Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hacket side hos webhotel

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er webudviklerens ansvar at gøre kunden opmærksom på problemet (efter min mening).

Om kunden så selv vil stå for opdatering eller betale udvikleren for det løbende er op til den enkelte.

I det her tilfælde er der anvendt en one-click installer på webhoteller, og her vil jeg mene at det er op til kunden selv at stå for opdateringe. Jeg ved ikke hvordan one-click installeren fungerer hos ML Hosting, men det ville være en god ide at der stod beskrevet at det installerede software skal holdes opdateret af kunden selv.

Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:57

Man kan så også vende den om at spørge, hvor mange webshop ejere er egentlig klar over det her problem???

Og hvormange af de designere, samt programmører er egentlige???

For jeg ser jo mange som tilbyder webshops til meget lave priser, og så er spørgesmålet jo ligetil. For mange siger jo at webhotelet har en god sikkerhed, så derfor skal man ikke bekymre sig. Og det er så den omvendte her, at man ligger det ud til designerene.

Så på en måde er jeg nu meget i vildrede.

/Kenneth

Problemet er sikkert at mange webdesignere, der ikke har den store programmeringserfaring har kastet sig over oscommerce for år tilbage, og lige nu har vi helt sikkert en bunke danske oscommerce løsninger der ikke er opdateret og udgør en sikkerhedsrisiko. Mange webdesignere er fokuseret på frontend og selve layout integrationen, og laver derfor sikkert en standard oscommerce installation uden den store viden om sikkerhed.

Et andet problem er at oscommerce rent faktisk blev nedlagt for år tilbage og ikke er opdateret. Oscommerce er jo som bekendt opensource, og derfor bør eshop ejere også overveje ved valg at en opensource løsning, at der kan være en sikkerhedsrisiko når de har valgt et opensource produkt.

Igen, det handler om, som eshop ejer at sætte sig ind i de ting der kræves for at drive en eshop, uanset om det er på fritidsbasis eller som levebrød. Desuden har shop også et ansvar for de data de indsamler, ellers er det jo en sag for datatilsynet.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

gweb:

Det er webudviklerens ansvar at gøre kunden opmærksom på problemet (efter min mening).

Om kunden så selv vil stå for opdatering eller betale udvikleren for det løbende er op til den enkelte.

I det her tilfælde er der anvendt en one-click installer på webhoteller, og her vil jeg mene at det er op til kunden selv at stå for opdateringe. Jeg ved ikke hvordan one-click installeren fungerer hos ML Hosting, men det ville være en god ide at der stod beskrevet at det installerede software skal holdes opdateret af kunden selv.

På Megahost's  1 klik installer er hele tiden opdateret med den nyeste version af de scripts, den nu indeholder.Derudover får man en mail, når der kommer nye opdateringer, det formoder jeg også er gældende for andre udbydere.  Der ud over der der skrevet dette i betingelserne "Det er til enhver tid kundens ansvar at holde sine scripts med videre opdateret således at de ikke udgør en trussel imod webhotellet / Serveren"

Det er ikke udbyders opgave at holde de scripts opdateret, med mindre det meget klart er aftalt!

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:01

Hej.

Oscommerce er da ikke nedlagt ???. Version 3.0 kører beta lige for tiden. Vil du lige uddybe det.

Hilsen Michael

Billig Software hos www.pcmaster.dk Til Private og erhverv

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har drevet webshop de sidste 7 år, hvor af de først 4 bare var hobby. Men jeg har prøvet det hele, mistet data, blevet hacket, manglende backup osv osv osv. 

Selvom min første reaktion altid var at finde en der kunne få skylden, har resulatet altid været det samme.... det er mit ansvar og min skyld. Sker der noget i dag, kikker jeg straks på løsningen og er egentlig ligeglad med skyldneren. 

Jeg har www.magentohotel.dk til at lave 24 timers backup året rundt, jeg har selv backup liggende på forskellige steder og der bliver taget ekstra backup inden der installeres eller laves ændringer på siden. Disse ændringer laves desuden i et offline miljø, inden det kommer på min side. 

Hvad angår denne tråd, er jeg ærlig talt ikke overrasket og det er på ingen måde hosting virksomhedens skyld. Hav dog lidt nosser og tag ansvar man!

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej Henrik.

Hvis jeg nu havde fået at vide at der var en ny Oscommerce istedet for den 2.2 som ML Hosting tilbyder. Tror du så ikke jeg havde installeret den.

Hilsen Michael

Billig Software hos www.pcmaster.dk Til Private og erhverv

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:11

murerogmaler:

Hej Henrik.

Hvis jeg nu havde fået at vide at der var en ny Oscommerce istedet for den 2.2 som ML Hosting tilbyder. Tror du så ikke jeg havde installeret den.

Det formoder jeg du ville!

Men det er stadigvæk dit eget ansvar at søge denne information !

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:17

Vi driver også et hosting firma og jeg er ærligtalt harm over at man kan give hostingselskaberne skylden for et ikke opdateret script eller et scipt man ligger ind på sin side.

De fleste webhoteller købes uden indhold, også vores. Oneclick installation er kun noget vi stiller til rådighed. Man kan bruge det eller lade være.
Gennemlæser man de flestes betingelser er hostingsel. uden ansvar for hvad der ligger på serveren. Dog har vi mulighed for at kræve indholdet fjernet eller ændret, hvis noget virker stødende eller krænkene.

Medmindre man køber en løsning, hvor software er installeret kan udbyderen stilles til ansvar, men så dumme er hostingselskaber ikke - inkl. os.

Som en anden bruger skriver give vi, som en ekstra service, email besked, når en af vores oneclick installationer bør opdateres.

Opdateringer og backup af software ER og BLIVER kundens ansvar, medmindre andet er aftalt.

Så døm ikke os hosting i negativ retning. Vi gør faktisk en stor indsats for at leverer de bedste løsninger til Jer.

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

De fleste hostingfirma, inklusive mit, laver enten ugentlige eller døgnlige backups.

Bare bed om at få din backup, den giver de dig vel om du er blevet hacked eller ej :-)

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du har slet ikke læst tråden vel?

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)