Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsøkonom med speciale i økonomi søger ulønnet praktikplads medio januar 2011 og 3 måneder frem

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er i gang med at uddanne mig til markedsføringsøkonom med speciale i økonomi ved Erhvervsakademiet Dania i Randers.

I forbindelse med min uddannelse skal jeg i et 3 måneders ulønnet praktikophold med start medio januar.

Jeg har følgende fag:

Generelle fag:

International Markedsføring

Logistik

Organisation og ledelse

Erhvervsret

Kommunikation, kultur og forhandling

Økonomifag: Erhvervsøkonomi, Budget, Makroøkonomi, Mikroøkonomi, Statistik, Beskrivende økonomi

Specialefag:

Driftsøkonomi, Udvidet statistik

Som naturligvis betyder, at jeg har viden om og kan arbejde med ovenstående fagområder.

Men naturligvis har jeg mine "favorit"-fag. Jeg vil meget gerne arbejde med markedsføring og dette er der flere årsager til.

Indenfor lige netop dette fag er der mulighed for at lave meget forskelligt alt fra kundetilfredshedsundersøgelser, markedsanalyse og konkurrentanalyse til sammensætning af de 7 P'er til udarbejdelse af markedsstrategier. (Kun fantasien sætter grænser - næsten da).

Derudover giver dette fag mig mulighed for, i min hovedopgave, at inddrage mit speciale i form af økonomiske beregninger.

Arbejdsområderne vil naturligvis blive tilpasset og aftalt med virksomheden, så de såvel som jeg får et stort udbytte af opholdet.

Kort om mig.

Jeg er en 25 årig kvinde der er bosat i Århus og vil derfor helst have en praktikplads i dette område, da jeg gerne vil begrænse min transporttid, så aftenerne kan bruges effektivt på at skrive praktikprojekt og hovedopgave.

Min faglige baggrund.

Jeg har arbejdet i flere år med salg, men fandt ud af at jeg synes processen BAG salget var væsentligt mere spændende end det at gennemføre selve salget og derfor tog jeg i 2009 en HG på TietgenSkolen i Odense, her havde jeg mulighed for at gennemføre det 2-årige studie på 6 måneder pga. merit fra tidligere skoleophold og kunne derfor koncentrere min arbejdsindsats om Erhvervsøkonomi, Salg & Service, IT og Samfundsfag. Desværre ramte finanskrisen og jeg kom frem til den konklussion at i stedet for at kæmpe om en elevplads (trods højt karaktergennemsnit) ville jeg hellere videreuddanne mig og søgte derfor ind på mit nuværende studie.

5 ord der beskriver mig.

• Arbejdsom
  • Teamminded
  • Selvstændig
  • Humoristisk
  • Udadvendt

Mvh

Lykke E. B.

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 13:38

Hej Lykke,

Jeg kan desværre ikke tilbyde dig en praktikplads, men et råd. Prøv også på LinkedIn. Her er der en lang række grupper, hvor du også kan poste dit opslag (hvis du ikke allerede har gjort det)

Prøv f.eks.gruppen netværk hvor jobsøgende og arbejdsgivere mødes. Der er mere end 1400 medlemmer. LinkedIn kan i det hele taget være et godt sted at netværke.

mvh

Bjørn Johansen

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44

Hey Bjørn

Tak, for dit råd det er hermed taget til efterretning og medlemskab i gruppen afventer :-D

-Det er altid rart med positive indspark.

Mvh

Lykke

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 13:49

Hej Lykke,

Selv tak

Hvis du har en hjemmeside, hvor du fortæller om, hvad du kan tilbyde, så lav et link til den i din taglinje. Det gør det nemmere at se, hvad du kan og du får et link fra Amino.dk. hvilket styrker din placering på Google.

mvh

Bjørn

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24

Hej igen Bjørn

Jeg har ikke en hjemmeside, så det er desværre ikke aktuelt.

Jeg har INGEN forstand på hjemmesider og mener at de gratis skabeloner der er tilgængelige på nettet virker mere uproffesionelle end det ikke at have en.

(Men det er måske bare mig :-P)

Mvh

Lykke

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 00:04

Hej Lykke,

Er grenaa for langt væk?

For ellers er der et kontorfællesskab der godt kunne bruge din kompetencer.

Opgaverne vil være meget varierede - efter dine ønsker.

mvh

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 00:35

Hej Lykke

Jeg vil bare lige fortælle at jeg har rigtig gode erfaringer med at finde praktikplads herinde. Jeg er selv nyuddannet markedsføringsøkonom, og da jeg skulle finde praktik plads brugte jeg også Amino lige som dig og med stor succes!

Jeg endte med at få 4-5 seriøse henvendelser fra mange forskellige virksomheder hvilket er langt mere end mine klassekammerater som kæmpede for bare at finde en enkelt :)

Så alt muligt held og lykke her fra :)

Mvh

Thomas H. Frederiksen

----Tholst.dk-----

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43

Hey Christian

Nej, Grenaa er ikke for langt væk hvis den rigtige praktikplads byder sig.

Så send gerne noget mere info.

Mvh

Lykke

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45

Hey Thomas

Ja, har også godt kunnet fornemme at der er noget mere "gods" i det herinde.

Så det tegner godt :-)

Mvh

Lykke

Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:36

Hej Lykke

Håber du er godt igang med praktikken og det er et godt sted du er havnet.

Du besider nogle gode ting - ting jeg mangler i mit firma.
Jeg søger en samarbejdspartner, der har lyst til at bidrage til virksomheden fremgang.

Vi designer smykker med tanke bag, hvor kun ægte materialer anvendes samt hvor produktionen så vidt det er muligt sker i Danmark.

Kunne det være interessant for dig, når du er færdig med uddannelsen og mangler job, er du meget velkommen til at sende en mail.

Fortsat god dag
Annette

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)