten altid rigtigt. DESVÆRRE Wink

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 21:54

Jeg vil sagtens mene at man kan trække det fra. Det er jo arbejdsrelateret. Ved ikke om du skal til møder eller andet hvor du skal arbejde, for så er det jo også arbejdsrelateret transport.

Har det min din virksomhed at gøre at de 200 kr. skal betales, så kan man som reelt trække det fra.

Ellers må nogle af revisorerne komme på banen :)

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 22:00

Christopher Roelann:

Jeg vil sagtens mene at man kan trække det fra. Det er jo arbejdsrelateret. Ved ikke om du skal til møder eller andet hvor du skal arbejde, for så er det jo også arbejdsrelateret transport.

Har det min din virksomhed at gøre at de 200 kr. skal betales, så kan man som reelt trække det fra.

Ellers må nogle af revisorerne komme på banen :)

Læs lige denne linie igen:

Rejsen har intet med min virksomhed at gøre.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:26

Der er ingen tvivl: Du kan ikke trække billetten fra - og heller ikke merudgiften ved at flytte til DSB 1. Det skyldes, at rejsen i sig selv ikke medgår til at erhverve, sikre eller vedligeholde indkomsten i din virksomhed.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11

Som Anette skriver....der er ingen tvivl..........!

Vi taler her om Statsskattelovens §6.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)