Jeg kunne godt tænke mig Google AdSense, eller Google AdWords på min fars webshop, eller det vil vi begge.. Hvad ville være bedst? Vi vil egentlig bare gerne have råd om det :) ?
Først og fremmest er Google Adsense noget i kan tjene penge på... Google Adwords er derimod noget i skal betale for...
De som tjener penge på Google Adsense, tjener penge på at folk køber annoncer hos Google Adwords.. Så skal du have noget, så er det Google Adsense - hvis du vil tjene penge.
Dernæst tænker jeg...
Hvorfor overhovedet have annoncer på en webshop - jeg troede pointen var at sælge ting, og ikke annoncere for andre? Det ville da være absurd at sende folk væk for 1 krone per klik, og miste et salg på 100 eller 10.000 for den sags skyld.
AdSense er annoncer på Jeres side, hvor I tjener penge pr. klik. Det kan absolut ikke anbefales på en webshop, hvor man istedet skal fokusere på at sælge sine egne varer. Pixmania er dog et godt eksempel på undtagelsen der bekræfter reglen, det er en stor webshop som benytter AdSense.
AdWords er for annoncører og annoncerne bliver enten vist i søgeresultaterne eller på indholdsnetværket. Indholdsnetværket er alle de hjemmesider, som benytter AdSense.
Men har tænkt på at få begge ting op når jeg får en hjemmeside?
En blog kunne være en god start... Et forum synes jeg personligt har svært ved at tjene penge på annoncer, og det mener jeg fordi at det ofte er tilbagevendende besøg du får, og disse vænner sig hurtigt til reklamerne og lægger ikke mærke til dem mere - med det sagt, så betyder det ikke at du ikke kan tjene penge med forums, for det kan du bestemt!
Et forslag som nybegynder, må være en blog evt... Det er let at begynde på, og giver god indsigt i hvordan man kommer igang.