Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hacket side hos webhotel

Side 7 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Hvad angår denne tråd, er jeg ærlig talt ikke overrasket og det er på ingen måde hosting virksomhedens skyld. Hav dog lidt nosser og tag ansvar man!

Fantastisk kommentar!

Vil sige vi også har haft forskellige oplevelser der ligner denne situation. Holder min mund, sidder på mine hænder. Smiler og nikker bare fortsat skævt imens jeg underholdes af denne tråd :-)

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:39

Zoon:

De fleste hostingfirma, inklusive mit, laver enten ugentlige eller døgnlige backups.

Bare bed om at få din backup, den giver de dig vel om du er blevet hacked eller ej :-)

Er du nystartet og har få kunder? Hvis jeg skulle udlevere en backup hver gang, en der har fået hacket/slettet eller på anden måde gjort et eller andet ved sin hjemmeside, så skulle prisen da absolut være en helt anden, derfor koster det nogle penge at få mig til at udlevere backuppen. Hos de fleste udbydere ( det kan man hos mig ) jeg har kendskab til, er det muligt selv at sætte en backup der kører automatisk via cron, og så er det bare lige at hente backup ned og gemme det på sin egen computer, sværere er det altså ikke :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:37

En dansk virksomhed der sælger et webhotel til 4,5 kroner pr måned har en indtægt på 54 kroner om året.

Uanset om dette beløb er med eller uden moms vil jeg skyde på at det rækker til noget i retning af 10 minutters tidsforbrug om året på den pågældende kunde...

Så skal der altså ikke ydes meget support før kunden er ren underskudsforretning.

Og det kan altså IKKE være din hosts opgave at holde din software opdateret, medmindre der foreligger en aftale om det.

Vi har selv en del kunder på både osCommerce, WordPress og andre systemer der jævnligt skal opdateres, og de fleste af kunderne har da også selv fint styr på at holde tingene opdateret, andre vælger at betale os et fast månedligt beløb for at vi holder styr på at deres site altid kører den nyeste stabile og anbefalede version.
Det månedlige beløb visse af dem betaler, svarer i nogle tilfælde til 27 års hosting hos de billigste udbydere.
Men det er så den værdi det har for kunden at de lader os håndtere det hele for dem og de kan læne sig tilbage og vide at vi tager ansvar.  Der er så godt nok også tale om større virksomheder der tager deres online tilstedeværelse ganske seriøst.

Ligeledes har vi naturligvis en daglig backup med 14 dages rollback som vi kan hive data ud af, imod betaling. Men vi er så heller ikke de billigste og har heller ikke planer om at skulle konkurrere på prisen.

Jeg tror forøvrigt ikke  at du finder nogen der vil tage et sådan ansvar, for 54 kroner om året.

Og hvis vi lige skal slutte af med en bilanalogi, så er det altså ikke din bilforhandlers ansvar når du har købt en bil og kørt 100.000 km og så kører galt fordi dine dæk er slidt ned og din forhandler ikke har fortalt dig at de skal skiftes når de er slidt ned!

Ligeledes er det dit eget ansvar hvad du har liggende af software på webhotellet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42

Anders Christensen:

Og hvis vi lige skal slutte af med en bilanalogi, så er det altså ikke din bilforhandlers ansvar når du har købt en bil og kørt 100.000 km og så kører galt fordi dine dæk er slidt ned og din forhandler ikke har fortalt dig at de skal skiftes når de er slidt ned!

Enhver bilforhandler, ville gøre opmærksom på problemet.....specielt med henblik på salg af fire nye dæk. Embarrassed

/Kenneth

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Anders Christensen:

En dansk virksomhed der sælger et webhotel til 4,5 kroner pr måned har en indtægt på 54 kroner om året.

Uanset om dette beløb er med eller uden moms vil jeg skyde på at det rækker til noget i retning af 10 minutters tidsforbrug om året på den pågældende kunde...

har hørt der er en ny "spiller" på markedet der leverer danmarks bedste support for kun 1.60 + moms per måned, så det er skam muligt :-)

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 01:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Lad mig lige opklare en lille misforståelse her...

En dansk virksomhed der sælger et webhotel til 4,5 kroner pr måned har en indtægt på 54 kroner om året.Uanset om dette beløb er med eller uden moms vil jeg skyde på at det rækker til noget i retning af 10 minutters tidsforbrug om året på den pågældende kunde...

Mit webhotel koster 9kr + moms pr måned. Og da jeg har en 10 stykker hos dem er det altså ikke helt bagateller vi snakker om her.

Og så er jeg jo ikke den eneste kunde i det firma, så de er jo nød til at have support alligevel. Om de så skulle ofre lidt af deres værdifulde tid på at finde en back up til mig ville de jo nok overleve.

Men jeg er igang med at lave noget nyt så der er ingen grund til at køre mere i den her historie.

Billig Software hos www.pcmaster.dk Til Private og erhverv

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 06:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Noget kunne tyde på at du selv burde starte op med dit eget hostingselskab Wink

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

murerogmaler:

Mit webhotel koster 9kr + moms pr måned. Og da jeg har en 10 stykker hos dem er det altså ikke helt bagateller vi snakker om her.

Og så er jeg jo ikke den eneste kunde i det firma, så de er jo nød til at have support alligevel. Om de så skulle ofre lidt af deres værdifulde tid på at finde en back up til mig ville de jo nok overleve.

Det er ærgeligt at du ikke forstår pointen og forstår hvad så mange har skrevet: Din og ML hostings forhold er jo reguleret af de handelsbetingelser, som du ti gange har accepteret! Hvis det skulle være anderledes, så burde du have taget op med dem forlængst

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 08:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

murerogmaler:

Så du giver omkring 90 kroner om måneden + moms? Jeg vil stadig mene der er tale om bagateller. Hvor meget ville du selv arbejde for 90 kroner om måneden? (1080 om året)

Jeg giver pt 495 + moms om måneden for mit webhotel, og flere af mine kunder giver mere end dobbelt så meget. Jeg får hvad jeg betaler for, nemlig 24 timers support og mulighed for selv at administrere backups (og meget mere), men jeg skal stadig selv holde min hjemmeside software opdateret.

Side 7 ud af 7 (69 indlæg)