Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køber er økonomisk umyndiggjort

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har et lille problem. I midten af august sælger og udlevere jeg en cykeltrailer til en person i kørestol og aftaler at regningen skal sendes og så vil han betale senere, ved godt det nok var lidt naivt af mig. Nå men nu viser det sig så at vedkomne er økonomisk umyndiggjort.

Fra han værege for jeg dette afvide : XXXXXXXX har mig som økonomisk værge og er registeret i RKI. Disse to forhold forhindre dog ikke XXXX i at stifte ny gæld men gør at alle handler påhviler sælgerens ansvar.

Heldigvis for mig tilbyder de også en afdragsordning på beløbet over 6 mdr. Men det der egentligt er mit spørgsmål er om det virkeligt kan passe at vedkomne kan stifte ny gæld og placere ansvaret på sælger ????

 

 

 

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I princippet skal du være glad hvis du overhovedet ser nogle penge, for i princippet har du jo kvit og frit givet manden en trailer og han kan jo bare sige han har lånt den af dig medmindre du har nogle aftale på skrift.

Hvis han ingen penge har kan du jo ikke få nogle og hvis den er lånt ud kan politiet intet gøre jeg tror du skal være glad bare du får pengene.

Preben

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Preben jeg er også meget glad for at de vil ingå i en afdragsordning.

Både værge og kunde erkender at de har fået udleveret en vare der ikke kan betales.

Aftale og aftale som sådan er der ikke ingået noget på skrift, men det VAR normalt at de kørestolsbrugere der nu engang på på pågældene omsorgshjem, fik en regning med hjem og så blev den betalt efterfølgende, da mange kørestols brugere ikke vil køre rundt med mange kontanter.

Politiet ville kører det som en bedragerisag, da vedkomne jo godt ved at han ikke kan betale, men at anmelde vedkomne får jeg jo ikke mine penge ud af.

Det undre bare mig, at vedkomne kan få lov at stifte gæld og at det derefter er mit problem, så det var mere det juridiske i det jeg spørger til.

 

Jacob

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)