Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af nyt produkt - hvordan kommer jeg i gang?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære jer derude

Jeg har fundet et fantastisk produkt jeg gerne vil importere. Hvordan kommer jeg bedst i gang med at sælge det - inden jeg kaster mig ud i en webshop og alle de større udgifter? Jeg tænker på om jeg under all omstædnigheder skal have en webside eller er der andre veje for at undersøge om der er interesse nok?

De venligste hilsner fra

Marianne

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Uuh Marianne du favner vidt med det spørgsmål!

Men du skal kikke på dit kundesegment, altså dem du vil sælge til, lave en stikprøve om der er marked for produktet, se konkurrenterne, lurer på deres tricks, er der ingen konkurrenter skal du virkelig finde ud af om der er en aktuelt marked inden du begiver dig ud på indkøb og import.

Dbh.

MJ

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en forretningsplan- eller skal du have dig en!

Således vil du også få en plan for hvordan du skal markedsføre dit produkt.

Min skabelon for forretninsplaner indeholder 3 steps- virksomheds identitet, marked og markedsføring. En mulighed for dig ville måske være at koncenterere dig særligt om step 3?

KOntakt mig hvis du søger assistance og tjek min hjemmeside: www.konceptmarketing.dk

Hilsen Anette Christensen, Koncept marketing, Sønderborg

 

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

En forretningsplan er ikke essentielt. Det vigtigste er viden på området. Surf rundt og se dine kommende konkurrenter an hvis de er online. Ellers så besøg butikker der sælger det unavngivne produkt og spørg dem evt. om deres typiske kunder på en diskret måde. Når du har et indblik i målgruppen bør du finde ud af hvor stort markedet er. Find her en virksomhed der udelukkende sælger produktet og gennemgå deres regnskab. Det er ofte svært men kan give en idé om hvor stort markedet er. Det kræver naturligvis et par virksomheder så du får et nogenlunde retvisende billede. Derefter bør du gå praktisk tilværks med opstart af enten fysisk butik eller webbutik. Sæt dig ind i virksomhedsdrift eller sørg for at have en der kan hjælpe dig i starten.

Held og lykke

Mvh
PLI | Affugter

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg tror du først skal finde ud af hvor mange andre der sælger dette produkt. Ellers prøv at høre dig ad hos venner og bekendte.

Ellers, hvis du ikke vil starte med webshop, kunne du sælge via dba, qxl, guloggratis og de andre der nu finde som kunne passe til dig produkt.

 

Held og lykke

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige minde om at forretningsplanen giver svar på markeds- og konkurrent forhold og på mulighederne for markedsføring- samt risikoanalyse- og financielt.

Er man seriøs omkring sin virksomheds idé, er det her man skal starte.

Anette, www.Konceptmarketing.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fuld forståelse for din situation, og den er velkendt blandt
iværksættere – nyt produkt med kæmpe potentiale.

Du skal være opmærksom på, hvis dit produkt er helt nyt på markedet, betyder det at produktet er helt ukendt for målgruppen. Dette bevirker at skeptisme er på højeste niveau over for dit produkt.

Ukendt produkt som ingen har brugt = så tør jeg ikke at købe det.

Indenfor salg og markedsføring er der noget der hedder ”Product Life
Cycle”. Jeg ved ikke, om du er bekendt med ordet. Product Life Cycle bruges til at fast lægge en strategi for markedsføringstiltag.

Der er 4 stadier et produkt går igennem og der er betingelser du skal være opmærksom på:

1. Markedsintroduktion etape
•        omkostninger er høje
•        langsomt salg til at starte med
•        ringe eller ingen konkurrence
•        efterspørgslen skal oprettes
•        kunder er nødt til at blive bedt om at prøve produktet
•        giver ingen penge på nuværende tidspunkt

2. Vækststadieinterval
•        omkostninger reduceret som følge af stordriftsfordele
•        salgsmængde stiger markant
•        rentabilitet begynder at stige
•        offentlighedens bevidsthed øges
•        konkurrence begynder at stige med et par nye spillere på oprettelse af markedet
•        øget konkurrence fører til prisfald

3. Løbetid etape
•        omkostninger sænkes som følge af produktionsmængderne stiger
•        optimal salgsmængde og markedsmætning er nået
•        flere konkurrenter er kommet ind på markedet
•        prisfald på grund af spredning af konkurrerende produkter
•        mærke differentiering og funktionen diversificering understreges at opretholde eller øge markedsandelen
•        Industriel overskuddet går ned

4. Mætning og faldende scenen
•        omkostninger udgør procentvis en større andel af driften
•        salgsmængde tilbagegang eller stabilisere
•        priser og rentabilitet aftager
•        overskud bliver mere en udfordring for produktion / distribution effektivitet end øget salg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)