Skal have ny printer og så er spørgsmålet om det bedte er at lease eller købe ?
Hvis du har pengene, så køb!
Leasing af den slags maskiner, kan være ret dyre. Især hvis du hopper på en all-in aftale, med forbrugsstoffer og service. For en knap så hæderlig sælger, er det det rene guf at komme i nærheden af.
Men hvis du vælger at lease, har jeg mindst 2 ting du skal holde øje med på kontrakten:
Angiver de løbetiden i måneder eller kvartaler? Der er sjovt nok stor forskel på om det er 12/24 måneder eller om det er 12/24 kvartaler. Og i farten kan man hurtigt komme til at se det som måneder selvom det er kvartaler.
Gang den månedlige ydelse med antallet af ydelser, og husk at tage højde for om det er måneder eller kvartaler du skal gange ud med.
Det lyder som ren barnelogik, men jeg har set så mange skrækeksempler på at det er det ikke. Og det er dyrt at sjuske med en underskrift på en leasingaftale. Og i den slags aftaler er det noprmalt at man angiver løbetiden i kvartaler, men ydelsen i måneder. Og det er ikke svært at regne ud hvorfor.
Hvis det kunne være interessant at købe brugt, kunne du eventuelt overveje at tage kontakt til en af de store ejendomsmæglerkæder.
Nogle af dem har en masse solide kopimaskiner stående, som de måske er interesserede i at sælge til en fornuftig pris. Jeg ved, at EDC har brugt Konica Minolta i adskillige år, og at der som regel har været 24/7 serviceaftale på dem, hvorfor de er godt vedligeholdt.
Håber du kan bruge det.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn