Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overabejde som funktionær?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er funktionær (økonomi afdeling) på en kontrakt hvori overarbejde ikke honoreres. Der står blot at overarbejde i et vist omfang er inkluderet i lønnen.

Er der noget til hinder for at overgå til en ny kontrakt, hvor overarbejde honoreres med et beløb per time? For det ved jeg fx revisorer har. Da jeg arbejde ca 50 timer om ugen i gns bliver det en hel del.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, der er vel det til hinder, at det kommer an på, om din arbejdsgiver vil give dig en ny kontrakt med de vilkår. Og det virker det jo ikke som om de vil, eftersom du har en kontrakt med andre vilkår.

Hvis ikke du mener, at lønnen svarer overens med antallet af timer du arbejder, så er der 2 ting at gøre:

1. Nedbring antallet af timer i samarbejde med din chef

2. Forhandle dig frem til en bedre månedsløn.

Jeg tror ikke på, at du får dem til at give dig en anden kontrakt. Det fungerer på samme måde på de fleste andre arbejdspladser.

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 16:11

Well jeg tror sagtens jeg kan få chefen med på det. Vi er underlagt nogle strikse krav vedr. månedsløn fra hovedkvarteret af, aflønning for overarbejde kunne være en fair måde at omgå det på.

Hvad gør i andre? Der er måske ikke så mange lønmodtagere herinde.

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 20:02

Hej,

det er meget individuelt hvordan det gøres også fra afdeling til afdeling i samnme virksomhed. Hos os får produktion og alm administration afspadsering mens vi i økonomi ingenting får, det er en af ulemperne ved at være i en økonomiafdeling. Men så er vi også dem der er mest jobsikkret.

Jeg selv har dog for nyligt taget snakken med min chef og vi kom frem til at enten arbejder jeg præcis mine timer altid og hver dag eller også måtte han til lommerne og da jeg ikke har tid til afspadsering så får jeg en højere løn og udbetaling af overtid.

Dermed skriver jeg ikke lad os sige 15 minutter på i overtid en dag, men det skal være mere af gangen.

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:41

cardigan:

Well jeg tror sagtens jeg kan få chefen med på det. Vi er underlagt nogle strikse krav vedr. månedsløn fra hovedkvarteret af, aflønning for overarbejde kunne være en fair måde at omgå det på.

Hvad gør i andre? Der er måske ikke så mange lønmodtagere herinde.

Er ikke lønmodtager, men ville aldrig byde nogle at arbejde ca. 30% uden at det honoreres på en eller anden måde.

Kontakt din fagforeining, og hvis ikke du har nogen, så meld dig ind. Der er INGEN der takker dig den dag du stopper eller bliver fyret, det er kun dig der står tilbage som idioten der har arbejdet gratis.

3 medarbejdere per virksomhed der gør det undlader beskæftigelse af nr. 4. - og hvem får gevinsten.. ejerne..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:47

Lagersalg123 - JEN:

Er ikke lønmodtager, men ville aldrig byde nogle at arbejde ca. 30% uden at det honoreres på en eller anden måde.

Nu ved vi jo ikke lige, hvad arbejdsgiveren honorerer med. Det er vel ikke utænkeligt, at der i lønnen er taget højde for overarbejde f.eks. i forbindelse med årsregnskab mv.?

Hvad vil du mene, at fagforeningen kan gøre ved det?

Jeg deler ikke din opfattelse af, at fagforeningen skal kontaktes før en dialog med arbejdsgiveren er gået i hårdknude. Skal en dialog føres gennem fagforeningen, så er det yderst sjældent, at det kommer medarbejderen tilgode.

Og skulle det ende med, at fagforeningen har noget at komme efter, så ender sådanne sager alt for ofte med et fremtidigt dårligt samarbejde.

Så nej - det vil ikke være mit råd.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 06:28

Espresso:

Hvad vil du mene, at fagforeningen kan gøre ved det?

Bistå, hvis det går i hårknude, med at inddrive alle de timer der ikke er betalt for.  13 timer om ugen er ikke normalt overarbejde man kan forvente ikke at blive honoreret for.

Espresso:

Nu ved vi jo ikke lige, hvad arbejdsgiveren honorerer med. Det er vel ikke utænkeligt, at der i lønnen er taget højde for overarbejde f.eks. i forbindelse med årsregnskab mv.?

Jeg går ud fra at hvis der blev honoreret tilstrækkeligt, så blev spørgsmålet ikke stillet Smile

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 08:33

Jeg tror heller ikke på løsningen med fagforeningen. Det er sjældent, at der er et specielt godt samarbejde mellem fagforeningen og virksomheden, så at brine fagforeningen ind i det tror jeg blot netop vil få tingene til at gå i hårdknude og give arbejdsgiveren en andet og mere negativt indtryk af arbejdstageren.

Og som Espresso er inde på, så ved vi jo ikke, om der rent faktisk er taget højde for en hvis form for overarbejde i lønnen, hvilket der som regel er, når det gælder kontrakter med jobløn. Og er denne løn ikke høj nok fra start, så kan det være svært at komme op ad lønstigen, medmindre man gør sig godt bemærket og der rent faktisk er budget i virksomheden til at give dig en højere løn og virksomheden samtidigt mener, at du en flere penge værd, end det du får idag.

Og om der bliver honoreret tilstrækkeligt er i princippet en sag mellem arbejdstager og arbejdsgiver. Selvfølgelig skal der honoreres, så det er rimeligt for alle parter, men er det ikke muligt, så er der kun tilbage at nedbringe arbejdstiden.

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47

Jeg har selv arbejdet under samme ordning .. oven i købet i en fagforening.

Problemet er oftest, at man ikke får defineret i kontrakten, hvad "et vist omfang" er. Sådan noget skal man aldrig skrive under på, for det er for vagt en definition.

Men regn ud hvor meget din timeløn reelt er på, og gå til din chef med det. Min erfaring er, at det ikke plejer at være noget problem.

Hvis de er interesseret i at holde på dig, så er de jo også godt klar over, at du ikke vil arbejde for 110kr i timen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)