Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Din oplevelse når du besøger vores hjemmeside

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad du synes om vores hjemmeside. Jeg vil ikke fortælle noget om hvad den omhandler da jeg ønsker din helt ærlige mening om hvordan du oplever hjemmeside når du besøger den første gang.

Hvis du synes den er grim og dårlig så skriv det, vi har brug for at få at vide hvordan førstehånds indtrykket er.

Har du forslag til hvad virker og især hvad ikke gør så vil jeg også meget gerne vide det.

Nå men siden er www.myartspace.dk

Ser frem til at høre din mening.

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 12:08

Hejsa,

Jeg tog lige et hurtigt kig på din side. Mine første tanker var: Hvad er det her? Hvad kan jeg få her? Hvor skal jeg starte?

Der sker godt nok mange ting på forsiden. For mange til min smag. Jeg blev helt rund på gulvet.

På Min skærm kunne jeg ude til højre ane noget, som hed "Lyd.... " og se starten af noget grafik. Jeg kunne scrolle derud. Jeg foretrækker at kunne se HELE sidebredden.

Jeg er heller ikke sikker på, hvad formålet med hjemmesiden egentlig er: Er det et udstillingsmedie for kunstnere? eller er det stedet hvor du lærer mere om at tegne og male? Eller er det en blanding af disse? Eller noget helt fjerde? (Jeg fandt et link, som forklarede mig om baggrunden - men budskabet strømmede mig ikke i møde :"Hvad får du ud af at være på denne side"

Når det er sagt, så kan jeg forestille mig, at personer i din målgruppe har væsentligt nemmere ved at finde rundt end jeg.

Mit bud er, at du skærer i indholdet på forsiden. Hvad er NEED-TO-HAVE og hvad er nice-to-have. Hvis det ikke har en vigtig funktion, så væk med det. Flyt det evt. til en side, hvor det er NEED-TO-HAVE.

I hvert fald ønskes du held og lykke med dit projekt.

Venlig hilsen

Bjørn Johansen

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Tilmeldt 8. Feb 06
Skrevet kl. 12:28

Hej Bjørn

Først vil jeg sige mange tak fordi du brugte tid på at kigge på siden.

Hvis jeg har forstået det rigtigt så det du peger på er at især forsiden er rodet og med alt for meget information og at vi bør bruge noget plads på forsiden til kort og præsist at forklare hvad siden kan gøre for dig?

Mvh

Thomas

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 12:33

Det ville i hvert fald hjælpe mig.

mvh

Bjørn

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:42

Rodet og uoverskueligt...

Der er simpelthen alt for meget på forsiden, og det tager noget tid før man finder ud af hvad det hele går ud på...

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 8. Feb 06
Skrevet kl. 12:51

Er siden generelt rodet eller er det mest forsiden som støjer?

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 13:01

Du kan med fordel give hele sitet en opstrammer. Det er ikke kun forsiden.

Kan du få nogen i dit netværk til at lave en lille hurtigt usability test? Nogen som ikke har set siden før.

Find 3 personer, som du giver 4 opgaver, som de skal løse. Så observerer du, hvordan de klarer opgaven.Eller få en, som ikke har sit hjerteblod investeret i siden til at gøre det for dig.

Bed testerne om at tænke højt. Få det på video, så du kan gå tilbage og se og høre brugerens reaktioner det igen. Brug f. eks.Camtasia (eller CamStudio = gratis) til at optage, hvad der sker på skærmen. Det behøver ikke koste en krig. Men det vil give dig en god idé om, hvor skoen trykker.

mvh

Bjørn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02

Hejsa

Mit førstehåndsindtryk er som de andres også, at det er noget rodet at se på. Der gik lidt tid inden jeg lige fandt ud af, at det er en slags myspace for kunstnere (eller det er i hvert fald hvad jeg tror det er, efter at kigget lidt på forsiden).

Hvis jeg kun måtte ændre én ting, ville jeg lave en ny forside, hvor tydelig enkelt grafik og enkelt overskrift beskriver, hvad det er for en side.Noget i stil med:

MyArtSpace.dk er et digitalt mødested for landets kunstnere og et online kunstgalleri

Hjemmesiden henvender sig til alle der skaber visuel, ikke bevægelig kunst. I praksis betyder det at al kunst med - undtagelse af video og musik - er velkommen.

På MyArtSpace.dk er det gratis at oprette sig som bruger og præsentere hele 40 billeder med kunst.

Så ville de besøgende med det samme vide, hvad man kan forvente sig af hjemmesiden. Krydret med lidt god grafik/illustrationer - evt. med udvalgte kunstnere.

Det ville gøre en kæmpe forskel for en besøgende som mig.

Du kunne også overveje at ændre selve interfacet til noget mere enkelt. Måske inspireret af Facebooks opbygning, da det er noget de fleste umiddelbart ville kunne gå til med det samme, uden at skulle bruge tid på først at finde ud af, hvad man kan og hvordan man gør det.

Håber du kan bruge noget af det :o)

MVH

Thomas

Tilmeldt 8. Feb 06
Skrevet kl. 13:31

Så en simpel forside hvor vi tydeligt forklarer hvad siden går ud på og hvorfor du bør være bruger på den :)

Er der nogle af undersiderne som også rodet meget?

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 13:41

Skær ud i pap for mig på forsiden: Hvad er mit (besøgerens) udbytte ved at være på denne side. Hvad får jeg ud af at blive på denne side frem for bare at surfe videre?

De andre sider lider også. Du har en hovedramme og så noget indhold til højre for den. Nærmest en tilvækst.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)