Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA godt eller skidt ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52

Hej.

Prøv at bruge søgefunktionen herinde.....der har været utallige debatter angående dette

emne.

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:42

hhc:

Jeg er blevet foreslået at kikke på denne form for virksomhed. Umiddelbart ser det godt ud, men ligger der noget under ?

Her er linket jeg fik -  omniacorp.com/stiftelser/smba-selskaber

Jeg har idag en almindelig enkeltmandsvirksomhed.

Til et SMBA kræves 2 deltagere - noget misvisende af Omniacorp at stille sammenligningen op i forhold til en enkeltmandsvirksomhed.

Inden du byder ind på deres tilbud - bør du overveje at google firmaet "dintryghed.dk". Omniacorp bygger på resterne af dette.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14

Noget der springer mig i øjnene er, at man fremhæver sine kompetencer inden for skatterådgivning og bl.a. fortæller, at man har en ph.D. i EU skatteret tilknyttet.

Det der så undrer mig er:

• Ingen navne - alle andre steder i rådgivningsbranchen gør man meget ud af at fortælle om personerne der yder rådgivningen - også for at give en potentiel kunde mulighed for at efterprøve de påståede kompetencer
  • Ordvalget. Det lyder latterligt, men i rådgivningsverdenen går man utroligt meget op i at formulere sig korrekt og bruge de rigtige udtryk. De udtryk, der anvendes, er typiske lægmandsudtryk - undskyld jeg siger det direkte - sådan skriver man, når man er amatør og gerne vil fremstå professionelt.

Nu var det ikke det du spurgte om, det ved jeg godt - men jeg synes det er et vigtigt input i forhold til dit valg af rådgiver.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47

Bare det tidligere firmanavn.....som Henrik nævner, får mine alarmklokker til at ringe.

Jeg turde ikke bruge dem.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:14

Hejsa, jeg foreslår du læser min blog om smba og hæftelsesgennembrud. Drop tanken omgående, det er mit bedste råd.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24

Jacob...er det formodninger eller praksis din blog om hæftelsesgennembrud bygger på?

MvH

Peter

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:38

Tak for de gode inputs. Jeg vil nok undersøge det kraftigt før jeg springer ud i det. 

Vh hhc

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:41

Okay her gik jeg og overvejede Amba eller Smba.. Tror jeg sætter mig grundigt ind i sagerne inden jeg gør yderligere.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:55

Tom Frank Christensen:

Okay her gik jeg og overvejede Amba eller Smba.. Tror jeg sætter mig grundigt ind i sagerne inden jeg gør yderligere.

Man kan dele overvejelserne op i to dele. Dels om SMBA er denrigtige for dig. Som udgangspunkt er der intet galt med SMBA som selskabsform. Tværtom er det en selskabsform, som har rødder tilbage til tankegangen bag andelsbevægelsen.

Den næste overvejelse er så valg af hvilken rådgiver du vælger til at hjælpe dig med at stifte et SMBA. Salg af SMBA sker på et broget marked og valg af selskabsudbyder bør ske med stor omhu. Med broget mener jeg både i relation til pris og ikke mindst med  faglige kompetence til at yde en fornuftig rådgivning.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)