Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

High school i USA

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa!

Jeg er lige nu i gang med første år på handelsgymnasie, men kom egentlig til at tænke på at tage et år i USA.

De fleste programmer tilbyder 1 år på high school hvor man bor ved en værtsfamilie. Men er der nogen af jer der kender/har hørt om et program hvor man bor på et kollegie i stedet for :)?

Håber der er nogen der kan hjælpe :)

Venlig hilsen William Frost

:o) 

Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 18:40

Er der slet ingen der har noget at byde ind med :)? 

:o) 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:01

Hey William,

Først og fremmest synes jeg at det lyder fedt at du tænker på at tage et år i USA, og jeg er sikker på at du vil få en fed oplevelse hvis du gør det. Jeg bor i Californien, og elsker landet, klimaet, mulighederne, naturen, folkene og meget andet. 

Men hvad er dit mål med et år på high school?

Hvis det udelukkende er det uddannelsesmæssige indhold du går efter, er det måske okay at forsøge at bo på kollegie. Men hvis du gerne vil lære noget om landet, kulturen, traditionerne m.m., tror jeg at du vil få mere ud af et ophold hvor du bor hos en værtsfamilie. 

mvh Carsten

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 05:58

Hvor gammel er du?

Jeg tror at det kan have betydning, da måske ikke kan lade sig gøre hvis man ikke er myndig i amerikanernes øjne.

Jeg vil også give Carsten lidt ret. Bor man på et kollegie, vil man også have en tendens til at søge sammen med andre udlændinge og ikke få nær så meget ud af kulturen.

/Peter

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 08:34

Jeg har ikke hørt om nogle agenter der tilbyder det til high school. Jeg støder dog ofte på det, hvis man søger college.

Du skal være opmærksom på, at du ikke kan tage et år i USA i stedet for et år i Danmark, men det ved du sikkert allerede godt. Hvis du vil afsted mens du går på HHX, skal du jo så starte i en ny klasse, når du kommer hjem. Hvis du har det fint med det, så go for it! :)

Alternativt skal du tage på college derovre, når du er færdig med HHX. Så ved jeg, at mulighederne for selv at sørge for bolig osv. er større. Udgifterne til at tage på college er en anelse højere. Og de bliver endnu højere, hvis du ønsker at bo på kollegie.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40

Hej William,

Jeg kender ikke til at man kan bo på et kollegie. Min bror tog dog, efter 1.G på Tietgen Handelsgym., 1 år til USA hvor han boede ved værtsfamilier og han siger at han har haft den fedeste oplevelse i sit liv.

Så jeg kan stærkt anbefale dig at tage med Rotary 1 år til USA. Det skulle være vildt fedt. 

Mvh Mikkel Dusi

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 21:36

Hej William,

Jeg har selv været et år på high school i USA, og det kan bestemt anbefales!. Kulturen er utrolig anderledes, både skolen hvor de er en hel del mere gammeldags end i Danmark, men også ude i familierne.

Jeg vil helt klart anbefale dig at bo hos en værts familie under dit ophold, da det giver dig en MEGET større oplevelse af USA. Dertil er det ikke muligt for dig at bo på et kollegie når du er under 18 år.

Hvis du meget gerne vil bo på et kollegie i stedet for hos en værts familie, vil jeg anbefale dig at vente til du bliver 18 år, også tage et år på College. Her kan du bo på deres dorms (en form for kollegie). 

Hvis du har muligheden for at komme afsted, så få det gjort!!!!!  det er en rigtig fed oplevelse, og du vil komme til at opleve så meget!!, og lære så meget nyt...

Hvis du har nogle spørgsmål er du velkommen til at skrive en PB til mig Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)