Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Excel regnskabs program fra ymer.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så kan man hente et gratis regnskabs program der kan køre i Microsoft Excel og Open Office. Skulle også virke på MAC computere der har Excel.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:26

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 00:42

Det skal jeg da se på. :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:17

Super godt lavet.

Der er dog en fejl i opgørelsen af aktiver.

Jeg indtastede et varesalg, som gik i kassen (det er ligegyldigt om man vælger bank eller kasse, kan jeg se efterfølgende), så opgøres det på varedebitorer, og ikke unde kasse/bank i balancen.

I bogføring skal I have tilføjet muligheden for at vælge flere konti, så i hvert fald "debitor" og "kreditor" kan vælges. Der er jo ikke altid aktivitet i enten bank eller kasse.

Derudover mangler jeg muligheden for at bogføre på flere konti på samme bilag. Der er ofte krav om at varen, samt porto eller fragt eller ligende også skal bogføres på samme bilag. For ikke at tale om de gange, hvor man har købt ind til flere forskellige konti på samme bilag.

Men et rigtig godt oplæg til videre bearbejdning, inden det er færdigt (som minimum rettelse af fejl). Yes

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:20

Jeg tester meget gerne flere versioner fra jer, så I må gerne sende det til mig direkte, hvis I vil have mine kommentarer, inden I poster det i forummet.

Send til mig direkte på mej SnabelA 123regnskab.dk.

Hilsen
Martin

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 17:19

Under OpenOffice.org
Jeg har siden OpenOffice.org blev offentliggjort været interesseret i OpenOffice.org - og især når der nu også udarbejdes løsninger til brug for mindre virksomheder, vil jeg lige komme med min kritik.

Microsoft Excel 2007-udgaven virker ikke i OpenOffice.org 3.1 bl.a. pga. funktionen IFERROR, som, jeg tror, burde have været oversat til ER.FEJL.

Microsoft Excel 2003-udgaven ser dog ud til at virke, men er i modsætning til 2007-udgave utrolig langsom under Linux-distributionen Ubuntu - hvor den ofte tager pauser på minutter.

Under Microsoft Windows XP og Vista køre OpenOffice.org også langsomt uanset om det er den originale eller den udvidede udgave Go-oo. Det tager et par sekunder for hver bevægelse eller tasteanslag.

Hvis andre har bedre oplevelser med regnearksprogrammet under OpenOffice.org, så er jeg meget interesseret i at vide det.

Andre fejl
Så vidt jeg kan se, er det ikke muligt at flytte penge mellem Kasse og Bank.

Det er kun muligt at angive Kasse og Bank som modkonto, selvom det i realiteten kan være mange.

Og det er heller ikke muligt at bruge balancekontiene udover tre.

Anbefaling - brug ikke regnearksprogrammet
Det er nok ikke overraskende, at jeg vil fraråde at benytte dette regnearksprogram. Det ser ud til at være et godt stykke vej, før det er klar til brug i en virksomhed uanset størrelse.

Desuden anbefaler jeg altid at benytte et rigtigt regnskabsprogram og ikke et regneark. Især et hvor man kan samarbejde med dem, som rådgiver en eksempelvis familie, venner eller andre med forstand på regnskab.

I de fleste af de helt små virksomheder kan det ofte betale sig, at have en tilknyttet, som står for bogføringen, mens man selv står for fakturering og håndtering af lager og indkøb.

Til Remy|Ymer vil jeg ønske held og lykke med regnearksprogrammet i fremtiden.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 17. Feb 10
Skrevet kl. 20:33

Det er altid godt med en upartisk udtalelse fra saldi som altid. Yes

Tilmeldt 17. Feb 10
Skrevet kl. 20:37

Martin E. Jensen:

Jeg indtastede et varesalg, som gik i kassen (det er ligegyldigt om man vælger bank eller kasse, kan jeg se efterfølgende), så opgøres det på varedebitorer, og ikke unde kasse/bank i balancen. 

Den flytter til den valgte modkonto efter man afstemmer posten. Jeg ved ikke om den virker helt som den skal i Open Office pga. checkbox?

Ellers tak til dig Martin for de ting du nævner de vil blive rettet i programmet.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:11

Hej MrExcel,

Der er nu lidt om det, som Claus skriver. Programmet er ikke klar i sin nuværende form. I bør også tage de fejl han nævner til jer, da det er meget relevante fejl.

Jeg vil dog gerne stadig tilbyde at være med til at revidere jeres næste oplæg, og jeg vil også gerne give jer gode råd til, hvad jeg som regnskabsmand (og dermed også de små virksomheder) mangler i jeres system.

Men I har uden tvivl lagt nogle timer i at udvikle systemet, og det skal nok blive anvendeligt på et tidspunkt.

Der er mange helt små virksomheder, som gerne vil starte op i Excel, og det kan sagtens lade sig gøre. Det er dog de færreste, som kan lave systemet selv, selv om mange prøver. Jeg har igennem tiden set rigtig mange forsøg.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 01:40

Hej MrExcel (hvem du end er)

MrExcel:

Glad - så skuffet
Da jeg så din annoncering blev jeg først og fremmest glædelig overrasket over, at der var nogen, som tog OpenOffice.org seriøst, når de udvikler løsninger i regneark - men blev lidt skuffet, når ingen af tre test på tre forskellige pc'er, styresystemer og udgaver af OpenOffice.org virkede.

OpenOffice.org og mig
Som tidligere angivet står OpenOffice.org mit hjerte nært, hvilket jeg kan underbygge med min tidligere rolle som initiativtager og leder af den danske-projektgruppe i OpenOffice.org (da.OpenOffice.org), markedsføringsansvarlig for Skandinavien og direkte initivtager til, at dokumentformatet blev flyttet fra Sun til en uafhængigt standardiseringsorganisation OASIS, som blev til ISO-standarden Open Document Format (ODF).

Desuden bliver jeg med mellemrum spurgt om forskellige typer løsninger til OpenOffice.org, hvor der endnu ikke findes en regnskabsapplikation. Hvis jeres regnearksprogram havde virket, så kunne jeg have anbefalet det blandt andet som alternativ til SALDI.

Objektiv og subjektiv kritik
Hvis du læser de tre afsnit i mit indlæg, så er de to første objektive observationer, som direkte beskriver problemer oplevet med programmet.

Det sidste afsnit er subjektivt ud fra de to foregående afsnit samt min generelle holdning til regnskabsregneark.

Regneark er rigtig gode til bearbejdning og analyse af tal, men det er efter min mening misforstået at håndtere bogholderi i regneark.

En yderligere årsag er, at regneark ofte består af henvisninger, som opdateres/beregnes løbende - og ikke transaktioner, som bogholderi består af.

Regnskab i OpenOffice.org
Base er databaseapplikationen i OpenOffice.org. Og her ligger et potentielt succes i at udvikle en regnskabsapplikation til mindre virksomheder i denne, da det blot kræver installation af OpenOffice.org og regnskabsapplikationen - uden at skulle tænke på om brugerne kører Microsoft Windows, Mac OS X, Linux, FreeBSD eller OpenSolaris. Der ligger allerede en hel del i den medfølgende skabelon, så det kræver blot at nogen går i gang - selv er jeg travlt optaget med SALDI, så der bliver ingen konkurrence herfra.

Jeg har dog også selv udarbejdet løsninger i regneark til erhvervsbrug eksemplevis lagerregnearkene AgerLager og AgerMinilager til OpenOffice.org - og i fremtiden LibreOffice.

Og selvom jeg ikke er enig med valget af regneark til håndtering af regnskab, så ønsker jeg jer held og lykke med det.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Hej MrExcel (hvem du end er)

MrExcel:

Da jeg så din annoncering blev jeg først og fremmest glædelig overrasket over, at der var nogen, som tog OpenOffice.org seriøst, når de udvikler løsninger i regneark - men blev lidt skuffet, når ingen af tre test på tre forskellige pc'er, styresystemer og udgaver af OpenOffice.org.

Som tidligere angivet står OpenOffice.org mit hjerte nært, hvilket jeg kan underbygge med min tidligere rolle som initiativtager og leder af den danske-projektgruppe i OpenOffice.org (da.OpenOffice.org), markedsføringsansvarlig for Skandinavien og direkte initivtager til, at dokumentformatet blev flyttet fra Sun til en uafhængigt standardiseringsorganisation OASIS, som blev til ISO-standarden Open Document Format (ODF).

Hvis du læser de tre afsnit i mit indlæg, så er de to første objektive observationer, som direkte beskriver problemer oplevet med programmet.

Det sidste afsnit er subjektivt ud fra de to foregående afsnit samt min generelle holdning til regnskabsregneark.

Regneark er rigtig gode til bearbejdning og analyse af tal, men det er efter min mening misforstået at håndtere bogholderi i regneark.

En yderligere årsag er, at regneark ofte består af henvisninger, som opdateres/beregnes løbende - og ikke transaktioner, som bogholderi består af.

Base er databaseapplikationen i OpenOffice.org. Og her ligger et potentielt succes i at udvikle en regnskabsapplikation til mindre virksomheder i denne, da det blot kræver installation af OpenOffice.org og regnskabsapplikationen - uden at skulle tænke på om brugerne kører Microsoft Windows, Mac OS X, Linux, FreeBSD eller OpenSolaris. Der ligger allerede en hel del i den medfølgende skabelon, så det kræver blot at nogen går i gang - selv er jeg travlt optaget med SALDI, så der bliver ingen konkurrence herfra.

Jeg har dog også selv udarbejdet løsninger i regneark til erhvervsbrug eksemplevis lagerregnearkene AgerLager og AgerMinilager til OpenOffice.org - og i fremtiden LibreOffice.

Og selvom jeg ikke er enig med valget af regneark til håndtering af regnskab, så ønsker jeg jer held og lykke med det.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)