Hej alle Jeg er i gang med at uddanne mig til markedsføringsøkonom med speciale i økonomi ved Erhvervsakademiet Dania i Randers. I forbindelse med min uddannelse skal jeg i et 3 måneders ulønnet praktikophold med start medio januar. Jeg har følgende fag: Generelle fag: International Markedsføring Logistik Organisation og ledelse Erhvervsret Kommunikation, kultur og forhandling Økonomifag: Erhvervsøkonomi, Budget, Makroøkonomi, Mikroøkonomi, Statistik, Beskrivende økonomi Specialefag: Driftsøkonomi, Udvidet statistik Som naturligvis betyder, at jeg har viden om og kan arbejde med ovenstående fagområder. Men naturligvis har jeg mine "favorit"-fag. Jeg vil meget gerne arbejde med markedsføring og dette er der flere årsager til. Indenfor lige netop dette fag er der mulighed for at lave meget forskelligt alt fra kundetilfredshedsundersøgelser, markedsanalyse og konkurrentanalyse til sammensætning af de 7 P'er til udarbejdelse af markedsstrategier. (Kun fantasien sætter grænser - næsten da). Derudover giver dette fag mig mulighed for, i min hovedopgave, at inddrage mit speciale i form af økonomiske beregninger. Arbejdsområderne vil naturligvis blive tilpasset og aftalt med virksomheden, så de såvel som jeg får et stort udbytte af opholdet. Kort om mig. Jeg er en 25 årig kvinde der er bosat i Århus og vil derfor helst have en praktikplads i dette område, da jeg gerne vil begrænse min transporttid, så aftenerne kan bruges effektivt på at skrive praktikprojekt og hovedopgave. Min faglige baggrund. Jeg har arbejdet i flere år med salg, men fandt ud af at jeg synes processen BAG salget var væsentligt mere spændende end det at gennemføre selve salget og derfor tog jeg i 2009 en HG på TietgenSkolen i Odense, her havde jeg mulighed for at gennemføre det 2-årige studie på 6 måneder pga. merit fra tidligere skoleophold og kunne derfor koncentrere min arbejdsindsats om Erhvervsøkonomi, Salg & Service, IT og Samfundsfag. Desværre ramte finanskrisen og jeg kom frem til den konklussion at i stedet for at kæmpe om en elevplads (trods højt karaktergennemsnit) ville jeg hellere videreuddanne mig og søgte derfor ind på mit nuværende studie. 5 ord der beskriver mig.
Mvh Lykke E. B. |
Hej Lykke,
Jeg kan desværre ikke tilbyde dig en praktikplads, men et råd. Prøv også på LinkedIn. Her er der en lang række grupper, hvor du også kan poste dit opslag (hvis du ikke allerede har gjort det)
Prøv f.eks.gruppen netværk hvor jobsøgende og arbejdsgivere mødes. Der er mere end 1400 medlemmer. LinkedIn kan i det hele taget være et godt sted at netværke.
mvh
Bjørn Johansen