Jeg sidder på den side af din problemstilling - jeg er en af dem, som bruger affililate netværk til tjene lidt ekstra på min hjemmeside SjoveVarer. Det lyder vildt, at en virksomhed med den politik kan eksistere.
De netværk jeg arbejder sammen med, har jeg ikke haft nogle problemer med - jeg har genereret salg fra min hjemmeside, og har kontakt med både affiliate netværket og de webshops der bruger affiliate netværket - har jeg slet ikke indtryk af cowboy-metoder og et dårligt samarbejde.
Jeg bruger primært Webgains, Tradedoubler og Partner ads og vil til hver en tid anbefale andre i min situation at bruge dem også. Disse netværk har eksisteret i lang tid, og jeg tvivler på, at de ville overleve ret længe, hvis de agerede sådan i deres marked.
Det hjælper selvfølgelig ikke meget på din situation, men der er nogle der lader til at fungere derude. Der hvor det største problem vel ligger, er i definitionen på succes ikke har været den samme for jer - det som netværket kalder et lead er åbenbart ikke et lead i dine øjne. Og det giver et problem, hvis I taler forbi hinanden (og specielt hvis de har stukket blår i øjnene på dig).
MVH
Thomas